RallyBaron  Samppasport

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 752783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #630 : 26.03.2013, 19:29:35 »
Hall anturin kytkentä levylle: http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#hallV22
+5v kytkentä käyttöön ja +5v anturille jos niin lukee anturin tiedoissa..
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 19:04:01 kirjoittanut Juzi »

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #631 : 26.03.2013, 19:47:44 »
Joo pittääpä tota kokeilla
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Laze79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #632 : 28.03.2013, 08:18:10 »
Onko kukaan ohjannu macbookilla tunerstudioo? Ite en saa macciin yhteyttä megasta vaikka samalla kaapelilla pc:llä toimii moitteetta.
Volvo 240 2.3 Turbo
8V E85
417hp  537nm
1.4 bar

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #633 : 31.03.2013, 18:40:23 »
Jaaha taitaapi olla puola sökö kun ei anna kipinää lainkaan toisesta lähdöstä. Puolan liittimelle tulee kummallekkin 4.8v onko ok jännite? Käytössä siis VAG-hukkakipinäpuola.

Edit. joo kai se uuden puolan vaatii. Laitausajat yms. ok. Noh eipä mahda mitään.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 18:58:09 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #634 : 31.03.2013, 19:12:31 »
Jaaha taitaapi olla puola sökö kun ei anna kipinää lainkaan toisesta lähdöstä. Puolan liittimelle tulee kummallekkin 4.8v onko ok jännite? Käytössä siis VAG-hukkakipinäpuola.

Edit. joo kai se uuden puolan vaatii. Laitausajat yms. ok. Noh eipä mahda mitään.
Ainakin ennen uuden puolan kytkemistä olis suositeltavaa tarkistaa asetukset megasta ja sytkälähtöjen kytkentä..


Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #635 : 31.03.2013, 19:18:06 »
Ainakin ennen uuden puolan kytkemistä olis suositeltavaa tarkistaa asetukset megasta ja sytkälähtöjen kytkentä..

Joo näinpä. Tunerstudio kaatui ja asetukset meni päin persettä. Spark inverted yes ja tättärää.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #636 : 31.03.2013, 19:25:01 »
Joo näinpä. Tunerstudio kaatui ja asetukset meni päin persettä. Spark inverted yes ja tättärää.
Sattuuhan näitä..
Itsekkin tuhonnut 2 kpl noita VAG puolia kytkentävirheellä  :D
Muista että syttypuolan johto tulis kiinnittää vasta, kun oikeet asetukset on tallennettu megaan.
Myös koodia päivittäessä pitää puola olla ehdottomasti irti.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #637 : 31.03.2013, 19:28:30 »
Joo tää on niin uutta mulle vielä et ei tajua varmistaa kaikkia asetuksia jne. Noh jos sitä enskerralla jo muistais :D
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #638 : 02.04.2013, 20:22:57 »
Nyt on uusi puola ja se ei taas anna kipinää ollenkaan paitsi startin lopussa pamauttaa pakosarjaan. Voisko noi 1kOhm ylösvedot olla liian suuret vai mikä helvetti tässä nyt mättää? Onkohan muuten volvolaiset tulpat ärrät, kun toi puolahan vaatii ärrä tulpat.

Edit. spark inverted NO niin ledit palaa ja spark inverted YES ledit ei pala. meneekö tää nyt ihan oikein?
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013, 21:49:42 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #639 : 02.04.2013, 20:47:04 »
Tarkoitus olis laittaa tuohon 245:een mega ja olen aika ummikko.
Eli ruiskuna mulla tuossa on K-jet, ja sen tilalle ajattelin heittää megan ja FT imusarjan, BP-säätimen ja suuttimet. Ajatuksena oli pyörittää vain ruiskua megalla ja jättää sytytys alkuperäiseksi, tarviiko mun siinä tapauksessa laittaa triggeripyörää ja hall-anturia ollenkaan, megasquitin ohjeessa ruisku vaati vain imuilma- ja vedenlämpöanturit, lambda. Sytytyspuolalta sais informaatioo?? Hauska puoli tässä on että en ole kattonu ollenkaan minkälainen sytytys tuossa on, muutakun B21ET:n sytkä se on. Tälläsen projektiin kun lähtee niin kannattaa varmaan pistää E85 käymäänkin. Varmaan se sytkäkin kannattaa pistää megalla pyöriin??
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #640 : 03.04.2013, 13:28:34 »
Nyt on uusi puola ja se ei taas anna kipinää ollenkaan paitsi startin lopussa pamauttaa pakosarjaan. Voisko noi 1kOhm ylösvedot olla liian suuret vai mikä helvetti tässä nyt mättää? Onkohan muuten volvolaiset tulpat ärrät, kun toi puolahan vaatii ärrä tulpat.

