KL-varaosat  Race.fi

Historic 240 Turbo

  • 228 Vastauksia
  • 108044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #105 : 21.04.2014, 22:55:27 »
Hienoa, että joku tekee auton ihan oikeaa ajoa varten.
Koeta sitten pysyä ladulla  O0.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #106 : 26.04.2014, 00:08:05 »
Hyvältä näytti livenäkin  :hello:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #107 : 15.06.2014, 09:01:19 »
Hyvältä näytti livenäkin  :hello:
Kiitos, kumpa olisi vieläkin...

Niin ne vaan suunnitelmat muuttuu. Sain käytettyjä renkaita (kiitos niistä!) ja kun kartturi on innokas niin käytiin eilen ajamassa Toivakan ralli. Ykköspätkä ajeltiin autoon ja alustaan tutustuen. (Elämäni toinen soraralli) Oman luokan 4:s 3sek 3:sta jääneenä. Kakkonen lähti hyvin, mutta yhdessä rytkyssä lähti puolan ohjausjohto irti ja tuli parin minuutin pysähdys. Kolmas pätkä meni ainakin omasta mielestä vielä paremmin ja aikakin oli kohtuullinen. Valtion tiellä päästiin kokeilemaan loikkari päällä ajoakin. Sitä mukavaa kesti sitten nelosen puoleen väliin, kun vasen-oikea mutkayhdistelmä pääsi yllättämään... Maaliin asti ajettiin kuitenkin. Viidentenä pätkänä ajettiin ykkönen toiseen kertaan.

Joku varmaan kuittailee, mutta ralliautojahan on kahdenlaisia, niitä joita ei vielä ole kaadettu ja toiset jotka on kaatuneet.



Kaksi viikkoa Keuruun harrasteralliin. Kartturi lupasi oikaista katon. Nokkapelti, oikea lokasuoja ja umpio menevät vaihtoon. Ja toinen peili josta joku nosti autoa pyörilleen :(

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #108 : 15.06.2014, 09:24:17 »
Aijaijaijai....

No kyllä se siitä! Auton olet kuitenkin ralliautoksi tehnyt joten mitä sitä säästelemään!

 "jos ei yritä täysillä ei voi menestyä, jos ei aja ulos ei yritä täysillä, siinä se opetus"
-Markku Alen

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #109 : 15.06.2014, 11:27:28 »
Alko siis niin paljon kiinnostaa toi historikki että katoin sitten yli tunnin videoo siitä, hienoo puuhaa ja varmasti hauskaa! ja seuranta toki!  :)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #110 : 15.06.2014, 18:08:26 »
Oli näköjään ihan yleisöpaikka. Tuossa liikkuvana kuvana:
https://www.youtube.com/watch?v=s9bzZI9bd8g
Puoli litraa öljyä hukkui koneesta, josta suurin osa ilmeisesti huohottimen kautta koneeseen. En tuollaista savua muista ollenkaan.

Tänään autoa purettu ja tutkittu. Oikea umpio ja lokasuoja, peilit sekä nokkapelti ja vasen kumityyny vaihdettu. Moottorin kumityyny on saattanut revetä jo kakkosen rytkyssä. Vasemmassa lokasuojassa ja takaovessa painaumat, jotka voi saada oiottua ilman maalivaurioita. Naarmuja on siellä täällä, mutta en varmaankaan maalaa niitä ihan heti. Talvikisassa ei olisi varmaan tullut juurikaan vaurioita. Tukeva on Volvon katto, ei meinaan tullut muuta kuin pintapeltiin lommoja, tosin luukku ei aukea kokonaan. Onneksi kohtuu pienillä vaurioilla selvittiin. Maalaukseen menee ensi alkuun lokasuoja, nokkapelti ja katto.
Laskin että tämä oli yhdeksäs ralli, kaikki on ajettu maaliin asti vaikka nyt pysähdeltiin.

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #111 : 15.06.2014, 18:17:08 »
h*lvetin hienoo touhua, pitäis itekki varmaa pistää toho 244:seen kaaret ja koittaa :D tai sitten ei...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #112 : 15.06.2014, 18:19:13 »
Noh etpä ollut ainoo joka tuossa mutkassa pölläytti pihalle.
huvittavaa sinänsä että nämä ulosajot ovat vaan hauskinta katottavaa  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #113 : 16.06.2014, 20:04:52 »
Kakkosen loppupäässä olin katsomassa ja ihmettelinkin kun ei tullutkaan kahta 244:sta peräkkäin. Tuonne nelospätkällekin kerittiin vasta n. nro 60 kohdalla, joten en ehtinyt uudelleen muotoiltua Turboa näkemään. Tosin en ollut tuossa runkipaikassa, vaan siltahuomio + vasen -yhdistelmässä.

