Nostin muuten €2,- turboni arvoa!
Laitoin näet by-passin jousisysteemin alle €2 kolikon, jotta pässin esijännitys olisi hitusen suurempi.
Ja vanha vaiva keväältä palasi sunnuntai iltasella, pysyen pois useita kuukausia.
Eli LH tykkää kytkeä ajoittain nakurikastuksen päälle tietyissa kiihdytystilanteissa 3500rpm kohdalla.
Ongelma katoaa 99% varmuudella, sammuttamalla kone ja käynnistämällä se uudelleen. Tilanteeseen liittyy myös "pitkä vieteri" startissa.
Silti EZK:ta luetaan normaalisti.
Mutta olen tehnyt havainnon, että tuossa naku-herkässä tilanteessa EZK-LH välinen nakurikastus piuhan jännite on ~0,7V normaalia matalampi.
Täytyy vissiin nyt tosissaan ryhtyä vaihtamaan sitä virtalukon pohjaa, sillä minulla on aikas vetävä lotto-järjestelmä virtalukko vian puolelle.
Joten EZK saa ilmeisesti matalampaa jännitettä virtalukolta "vika-tilassa", jolloin nakutuksen tunnistuksen tekevä AD-muuntimen referenssi-jännitekkin on matalampi, jolloin se lukee naku-anturista suurempia arvoja kuin normaalisti, vaikka koneen kolinat ovat täsmälleen entisenlaisia.
Mutta ihmisen laiskuushan on tunnetusti ehtymätön resurssi, joten olen sitä jo pitkään hyödyntänyt.