Edit. spark inverted NO niin ledit palaa ja spark inverted YES ledit ei pala. meneekö tää nyt ihan oikein?

Oliko sulla tämän topikin puola käytössä? Taisi olla 1 kOhm vastukset turhan isot
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=4430
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #641 : 03.04.2013, 13:44:44 »
Oliko sulla tämän topikin puola käytössä? Taisi olla 1 kOhm vastukset turhan isot
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?f=11&t=4430

Juurikin toi. Kävin jo hakemassa pienemmät etuvastukset. Tänään illemmalla laittaa ne ja kokeilla samalla toista ylösvetokytkentää.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 14:12:30 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Warro

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #642 : 12.04.2013, 00:31:51 »
Morjensta vaan kaikille tasapuolisesti. En oo niinkään volvojen parissa pyörinyt, mutta täällä näkyy olevan enempi aktiivista porukkaa megasquirtin parissa kuin finsquirtilla, joten ajattelin esittää kysymykseni täällä.

Eli tuli tossa joulun pyhinä (mitä muutakaan sillon vois tehä?) rakennettua ensimmäinen oma megasquirtti.Mallina perus Ms1 v2.2  hukkakipinäpuolalla ja vr anturilla höystettynä.

No vehkeet saatiin tuolloin toimimaan ettei mitään, mitä nyt ryyppy oli ihan kuralla ku pakkasessa koitti käynnistellä. Mutta muuten toimi erittäin nätisti ja autolla ajettiinkin noin 100km ennen tämänhetkistä tilannetta.

Ja nyt tullaan itse ongelmaan: Eli eilen sain turbohilppeet kiinni (oli siis vapari viellä jouluna) ja tänään kun laitettiin vehkeet tulille niin toimii muuten hyvin, mutta satunnaisesti tapahtuu jotain erikoista? Nimittäin kaikki 3 relettä (boxin virta, b pumppu, sytkä yms.) "päästää" ja virran tulo edellämainituille loppuu. Pätkäsy on monesti niin lyhytkestoinen että auto pysyy yhä käynnissä, mutta ei se tollasta ennen viimesintä päivitystä tehny. Mistähän moinen voisi johtua? Itselle ei kyllä tuu mitään järkevää mieleen mitä lähtis koittamaan.

Edittiä: Oli motonetin uudet tulpanjohot tässä kunnossa:
http://i1092.photobucket.com/albums/i410/Warro007/Ford%20Sierra%20-87/559016_592184400793571_456730121_n_zps34d85d57.jpg
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013, 19:17:04 kirjoittanut Warro »

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #643 : 14.04.2013, 13:28:43 »
Pistetäämpä tännekin kysymystä, pitäskö mun laittaa spark output inverted yes/no?

Kokoonpano:
MS1 v2.2 029y4 -extrakoodilla.
hall-jakaja (lohkomalli high to low)
Boschin 139-sytkämoduli

Vastaus oli: YES  ;)
« Viimeksi muokattu: 18.04.2013, 19:22:04 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #644 : 22.04.2013, 21:34:18 »
Osaisko joku megan + Volvon hall-jakajan kanssa pelannut heittää, että onko seuraavat arvot ihan kohdillaan  ???




Kyseessä on ilmeisesti jossain Volvossa ollut "valmis" paketti joka on ostettu käytettynä toimivana. Tuollaiset asetukset bongasin boksista sisältä, jossa oli koodina joku vanha extra-021.
Sytkä on kytketty pinneihin 24 / 30. Jakaja Volvon oma hall-lohkojakaja. Modulina joku tarvike.
Lisäksi tuossa mukana tulleessa "valmiissa" johtosarjassa on yksi kysymyksen herättänyt piuha katkaistuna. Menee modulin pinniin 2 tai 6. Tuossa tarvikemodulissa ei ole pinninumeroita merkittynä, nii en osaa sanoo kumpaan.

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Kulkukoira  Proturbo