No tämähän on motorsporttia ja siinä sattuu ja tapahtuu aina välillä  ;)

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #114 : 23.06.2014, 21:03:34 »
Homma edistyy vaikka juhannus tulikin vietettyä mökillä. Kartturi oikoi katon ja kuskin lokasuojan jo torstaina ja itse maalasin toiset apparin lokasuojan ja nokkapellin perjantaina. Myös tuulilasi ja kattoluukku "uusittiin". Tänään pultattiin maalatut osat kiinni ja auto ajettiin kotiin kaupungista. Huomeniltana tarkoitus saada katto maalauskuntoon. Vasentakakulmalista puskurin päältä hukkui Toivakan metsiin... Pystyisiköhän niitä tekemään itse? :idiot2:

Viikonlopuksi on ilmottauduttu Keuruun harrasteralliin.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #115 : 28.06.2014, 21:19:36 »
Keuruun harrasteralli ja auton toinen sorakisa ajettiin tänään. Aikas paljon varovaisemmin tuli ajettua kuin Toivakassa, mutta mukavaa oli. Jos joku sai kuvia otettua niin laittakaa viestiä.

Pieniä vaurioitakin tuli taas.. Lakassa on jotain vialla ja kuskin lokasuojaan tuli päivän aikana kolmen ihmisen kämmenen jäljet :facepalm: Toivottavasti pinta kovettuu ja jäljet saa hiottua vahalla pois. Nyt onkin pitkä kisatauko ja aikaa laitella auto kuntoon.

Yksi kuva varikolta:

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #116 : 21.07.2014, 18:37:51 »
Tuollaisen kuvan löysin viime kisasta:

https://picasaweb.google.com/101729151839149695818/MiniralliJukojarvi

Laittelin kattoverhoilun paloja paikoilleen ja koitin säätää kattoluukkua paremmin. Sain sen muuten asettumaan, mutta ihmettelin mikä määrää sen paikan pituussuunnassa? Nyt kun luukun etu sauma on sama kuin sivuraot, niin takareuna jää liian alas. Se "tiiviste" kylläkin puuttuu ja mietin siihenkö sen luukun kuuluu pysähtyä? Luukku nousee oikealle korkeudelle nyt, mutta silloin etureunan rako menee kiinni.

Lakkakin on viimein alkanut kovettua. Kattoluukussa on aika pahat jäljet, kun aukaisin sen huoltotauon ajaksi, plus lokasuojassa kämmenen jälkiä. Lähtevät hiovalla vahalla varmaan pois?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #117 : 22.07.2014, 21:15:46 »
Farecla tai muu vastaava hiomatahna vois auttaa, sen jälkeen vasta hienommilla aineilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #118 : 30.09.2014, 18:33:31 »
Onko muilla ollut ongelmia biilteeman jarruosien kanssa? Ensi viikonlopuksi ilmottauduin Laukaan sprinttiin ja ajattelin katsoa että kaikki on kunnossa. Ihmettelin kun jarrupoljin painuu hurjan syvälle. On kokeiltu uudella pääsylinterillä, ilmattu perinteisesti oikealla ja väärällä järjestyksellä, imemällä ja paineilmalla. Tilanne sama: poljin painuu aika pitkälle mutta sitten tuntuma on kuitenkin normaali. Lukkopihdit letkuihin laittamalla tilanne vähän muuttuu. Sitten huomasin että kun jarrut löysää niin palat liikkuvat paljon mäntien ja levyjen välissä.
-> Männät siis liikkuvat sen matkan mitä polkimessa on "tyhjää" ja menevät takaisinpäin, kun polkimen päästää. Kaikissa satuloissa sama juttu.  :idiot2:
Sain jarrut kuitenkin semmoisiksi kuin kasauksen jälkeen olivat, tosin käyttiksessä on paremman tuntuinen poljin.


Tuollaiset renkaat ostin rompepäiviltä kun halvalla sain. Saa nähdä onko hyvät, mutta ainakin "uudet". Kulutuspinta on kapea ja avoin. Voi olla hyvätkin Laukaan hiekkamonttuosuudelle.

Katon ja lokasuojan jäljet ovat edelleen siistimättä..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Historic 240 Turbo
« Vastaus #119 : 01.10.2014, 11:00:30 »
Onko muilla ollut ongelmia biilteeman jarruosien kanssa?

Samantuntuinen jarrupoljin täälläkin. En ole syytä löytänyt mutta epäilen pääsylinteriä, ja missä vaiheessa pääsylkyn täyttöaukot menee umpeen. Jos pääsylinterin männän toimialue on liian syvällä niin pääsylinteri imee satulan mäntiä takasinpäin kunnes se korvausreikä aukeaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Futurez  Kulkukoira