Proturbo  Autodiagnoosi

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752659 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1140 : 26.02.2015, 21:57:46 »
Onko tähän olemassa joku manuaali minkä mukaan voisi tehdä..?
« Viimeksi muokattu: 26.02.2015, 22:01:46 kirjoittanut Joni- »
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1141 : 27.02.2015, 12:49:06 »
Kiitos. Nyt toimii  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1142 : 04.03.2015, 09:55:45 »
Noniin eli tarkoitus laittaa 940 ms1 3.0 lh ja ezk bokseja hyväksikäyttäen. Löytyykö keneltäkään valmiina kytkistä hommaa helpottamaan? Eli mistä ilmenee mille pinnille mikäkin piuha dp37 liittimeltä viedään.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1143 : 04.03.2015, 12:41:36 »
Noniin eli tarkoitus laittaa 940 ms1 3.0 lh ja ezk bokseja hyväksikäyttäen. Löytyykö keneltäkään valmiina kytkistä hommaa helpottamaan? Eli mistä ilmenee mille pinnille mikäkin piuha dp37 liittimeltä viedään.

Tuossa -93 mallisen sähkökaavio. Siitä löytyy tarvittava info.
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1144 : 04.03.2015, 14:23:55 »
Tuossa -93 mallisen sähkökaavio. Siitä löytyy tarvittava info.
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
Tämä jo tulostetussa muodossa löytyykin. Eiköhän se siitä sitten pikku mietiskelyllä onnistu.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Atte96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1145 : 04.03.2015, 19:59:49 »
onko kellään kokemusta pro partsin valmiiksi kasatuista megoista itse olen hankkimassa megaa ja kuulin vain juttua että propartsilla olisi jotain kopio megoja??

Poissa tamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1146 : 05.03.2015, 14:57:28 »
onko kellään kokemusta pro partsin valmiiksi kasatuista megoista itse olen hankkimassa megaa ja kuulin vain juttua että propartsilla olisi jotain kopio megoja??
just napsahti oma postiluukusta vähän aika takaperin ja oon olly tyytyväinen  S*
360 rallisika

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1147 : 06.03.2015, 13:16:17 »
Kommenttia, parannetavaa tai jotain hälyyttävän pielessä olevaa mun sytytys ja afr kartoista. Kertaakaan näillä vielä ajellut.
B230fk lohko, 530-kansi, A-nokka, lh-imusarja,  kkk27 turbo ja pulssipakosarja. Sytytyksessä perus vag hukkakipinäpuola.
Palautetta otetaan vastaan.

« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 13:18:08 kirjoittanut samperi50 »
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1148 : 06.03.2015, 14:44:54 »
Syttykartassa pienillä kuormilla outo monttu?  ???

Ja polttoainekartassa sopitus pienillä kuormilla yli 3000rpm ?
Samaten täyskuormalla menee minusta hitusen sakealle. Itse jättäisin sen sinne 12,5-12,2 välille.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1149 : 06.03.2015, 15:56:07 »
Koitin hakea, että cruisailu alueella olisi enemmän ennakkoa ja laihempi seos. Mutta varmaan aika kikkailua ja viimmeisiä hienosäätöä tuommoiset jutut.



Tuossa uudet hieman simppelimmät kartat. Olisiko nyt hieman järkevämmän näköiset?
Nakutusta lähinnä pelkään, etten pasko heti koko moottoria. Käytössä siis normi 98 ja puristukset jotain 8,7:1
Tuota 12,2-12,5 afr en oikein osta, ainakaan tuonne lähemmäs 2 bar:a. Vai onko vieläkin aivan liian paksulla? 
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1150 : 06.03.2015, 16:45:52 »
12.5 afr arvolla mennään 2bar asti allekirjoituksen vehkeellä ja siitä eteenpäin 12,3 afr.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1151 : 06.03.2015, 19:36:59 »
Moi
Ensimmäinen Mega minun osalta kasattu (MS2 3.0) ja viikko(ja) aiheeseen koitettu tutustua. Tänään kokeilin ekaa kertaa ja läppäri boxin kyllä löytää, mutta valittaa ettei ohjelmaa ole asennettu. Jos jotain arvoja koittaa muuttaa niin sanoo että pitää ensin asentaa ohjelma. Tytärkortissa on se jumpperi kiinni ja TunerStudio tietokoneessa.

Edit
Se jumpperi ei saa olla kiinni ohjelman asennuksessa..

Eikä kyllä haittaisi jos K-Suomessa joku kävisi neuvomassa muutenkin alkuun. Kaverin autoon menossa ja ajattelin laittaa omaan talviautoon samanlaisen jos saadaan kunnolla toimimaan. Tarkoitus hyödyntää LH:n johtosarja+anturit mahd. pitkälle ja niihin tästä topicista hyviä neuvoja löysinkin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=60509.0

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1152 : 07.03.2015, 14:50:20 »
No nyt sain muuten laitteen toimimaan, kunhan vielä kierroslukutieto löytyy.

Sattui olemaan Motronicin ahtoputki ja siihen käyvä anturi 0 261 220 001 niin laitoin sellaisen paikoilleen. Mittasin arvot:
+5´C=910ohm
30´C=1050ohm
90´C=1300ohm

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1153 : 07.03.2015, 22:44:19 »
Nyt olis ms1 3.0 naitettu älhoon johtosarjaan. Kierrostieto tulee ja bensaa tulee vaan kipinä on kateissa. Boksi ohjaa 124 moduulin pinniä #5 megan pinnillä #36. Ideoita miksi ei iske kipinää?

Dwell asetukset on niin kuin tolla -124 moduulia käytettäessä kuuluukin. Johtosarja tarkistettu ja kunnossa on. Eikös toi versio 3.0 nyt kuulukkin ohjata tota moduulia suoraan ilman modauksia?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2015, 23:33:31 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1154 : 08.03.2015, 10:14:14 »
Nyt olis ms1 3.0 naitettu älhoon johtosarjaan. Kierrostieto tulee ja bensaa tulee vaan kipinä on kateissa. Boksi ohjaa 124 moduulin pinniä #5 megan pinnillä #36. Ideoita miksi ei iske kipinää?

Dwell asetukset on niin kuin tolla -124 moduulia käytettäessä kuuluukin. Johtosarja tarkistettu ja kunnossa on. Eikös toi versio 3.0 nyt kuulukkin ohjata tota moduulia suoraan ilman modauksia?
En paljoa tiedä mutta itsellä oli ihan sama juttu. (paitsi MS2) Sain auton äsken ekaa kertaa käyntiin ja siirrettyäkin 50m, kun tinasin IGN->sparkA väliin hyppyjohdon, jota en ollut asentanut aiemmin. Nyt ongelmana että auto käy kuin joku evo-mitsu, eli käytnti pomppii ja Pulse Width mittari hyppii samassa tahdissa. Miten niiden potikoiden säätö menee, kun luin että pitää pyörittää täysin vastapäivään ja sitten toista 6kier takaisin. Itsellä ne vain pyörii ja pyörii eivätkä toppaa mihinkään?

 

RallyBaron  Samppasport