Ateho  Elekma

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1065 : 18.08.2014, 21:59:15 »
Löytyykö keltään noita R suuttimia paikaltaan FT/FK koneista? http://shop.klracing.se/sv/artiklar/bosch-968-spridare-grona-465cc.html
Ilmeisesti täysin bolt on? Vai mitenkä vastusten kanssa?

Jep! Menevät suoraan paikoilleen.
Hinta on vain kova, verrattuna penkitettyihin kotimaisiin.

http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/184/
Tuosta vaan valitsemaan joku 61mm pituinen.

Tuossa aikas vastaavat. Hinta ilman alennuksia €61,-/kpl joten en tilaisi ruotsista kalliimalla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1066 : 18.08.2014, 22:01:46 »
Ja finjectorista vielä, itse tilasin 3 aikaa yöllä. Kävin noutamassa seuraavana päivänä klo 12.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1067 : 18.08.2014, 22:04:17 »
Jep  :)

Tuolta mä niitä aluksi katoinkin, tuntu vaan helpommalta laittaa tuo KLRacingin esimerkki tänne  :D
Ja vielä kun toi pulju aivan kivenheiton päässä, ja ennenkin sujunut kaupat siellä  :)

Mahtavat olla passelin kokoset 18T ahtimelle ? Mitä sillä tulisi 260-280hp?  ::)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1068 : 18.08.2014, 22:12:00 »

Mahtavat olla passelin kokoset 18T ahtimelle ? Mitä sillä tulisi 260-280hp?  ::)

kyllä ne bensalla riittää, kattele vaan miten pa pumppu antaa tuottoa, hyytyykö vai jaksaako vielä.

Ja kunnollinen lastu

ja jos kutosen pesällä niin taitaa jäädä 250 puolelle

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1069 : 18.08.2014, 22:15:41 »
Mahtavat olla passelin kokoset 18T ahtimelle ? Mitä sillä tulisi 260-280hp?  ::)

n. 600cc/min 80% aukiololla. BSFC laskennassa 0,65.

http://witchhunter.com/injectorcalc1.php


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1070 : 18.08.2014, 23:26:01 »
Vastahan se on käyny ilmi et vakio suuttimilla on pj ottanu liki 280hv. Joten kai noin100cc isommat samaan piisaa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1071 : 19.08.2014, 00:54:42 »
Ottihan se, joskin jumalattoman kovalla nakutuksella (huima notkahdus seoskäyrässä ja samaan aikaan voiman nousu loppuu tasan siihen noustakseen uudestaan vasta kun kone on selvinnyt järkytyksestä) ja sellaisella hyötysuhteella että siihen on hyvällä vapaastihengittävälläkin tekemistä koska sillä bensamäärällä tuollainen teho on paljon isolla P:llä. Se voima kuitenkin ei tule mistään muusta kuin polttoaineesta ja jostain syystä penkitetty luku on ihan omaa luokkaansa kaikkiin muihin vakiosuuttimilla yrittäneisiin verrattuna.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1072 : 19.08.2014, 06:33:58 »
Mulla on nuo:
http://www.vcracing.se/490cc-hogohm-smp
http://www.modificars.fi/tuotteet/polttoainejarjestelma-bensasuuttimet/bensasuutin-492cc-smp-01d116x-12-ohm-75mm-

Aikoinaan sai reilusti halvemmalla ihan kotimaan kielellä. Käy suoraan paikoilleen et/ft/fk-bensakiskoon.
Tällä hetkellä 270hv ja varaa jäi vielä, riittänee sinne 300 korville joskin ei yhtään yli.
Äkkiä ku kattoo niin Ruotsin puolelta tulis varmaan posteineen sinne 200e hujakoille.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1073 : 19.08.2014, 07:32:14 »
kyllä ne bensalla riittää, kattele vaan miten pa pumppu antaa tuottoa, hyytyykö vai jaksaako vielä.

Ja kunnollinen lastu

ja jos kutosen pesällä niin taitaa jäädä 250 puolelle
Joo 98 mennää.
Seoksia voi seurailla PLXn kautta joten kaipa noilla uskaltaa alottaa  :D
IMM 012 täytyis vielä jostain löytää.. joten lastu sitten tonilta noiden mukaan

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1074 : 19.08.2014, 08:02:21 »
Joo 98 mennää.
Seoksia voi seurailla PLXn kautta joten kaipa noilla uskaltaa alottaa  :D
IMM 012 täytyis vielä jostain löytää.. joten lastu sitten tonilta noiden mukaan

PLX täälläkin. Mulla tuo 016 immu vaan siirretty painepuolelle ja hyvin pelaa.

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1075 : 19.08.2014, 12:44:09 »
Ettekö siis kaikki ole etuvastuspaketille mitään tehnyt vaikka on korkeaohmiset suuttimet? Eikö se käryttäkkään boksia tai heikennä suuttimien toimintaa  :idiot2:

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1076 : 19.08.2014, 13:43:15 »
Boxin ohjauspiiri kärähtää jos ajaa matalaohmisia ilman etuvastuksia, liian iso virta, trankku palaa oikariin -> suuttimet auki koko ajan -> kone tulvii. Etuvastukset + korkeaohmiset hidastaa suutinten toimintaa. Se miten vaikuttaa ja missäkin pisteessä onkin sitten jo toinen asia..
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1077 : 19.08.2014, 14:17:31 »
Boxin ohjauspiiri kärähtää jos ajaa matalaohmisia ilman etuvastuksia, liian iso virta, trankku palaa oikariin -> suuttimet auki koko ajan -> kone tulvii. Etuvastukset + korkeaohmiset hidastaa suutinten toimintaa. Se miten vaikuttaa ja missäkin pisteessä onkin sitten jo toinen asia..
Eli korkeaohmisia voi periaatteessa käyttää etuvastuksien kanssa..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1078 : 19.08.2014, 14:19:12 »
PLX täälläkin. Mulla tuo 016 immu vaan siirretty painepuolelle ja hyvin pelaa.

Paljonkos ahtoja? 
Oletko mitannut, miten paljon IMMu antaa jännitettä missäkin vaiheessa?

Epäilen aikas paljon, että tuo 016 IMMu on pohjassa....  :facepalm:


Eli korkeaohmisia voi periaatteessa käyttää etuvastuksien kanssa..

Voi, mutta kuten toni totesikin, suuttimet hidastuvat jne....

Eli etuvastukset ja korkea-ohmiset suuttimet eivät ole kamuja!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1079 : 19.08.2014, 16:23:56 »
Se etuvastusten poisto vei ehkä  5 minuuttia joten se ehkä kannattaa tehdä :facepalm: En ole mikään tekniikan ihmelapsi mutta 5 abico liitintä, 4 johdonpätkää. Etuvastusten liittimestä neljä samanväristä johtoa, niiden kohdalle liittimeen johdonpätkät, yhdistä nämä kaikki ja liitä siihen eriväriseen johtoon. En muista oliko tämä valkoinen vai vihreä, nämä värit siellä kuitenkin on. 4 samanväristä johtoa ja yksi erilainen. Näin saat palautettua etuvastukset takaisin käyttöön minuutissa jos vaikka leimalle haluaa vakiosuuttimet laittaa.

Suuttimet kannattaa ottaa kerralla vähän reilummat, lastulla saa seokset kohdilleen, se nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, mullakin nyt 500km ajetut suuttimet myynnissä kun ovat jo tapissa ::) Tuollaseen +250hv kokoonpanoon suoraan +600cc/min suuttimet jos bensalla meinaa ajaa. Etanolilla ajaessa kannattaa ostaa vaikka tonniset suoraan.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Futurez  Kulkukoira