Autodiagnoosi  Carcom Oy

Punainen 965 facelift

  • 39 Vastauksia
  • 14973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #15 : 12.02.2016, 14:55:46 »
Ach så, toivottavasti ajavat asiansa kuitenkin. Tilattava sitten Volvolta jos on huonot.

Tuota sun allekirjoitusta mukaillen halavalla sai, 880e oli loppuhinta.
olis siis pitänyt jatkaa :P
No kun halvalla sai.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #16 : 16.02.2016, 07:30:40 »
Palataan näihin pissapojan suuttimiin, eihän nuo polar partsin tekeleet ollu oikein mistään kotosin verrattuna oikeisiin Volvolaisiin. Suihku oli tälläinen https://youtu.be/19rs57eO7uE?t=4s eikä tälläinen https://www.youtube.com/watch?v=QXC_2Ylw9rc. Piti käydä het hakemassa Volvolta "oikeat" suuttimet, ei ne nuo toisetkaan ihan sudet ole mutta täytyy katsoa mihin autoon ne laittaa.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #17 : 18.02.2016, 13:32:47 »
Valot ja maski purettu tuli purettua pois eilen, uudet umpiot ja vilkut paikalleen seuraavalla kerralla. Kannatti hankkia varmuuden vuoksi uudet muoviosat keulaan KL:ltä, ainakin pari noista kiinnikemuoveista oli paloina.


Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #18 : 16.03.2016, 20:09:14 »
Päivityksen aika. Auto seisoi joitain kun ensin piti hakea osia, sitten oli olevinaan jotain menoja ja kun jakopään ja muiden hilppeiden asennukseen päästiin niin ostetussa sarjassa olikin punakoneen hilppeet eikä tähän sopivaa rompetta ollenkaan. No onneksi romut sai vielä palautettua Mätänettiin niin että sai hyvityskuitin. Tilasin oikeat osat, niitä odoteltiin joitain päiviä ja sitten saatiin jakopään hilppeet vaihdettua uusiin.

Vaihdoin nuo uudet umpiot ja jenkkivilkut toissapäivänä ja eilen paikalleen, pieniin sähkötöihinkin piti ruveta kun noissa oli parkit vilkun sisässä eikä tuolla umpiossa. Puskurin purin pois että saa korjata toiselta puolelta kiinnityksen, onneksi tuo kiinnitys on helppo korjata kun tekee lattaraudasta tai pellistä siihen uuden kynnen. Toimimaton varashälytin purettiin samalla pois kun siihen ei saatu mitään tolkkua, ajonesto jätettiin kuitenkin kun se toimii miten pitääkin.



No sitten tämän päivän puuhiin. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto ja syylärin vaihto ja koneen nesteytys. Vaihdelaatikon öljyjen vaihto meni hyvin kun laski öljypohjan ruuvista ensin sen verran öljyä mitä tuli ja irrotti sen jälkeen öljypohjan. Öljypohjalle ja suodattimelle pesu tässä välissä, rapsuttelin ja harjasin vanhan tiivistemassan pois öljypohjasta ja vaihdelaatikosta ja sitten vaan suodatin ja öljypohja takaisin paikalleen, öljypohja uuden liiman kanssa. Loput öljystä vaihdettiin "huuhtelemalla" eli alempaan syylärille tulevaan putkeen letku, letku jäteöljyastiaan ja samalla mittatikun reiästä letkulla ja ratilla uutta öljyä tilalle. Käytettiin konetta pari kertaa hetken aikaa että saatiin laatikosta niin paljon öljyä pois että ulos tuleva öljy oli kirkasta.

Syylärin asennus jäikin sitten kesken. Auto onkin ilmeisesti alunperin -94 vuosimallia kun syylärin öljyputkien vastakappaleet on erilaiset kun -95 -> myytävässä syylärissä. Kuva alla. Täytyy käydä huomenna metsästämässä jostain joko sopiva välikappale tai korvata osa putkesta letkulla ja laittaa tuohon syylärin puoleen atan ehdottama sopivalla kierteellä oleva nippa letkua varten. Kaikenlaista harmia.


Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #19 : 16.03.2016, 21:08:30 »
Eikös vanhasta syylarista saa liittimet?

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #20 : 17.03.2016, 08:16:46 »
Eikös vanhasta syylarista saa liittimet?

Ei saa, sen verran muuttunu koko kiinnitys. Uuden syylärin kierre on tuumakokoa ja putken puolella oleva on milllinen. Vanhat lähdöt on kanssa millikokoa eikä kumpiakaan lähtöjä saa irti irti syyläreistä niin välikappale tai letkulla osan putkea korvaaminen on ainoat vaihtoehdot. Katsotaan mitä Hytarilta löytyy.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #21 : 17.03.2016, 20:14:11 »
Hytarilta löytyi ratkaisuksi pari holkkia ja nippa väliin. ata kuitenkin tuomitsi tämän huonoksi ja teki sorvissa tuohon 20/1" kierteellä olevaan holkkiin toiseen päähän 16x1.5 kierrettä että saatiin korvattua orkkisholkki tällä omavalmisteella. Hyvähän siitä tuli ja näyttää ihan originaaliosaltakin vielä.



Vaihtelin atan holkkeja sorvatessa molemmille puolelle koiranluut, toiselta puolelta koiranluun alempi pultti oli poikki. Nyt on Meyleä tilalla, vissiinkin hyvät.



Kone sai nesteet ja vaihdelaatikko öljyt, ajoinkin autolla jo ainakin kilometrin. :sundaydriver: Katsastusta varten pitää tarkastaa vielä jarrut ja molemmat pakoputken pöntöt, pakokaasua vuotaa nyt ainakin ensimmäisestä pöntöstä. Takapöntön kiinnityspanta on poikki ja todnäk sekin pönttö vuotaa. Niitä sitten seuraavaksi.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #22 : 21.03.2016, 18:14:13 »
Tein sun etupuskuriin uuden kannakkeen ja vein vähän lämpöisämpään kuivumaan. Nyt pitäisi pysyä.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #23 : 21.03.2016, 19:51:51 »
Tein sun etupuskuriin uuden kannakkeen ja vein vähän lämpöisämpään kuivumaan. Nyt pitäisi pysyä.

-H- Ei ole enää paha rasti kun katsoo pakoputken kuntoon.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #24 : 23.03.2016, 20:47:01 »
Eilen alettiin tuusata pakoputken kanssa, nostin auton perän pukeille ja rapsin putkileikkurilla takimmaisen pöntön irti. Pönttö vuoti sen verran pahasti että oli viisaampaa laittaa koko pönttö vaihtoon. Avuksi löytyi toinen kotimainen valmistaja.



Lähdötkin kävi justiinsa eikä melkein.





Harjottelin ite Kempin käyttöä ja hitsasin akselinylityksestä tulevan osan putkea pönttöön kiinni vaihtelevin tuloksin, tasaiset kohdat meni hyvin ja täyttöä vaativat kohdat huonommin. Syytän osasta sinkkiä mitä pönttöön oli jäänyt kun rälläkän laikalla oli hankala päästä kaikkiin kohtiin putsaamaan sinkkiä pois. Tiivistin kaikki vanhat hitsisaumat mitä putkessa oli, katin etupuolelta ja takapuolelta molemmat saumat vuoti. Tuosta saumatökötistä tuli joku muovailuvahan ja sormivärien yhdistelmä tuli mieleen, mukavaa sotkemista. Keskipönttö ja sen saumat oli onneksi kunnossa eikä niille tarvinnut tehdä mitään.

Todettiin tämän jälkeen että syylärin ylävesiletku oli unohtunut kiristää kun etsittiin paikkaa mistä jäähdytysnestettä oli vuotanut. Samalla selvisi myös että öljypohjan liimaus ei mennyt ihan putkeen tuolla koneistettujen pintojen väliin tarkoitetulla liimalla, pitää tiputtaa öljypohja vielä kerran pois ja ensi kerralla silikoonia väliin. Otin pari kuvaa autosta vielä ennen lopettelua, hommat jatkuu taas pääsiäisen jälkeen. Jos ensi viikolla pääsisi sitten leimallekin.





Maski Puskuri istuu hyvin nyt kun ata korjasi tuon toisen puolen kiinnikkeen, ei se valojen kohdalta täydellinen ole kun kolarin jäljiltä vääntyneet pesurinvarret oli teloneet puskuria mutta kunhan saa leiman niin joutaa sen jälkeen perehtyä paremmin. Niin ja tuo roikkuva entinen pesurien letku pitää edelleen muistaa tulpata ja laittaa johonkin nipparilla.

v70mk2 sivuvilkut tilasin Kiskon autosta innostuneena itsellekin Mätänetistä.

Ei muuta joutavaa horinaa tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2016, 08:08:39 kirjoittanut Hemik »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #25 : 24.03.2016, 03:36:44 »
Takapöntön minäkin vaihdoin, sparetosta tilasin ja hintaa oli huimat 57€? Mitähän hittoa, olikohan se niin vähän? Bosal merkkinen se kumminkin on, kaivan linkin.
65€ näkyy olevan nyt
https://spareto.com/t/vehicles/volvo/volvo-960-ii-964-2-dot-5/exhaust-system/silencer

Ei ole pahan hintaisia(tuolla), jos ei halua sormiväreillä leikkiä :D Ainakin tuossa bosalin pöntössä on kaikki pilkulleen oikein tehty.
Seuraavaksi välipönttö, melko kuohkea on jo. Nämä piti irroittaa, että sai käsijarruvaijerit vaihdettua(muunmuuassa :) )

« Viimeksi muokattu: 24.03.2016, 04:03:00 kirjoittanut Orlov »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #26 : 24.03.2016, 07:48:12 »
Takapöntön minäkin vaihdoin, sparetosta tilasin ja hintaa oli huimat 57€? Mitähän hittoa, olikohan se niin vähän? Bosal merkkinen se kumminkin on, kaivan linkin.
65€ näkyy olevan nyt
https://spareto.com/t/vehicles/volvo/volvo-960-ii-964-2-dot-5/exhaust-system/silencer

Ei ole pahan hintaisia(tuolla), jos ei halua sormiväreillä leikkiä :D Ainakin tuossa bosalin pöntössä on kaikki pilkulleen oikein tehty.
Seuraavaksi välipönttö, melko kuohkea on jo. Nämä piti irroittaa, että sai käsijarruvaijerit vaihdettua(muunmuuassa :) )

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kiitos linkistä, pysyy jopa tallessa kun on topicissa ylhäällä. :D Mukavaahan se sormivärillä lääräys oli ;D Ei ole tosiaan pahan hitanen tuo keskipönttökään tuolta tilattuna, täytyy muistaa jos ei jaksa ruveta vääntämään kun tulee aika vaihtaa se. Oma keskipönttö oli tuota sun kuvassa olevaa pönttöä huonompi mutta ei vuotanut kuitenkaan niin menköön vielä. Sun topicissa on hyvin ylhäällä mitä tuohon käsijarruvaijerien vaihtoon tarvii, eiköhän sekin joskus tule tehtäväksi.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2016, 07:53:42 kirjoittanut Hemik »

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #27 : 12.04.2016, 11:24:47 »
No eihän tätä ole tullut vielä katsastettua. Noissa jenkkiumpiossa on myös Ameriikan mallinen valokuvio niin täytyy vaihtaa umpion sisään se valokuvioon vaikuttava metallikuppi, tämä tulee tehtyä todnäk huomenna kun on lyhyt päivä töissä. Ei kehtaa jättää tekemättä ennen leimausta.

Uudet vanteet ja renkaat on myös tulollaan tähän, varmaan ensi viikolla sitten niitä hommia.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #28 : 12.04.2016, 21:44:25 »
Luovuttaja-auto on kyllä yli 10v katsastettu noilla ajovaloilla ilman sanomisia  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hemik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Vaeha kaapeli, vaeha mutteri
    • insta rammi
Vs: Punainen 965 facelift
« Vastaus #29 : 13.04.2016, 09:01:52 »
Luovuttaja-auto on kyllä yli 10v katsastettu noilla ajovaloilla ilman sanomisia  ::)

Hyvä tietää, taidan katsoa ensin onko nuo kupit sinne umpion sisään miten hankala vaihtaa. Käy sitten kokeilemassa konttorilla jos on turhan hankalaa. ::)

 

KL-varaosat  Race.fi