Carcom Oy  Ateho

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 264062 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
noissa lautasissahan näytti olevan jonkinlainen olake... olisko se "yläpuolella" ja tuo seegeri pitäs sit tolpan et ei putoile mihin sattuu ???
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012, 21:40:53 kirjoittanut sitkuura »
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Tontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Juurikin niin. Minun kilpurissa vaan ihmetytti että tuossa "mullinsilmässä" on väljää pituus suunassa. Eli kun etu renkaat käy ilmassa "mullinsilmä" tipuu seegerinrenkaan varaan ehkä 1-2mm alaspäin... Liekkö minulla ollut koneistajalla huono maanantai vai mikä?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi!
Escort RS Cosworth
Volvo Amazon

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
En usko että katsuri takertuisi tuohon jos ei ihan nipoa löydy. Kaverilla oli joskus tuollainen escossa ja työmaalla törmännyt moneen jossa on säätö yläpäässä.
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
noissa lautasissahan näytti olevan jonkinlainen olake... olisko se "yläpuolella" ja tuo seegeri pitäs sit tolpan et ei putoile mihin sattuu ???

Siinähän sen onkin, että tuo olake, jonka itsekin uskon kuuluvan yläpuolelle on juurikin se osa, jossa seegeriura on. Eli tällöin koko auton paino roikkuisi seegerin varassa.

Jotenkin kuvittelin, että näissä alapuoli on tasainen, jotta auton saadaan mahdollisimman ala ja yläpuolella on tuollainen kuppi. Mutta tässä on juurikin tossa kupissa seegeriura. Ajattelin siis, että nyt tuossa kuvassa näkyvä puoli on yläpuoli, mutta se siis onkin alapuoli näin ollen..
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012, 22:21:39 kirjoittanut mista »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Eikös niin ole että alustan osien kiinnityspisteitä korissa saa muokata kun ne on riittävän vahvoja. Totta tuo kuuluu
samaan kategoriaan?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012, 22:39:52 kirjoittanut Customer »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6349
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Fordeissahan on monasti iskarin yläpäässä, konehuoneen puolella sellainen latuanen, joka pitää koko keksinnön autossa kiinni. Korissa on siis vain iso reikä, johon tolppa laitataan tietysti alakautta ja sitten yläkautta tulee se laippa ja mutteri.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Mitä mieltä arvon raati on, että tuleeko tuollaisesta ongelmia mahdollisesti katsastaessa/rekisteröidessä autoa? Siis noista hitsattavista säätörenkaista..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Arvon raadista en tiedä, mutta ei muutakun kunnon saumoilla koriin kiinni, ei tule sanomista leimalla.

Heilahduksenvaimentimet saa vaihtaa toisenlaisiksi ja niitä saa lisätä. Jos vaihto edellyttää uusien kiinnikkeiden käyttöä, on näiden oltava asianmukaiset eivätkä ne saa merkittävästi lisätä akselisto-, kori- tai runkorakenteisiin kohdistuvia rasituksia. Muutetut heilahduksenvaimentimet eivät saa toimia jousituksen rajoittimina joustovaran loppuessa.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Tänään kerkesin Harrikan jälkeen hiukan autoonkin koskea. Asensin toisen etutolpan yläpään, kun sain vihdoin ja viimein sorvattu ne sovitteet sinne.

Samalla sorvasin nopeasti nylonista sovitteen alatukivarteen, jonka päälle saa coilover holkin. Seuraavaksi tarvii nostaa taka-akselin takaisin paikalleen.





Testasin samalla noita uusia vanteita hiukan eteen..


Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Ihan ohi aiheen, mutta kenen tekele toi risukeula on ? Ainakin tuon kuvan perusteella jousihässäkkä on aikas magee. O0
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Koitas repiä ylimäärästä aikaa jostain, nii tuut pyörähtään Volvolla wappuparaatissa, ettei mun tarvii yksin siellä Volvoilla :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vappuparaatissa kans näkisin tämän mielelläni  S*

Oliko paha homma tehdä tuo korkeussäätö takapäähän? Ilmeisesti vanha jousilautanen rälläköity pois ja uusi pellilirpake hitsattu tilalle johon tuo nyloniholkki pultattu kiinni?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Porko, se on Dna. Toin sen joskus kun käytiin Miamissa.

Timo, sinne on kyl aina tehny mieli tulla, mutten koskaan ole uskaltanu :) Taitaa vaan olla aikataulu liian kireä tuohon. Vaikkei se normi henkilölle ole kuin illan homma saada tuo auto kasaan, mutta mulla tuntuu kestävän nää hommat aina, kun viihtyy perheen kanssa niin paljon  :)

Masuli, mitään ei ole rälläköity pois vaan sen vanhan tilalle (tukivarressahan on reikä pultille) sorvasin tuon nylon holkin ja sen sisällä on reikä, josta tuo pultti nyt menee sinne vanhaan tukivarren paikkaan. Siihen vaan sitten kuusioruuvilla (pidätinruuvilla) laitettu tuo alumiiniholkki kiinni. Yläpäätä en ole kerennyt vielä mallaamaan, kun loppui eilen viitseliäisyys kesken. Nyt kun saa auton renkaille niin nään millaisen palikan sinne sorvaan.

Ongelmaksi muuten vieläkin muodostaa se, että kun etupään säätää hyväksi niin kun auton nostaa ilmaan niin jousi on vapaa. Noin 20mm tyhjää siellä päällä. Vaikka iskariin tehtiinkin 30mm lisää kierrettä. Tarvis siis olla 50mm.. Silloin alkaa olemaan konin iskarista liikervara vähissä. Täytyy soitella rallyraceen ja tilata jotkut gazin lyhyemmät patruunat joskus.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 13:44:28 kirjoittanut mista »

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
tai tilaa rallyracelta apujouset etupäähän?
LH&ostrich

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
tai tilaa rallyracelta apujouset etupäähän?

on jo

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
minkä pitusella jousella tuo kompinaatio tuli eteen/taakse?
LH&ostrich

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron