Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Verkkis - 24.01.2011, 22:41:41
-
eli ostin vähän aikaa sitten 940(945) D24TIC -93 aut.(ZF). myyjä kertoi että auto tuotu viitisen vuotta sitten saksasta
mitäs eroja saksan-versiossa on suomi-autoon jos on? tuntui vaan hyvin varustellulta ollakseen auto vuodelta -93
-täyskromi-maski(usa-versioissa on vissiin aina?)
-sähkö-ikkunat
-autossa on musta nahkasisusta(ostaessa jee mutta nyt talvella kylmä ku faan)
-automaatti-ilmastointi(ac ei toimi, pitää kokeilla jos mehut ois vaan loppu, lämmöt pitää mihin säätää)
-puhelin handsfree:llä(poistettu)
-webasto jonka on saanut päälle soittamalla autoon :o
-koiraverkko(kadonnut matkalle joskus)
-korokepalat takaikkunoiden kohdalla takakontissa jolla peitelevy/suoja on saatu niskatukien korkeudelle, eli noin 15-20cm korkeammalle
-cruise(mut luulen et on jälkiasennus ku piuhat vähän niin ja näin eikä toimi)
ja perä on lukoton 1031 3.73 välityksellä, luulin et kaikki 940 on 1041 tai 1045
-
Mitä lisävarusteisiin tulee, niin eikös niissä ole Saksassa pienempi verotus, kuten autoissakin. Eli samalla rahalla on voinut ruksia aika huolettomasti varusteita. Suomi on karvalakkimallien luvattu maa.
-
tosin saksalaisethan ovat myös tunnettuja siitä että he ostavat ihan karvalakki-malleja myös.
kuinkahan kallis joku volvo on ollut verrattuna omiin mersu, bmw, audi.. vuonna -93? ei tuo volvo nyt mikään yleinen kuitenkaan ole ollut saksassa, vai kuinka?
-
Juu tuota....hmmm....
Tierämmä tuo munki -98 940 b230ft on ollu uutena saksan teillä ajelemas ja suomeen tullu tuos 2000 luvun alkupuolella.
Varusteita on: man.ilm., etulasit sähköllä, sähköpeilit jotka myös lämpee, cruise, puolinahkapenkit, valojen korkeus säätö(olikos tämä jo silloin vakiovaruste?), takapenkin keskellä integroitu niskatuellinen lasten istuin, joka toimii myös kyynärnojana ja se koirakalteri.
Kaikki sähköhärpäkkeet toimii....vielä....mutta saappa nähärä.
Niin ja meinas jäärä, perä on lukollinen malli, mutta en tiä mikä välitys, tuskin montaa vaihtoehtoa on.
Tuo lukko kokeiltu monta kertaa, toimiva tekeles on.
-
Varusteita on: man.ilm., etulasit sähköllä, sähköpeilit jotka myös lämpee, cruise, puolinahkapenkit, valojen korkeus säätö(olikos tämä jo silloin vakiovaruste?), takapenkin keskellä integroitu niskatuellinen lasten istuin, joka toimii myös kyynärnojana ja se koirakalteri.
Kaikki sähköhärpäkkeet toimii....vielä....mutta saappa nähärä.
Niin ja meinas jäärä, perä on lukollinen malli, mutta en tiä mikä välitys, tuskin montaa vaihtoehtoa on.
Tuo lukko kokeiltu monta kertaa, toimiva tekeles on.
itellä kanss sähkösäätöiset ajovalot, ja sähkölasit kaikissa ovissa. pelkkä kyynärnoja takapenkill.
perän välitys on vissiin 3.54 jos on manuaali ja 3.73 jos automaatti, siis yleensä näin mitä ymmärtänyt. kaverilla on -98(loppu vuos -97) 940 b230fk ja siin on 1041 ja 3.54 ja m90.
-
Juu tuota....hmmm....
Tierämmä tuo munki -98 940 b230ft on ollu uutena saksan teillä ajelemas ja suomeen tullu tuos 2000 luvun alkupuolella.
Varusteita on: man.ilm., etulasit sähköllä, sähköpeilit jotka myös lämpee, cruise, puolinahkapenkit, valojen korkeus säätö(olikos tämä jo silloin vakiovaruste?), takapenkin keskellä integroitu niskatuellinen lasten istuin, joka toimii myös kyynärnojana ja se koirakalteri.
Kaikki sähköhärpäkkeet toimii....vielä....mutta saappa nähärä.
Niin ja meinas jäärä, perä on lukollinen malli, mutta en tiä mikä välitys, tuskin montaa vaihtoehtoa on.
Tuo lukko kokeiltu monta kertaa, toimiva tekeles on.
Tässä autossa on 3.73 välitys, tarra pitäisi löytyä vasemman akseliputken takapinnalta.
-
Juu ja sähköinen korkeussäätö valoille tuli pakolliseksi -95 heinäkuu ja sen jälkeen valmistettuihin.
-
Itsellä 945 vm. 95 B230fk + AW71L + kitkalukollinen perä. Tosin ahdot ovat jotain muuta kuin ihan vakio FK. ;)
Alkuperäisenä:
- Valojen korkeuden säätö (manuaalinen)
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- keskuslukko (jälkiasennettu varashälytin+kauko-ohjaus)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi
Kaverilla 945 vm. 97 B230FT + M90 + kitkalukollinen perä.
Vakiona:
- Samanlainen manuaalinen valojen korkeuden säätö kuin itsellä
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- Keskuslukko ja alkuperäinen kauko-ohjaus (plus käynnistyksen esto)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi
Oman kotteron sisuskaluista löytyy leimoja 15.4.1995 ja 20.4.1995 väliltä erilaisista komponenteista. Ensirekisteröinti on huhti- tai toukokuun alussa 1995.
-
Itsellä 945 vm. 95 B230fk + AW71L + kitkalukollinen perä. Tosin ahdot ovat jotain muuta kuin ihan vakio FK. ;)
Alkuperäisenä:
- Valojen korkeuden säätö (manuaalinen)
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- keskuslukko (jälkiasennettu varashälytin+kauko-ohjaus)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi
Kaverilla 945 vm. 97 B230FT + M90 + kitkalukollinen perä.
Vakiona:
- Samanlainen manuaalinen valojen korkeuden säätö kuin itsellä
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- Keskuslukko ja alkuperäinen kauko-ohjaus (plus käynnistyksen esto)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi
Oman kotteron sisuskaluista löytyy leimoja 15.4.1995 ja 20.4.1995 väliltä erilaisista komponenteista. Ensirekisteröinti on huhti- tai toukokuun alussa 1995.
Eiköhän sinulla ole G80 (liikkeellelähtö) lukko eikä kitkalukkoa siinä ysissä :)
Ja aloittajan auto on omasta mielestäni aika perusvarusteltu.
-
Eiköhän sinulla ole G80 (liikkeellelähtö) lukko eikä kitkalukkoa siinä ysissä :)
Ja aloittajan auto on omasta mielestäni aika perusvarusteltu.
Väittäisin, että se on kirkalukko.
Tosin en ole raapinut massoja sen taka-akselin kuskin puolen tarralapun päältä, vaikka käppärin vaijerit ja yms. hilut sinne vaihdoinkin.
Ai miksikö päättelen, että kitkalukko?
Kun 35cm suola/lumi-mössössä jäin kiinni, niin laittamalla lumiketju kuskin puolen renkaaseen (vain 5cm mössöä), tultiin penkasta ulos rouskis-sutaisu-rouskis-sutaisu-rouskis... Sutaisu tapahtui aina repsikan puolella. Ja kaasua annosteltiin niin vähän kuin mahdollista. Mutta hienosti tultiin ulos, komiasti kuin nelivedolla täyslokoilla. ::)
Lisäksi joitakin tuhansia liikkeellelähtöjä liukkaalla talvikelillä (Nokian RSi-kirkoilla) tehtynä, monasti repsikan pyörä sutii ja kuskin pyörä ei. Tosin sutiminen on kohtuullisen lievää ja nopeus on hyvin vähäinen kaikissa noissa tilanteissa. Sutiminen pysyy muuttumattomana vaikka nopeus (mittarin mukaan nousisi reilusti kolminumeroiseksi).
Tässä kohden tänä talvena olen päättänyt, että RSi:t palavat tonttiin tänä keväänä, vaikka pintaa onkin (6-7mm). Taidan kaivaa ensi talveksi takaisin Blizzakit, joilla ajoin edellisellä kanttilaatikolla ja tällä pari ekaa kuukautta ja ne sentään on volvon orkkis-vanteilla. Sitten on aika vaihtaa nastoihin, sillä kuivia asfalttikelejä ei täällä etelä-suomessa ole näkynyt ja suolattu motari (suolajäätä) on pirun liukas kitkoille. Joten helsingin kaupungin nastakiellot ja verot saavat haistaa muovisen nokkahuilun! >:(
70km/h nopeudessa liukkaalla kelillä annettaessa sandaalia "isän kährees"(tm), niin molemmat pyörät lipeävät käytännössä yhtäaikaisesti jäljistä katsoen.
Lumella ajettaessa "ovi edellä"TM sutivat aina molemmat pyörät, vaikka toinen pyörä sattuisikin suoralla jäälle...
Märällä kesä-asfaltilla tallattaessa sandaalia "isän kährees"(tm) sutivat molemmat pyörät niin suurille nopeuksille kuin voimaresurssit riittävät vaikka aloittaisi kurvissa ja jatkaisi suoralle ja päinvastoin.
Tosin nyt ilmiö heikkenee pikkuhiljaa. Joten päättelisin peräöljyjen tai kitkalevyjen saapuneen taipaleensa päähän.
Perspektiiviksi sutimiseen;
Suorituskykyä ei merikontissa mitenkään erityisesti ole, sillä racechronolla viimeksi kellotettu reilu viikko sitten kelin sallimissa rajoissa.
0-100km/h 8,2 sek hitusen jarrua vasten lähdettäessä
0-100km/h 10,0 sek ilman jarrua (heikoin aika 24,6 sek)
60-120km/h 8,5 sek
80-120km/h 6,0 sek
Joten mikään raketti ei ole kyseessä, vaan puhdas käyttöauto AW-71L automaagilla ja "FK"-pannulla. Ahtojakin on vain 0,8bar ja lastut on tarkoitettu hitusen isommille paineille.
-
Liikkeellelähtölukko se on. Kyllä sun nyt pitää kattoo sen perän speksit että saat meidät vakuuttuneiksi. :D
Siellä G80:ssäkin on kitkalevyt kyllä sisällä.
http://www.turbobricks.org/mods.php?content=art0027
-
Liikkeellelähtölukko se on. Kyllä sun nyt pitää kattoo sen perän speksit että saat meidät vakuuttuneiksi. :D
Siellä G80:ssäkin on kitkalevyt kyllä sisällä.
http://www.turbobricks.org/mods.php?content=art0027
Jääkö liikkeellelähtölukko ns. jumiin kun perä ylhäällä pyöräyttää toista rengasta suuntaa vaihtaen laatikon ollessa P asennossa (näppärä tapa saada renkaiden vaihtoa varten rengas paikalleen).
Joten täytyy kaivella se numero perästä esiin. Jokin hämärä mielikuva minulla on, että siellä näkyisi numeroita 103*****
Mutta se on vain mielikuva. Viimeistään kesägummeja vaihdettaessa täytyy katsoa.
-
Jääkö liikkeellelähtölukko ns. jumiin kun perä ylhäällä pyöräyttää toista rengasta suuntaa vaihtaen laatikon ollessa P asennossa (näppärä tapa saada renkaiden vaihtoa varten rengas paikalleen).
Se haukkaa toisen pyörän mukaan kun nopeusero on n. 5km/h ja pitää sen vedossa mukana n. 40-50km/h asti jos ei hellitä kaasua välillä.
-
Se haukkaa toisen pyörän mukaan kun nopeusero on n. 5km/h ja pitää sen vedossa mukana n. 40-50km/h asti jos ei hellitä kaasua välillä.
Mutta ei salli eri nopeuksilla renkaiden keskinäistä luistoa alle 50km/h nopeuksilla?
Eli yhdellä lumiketjulla molemmat pyörät pyörivät vedossa samaa tahtia?
Ja mielestäni minulla ei näin käy, vaan pyörät pyörivät eri nopeudella tuossa tilanteessa.
Kallistuisin vieläkin kitkalukon puolelle. Tosin varmaksi en sano, ennenkuin katson siihen vetoakselin putkeen tai jostain syystä avaan murikan.
-
-piti lisätä et peili-lämmitystä minulla ei ole :( , takalasille löytyy
-ja sit on peräkärryn vilkulle oma merkkivalo ??? pitää kokeilla kärryä joku kerta
-
Joissaki saksanmalleissa ei ainakaa oo penkinlämmittimiä eikä ajovalonpesijöitä.
-
-
Joissaki saksanmalleissa ei ainakaa oo penkinlämmittimiä eikä ajovalonpesijöitä.
-penkinlämmittimet on edessä, tosin kuskin penkki ei toimi ;D
-ajovalonpesimet on, mutta poistettu käytöstä
-
Itsellä on 940 sedan -98 B230FT + M90 + liikkeellelähtö lukko.
Varusteita:
-Manuaali ilmastointi
-Manuaalinen ajovalojen korkeudensäätö
-Sähkösäätöiset lämmitetyt peilit
-Sähkölasit joka ovessa
-Puolinahkapenkit
-Volvon kaukosäätimellä varustettu keskuslukko + käynnistyksen esto
-Käsinoja takapenkillä jonka takaa paljastuu suksiluukku
-"Jalopuulistat" kojelaudassa
-Penkinlämmittimet edessä
-Ajovalonpesurit (poistettu käytöstä)
-Vakionopeudensäädin (meinas unohtua, yksi auton parhaimmista varusteista! S*)
Auto on alkuperäinen Suomiauto.
-
tosin saksalaisethan ovat myös tunnettuja siitä että he ostavat ihan karvalakki-malleja myös.
Oma 940 GL ´93 on uutena myyty Saksanmaalle, tarkemmin Osnabrückiin ( Hampurin lähelle ) ja on aivan karvalakkimalli. Ainoa tavallisuudesta poikkeava varuste on sähköinen kattoluukku. Muuten löytyy veivilasit, kangaspenkit, manuaaliaski, pelkkä puhallin ilman ilmastointia. Saksalaisethan ovat tunnetusti pihiä kansaa.
-
Pojan Volvo 745 vm -88 B200E on Suomi auto, mutta mukavasti tehtaalla jo varusteltu:
- vakionopsäädin
- sähköllä etuovenlasit
- tummennetut lasit
- 5 vaihteinen manuaali
- lukkoperä kitkalukolla nimenomaan (tarkka öljyjen suhteen)
- manuaali-ilmastointi
- tason säädin takana
- lasinpesimet
- sisustus jollakin tapaa erikoinen ja täysin kunnossa; ei nahkaa eikä puolinahkoja. Selkämys nahkaa
- 1/2/3 kippavat selkänojat takana
- Sumuvalot
- Kaukovalot
-
Pojan Volvo 745 vm -95 B200E on Suomi auto, mutta mukavasti tehtaalla jo varusteltu:
- vakionopsäädin
- sähköllä etuovenlasit
- tummennetut lasit
- 5 vaihteinen manuaali
- lukkoperä kitkalukolla nimenomaan (tarkka öljyjen suhteen)
- manuaali-ilmastointi
- tason säädin takana
- lasinpesimet
- sisustus jollakin tapaa erikoinen ja täysin kunnossa; ei nahkaa eikä puolinahkoja. Selkämys nahkaa
- 1/2/3 kippavat selkänojat takana
- Sumuvalot
- Kaukovalot
Nyt jokin ei täsmää. Joko malli, ikä, tai moottori :D
Ja jos ysi on, niin eiköhän siellä ole G80 lockeri eikä kitkalukkoa.
Ja jos on 940 niin sisustuskaan ei ole millään lailla erikoinen.
-
Typo tuli kirjoittaessa - mistä tuo 95 ilmaantui? Pikkuautonasentaja kävi kyselemässä räikkää tuossa kesken kirjoituksen - oli diapolo mennyt rikki.
-
Pojan Volvo 745 vm -88 B200E on Suomi auto, mutta mukavasti tehtaalla jo varusteltu:
- vakionopsäädin
- sähköllä etuovenlasit
- tummennetut lasit
- 5 vaihteinen manuaali
- lukkoperä kitkalukolla nimenomaan (tarkka öljyjen suhteen)
- manuaali-ilmastointi
- tason säädin takana
- lasinpesimet
- sisustus jollakin tapaa erikoinen ja täysin kunnossa; ei nahkaa eikä puolinahkoja. Selkämys nahkaa
- 1/2/3 kippavat selkänojat takana
- Sumuvalot
- Kaukovalot
Eikös nuo nyt kuitenkin ole ihan joka ainoassa 7/945 volvossa?
-
Lukko-asia tarkistettu tänään.
Sattui sopivasti sellainen tilanne, että löytyi paikka jossa on sulaa (ja märkää) asfalttia toiselle renkaalle ja toiselle suolalumi-puuroa.
Ja niin kävi, että lumen pyörä suti, lähti liikkeelle miten tahansa, ripeästi, kepeästi, rajusti, hiljaa taikka kovaa. Mitä enemmän tallasi, sitä enemmän suti ja ripeämmin lähti, joten varustelista täydellisenä on seuraava:
945 vm. -95 (20.4 tarkistusleimattu tehtaalla).
- B230FK padalla
- AW71L automaattivaihdelaatikolla
- kitkalukollinen perä
- sähköllä toimivat kaikki ovenlasit (ohjattavissa kuskin ovesta)
- manuaali-ilmastointi
- sisustus harmaata plyyshiä
- LisäKaukovalot
- Keskuslukitus (kaikissa ovissa)
- Penkinlämmittimet edessä
- Käsinoja takapenkillä (ei suksiluukkua, koska farmari)
- Blaupunkt radiokasettisoitin CD-vaihtajalla (vaikuttaa alkuperäiselle)
Ja rekisteröity 7-hengelle. Eli turvavyöt takaluukussakin.
Jälkiasennettuna varashälytin ja kauko-ohjaus sitäkautta keskuslukolle
Kaverin 945 vm. -97 B230FT + M90
Ja omien varusteiden lisäksi
- Musta koko nahka sisustus
- Vakionopeudensäädin (alkuperäinen)
- Ja taitaa olla kaverillakin kitkalukollinen perä (tarkistetaan) ;)
-
Lukko-asia tarkistettu tänään.
Sattui sopivasti sellainen tilanne, että löytyi paikka jossa on sulaa (ja märkää) asfalttia toiselle renkaalle ja toiselle suolalumi-puuroa.
Ja niin kävi, että lumen pyörä suti, lähti liikkeelle miten tahansa, ripeästi, kepeästi, rajusti, hiljaa taikka kovaa. Mitä enemmän tallasi, sitä enemmän suti ja ripeämmin lähti
Tai sitten ei oo lukkoo ollenkaan. Noinhan se silloin menee. ;)
-
mitäs periä 940:ssä on yleensä kun omassa on 1031(3.73 välitys, aika normi automaatin kanssa vissiin). perän luukkua en ole avannut mutta oisko siinä kitkaperä kun liian hyvin etenee pakilla ylämäkeen kun lukottomaan 740 vertaa. kun jompikumpi pyörä sutaisee välillä mutta silti kipee. voihan se peräkin olla niin loppu että jumittaa sopivasti ;D
ja takaovissa ei ollut kaiuttimia, ei edes reikiä vaan jouduin itse leikkaamaan reiät ovipahviin ritilöiden alle. johdot oli valmiina senkun törkkäsi kajarit kii :)
-
Oma 940 GL ´93 on uutena myyty Saksanmaalle, tarkemmin Osnabrückiin ( Hampurin lähelle ) ja on aivan karvalakkimalli. Ainoa tavallisuudesta poikkeava varuste on sähköinen kattoluukku. Muuten löytyy veivilasit, kangaspenkit, manuaaliaski, pelkkä puhallin ilman ilmastointia. Saksalaisethan ovat tunnetusti pihiä kansaa.
Pistän paremmaksi; perheestä löytyy 91 vuosimallin, mutta 93 käyttöönotettu saksantuonti sedan 940GL, jossa ainoa varuste on VEIVIkattoluukku. :D
Onhan siinä tietty persgrillit ja valopesurit, jotka myös toimii ja valojen korkeussäätö, joka toisella puolella ei.
Takakaiuttimien reijät täyty kanssa itse puhkoa, johdot kyllä oli valmiina.
Ai niin, takalasi on laminoitu, "näkymättömillä" vastuksilla.
-
Itsellä 940 vm91 230fb myllyllä ja m46 askilla, otettu uutena käyttöön ruotsissa,ja noin vuoden ikäisenä tuotu suomeen verovapaana, luultavasti muutto-auto.. auto on perus gl, varusteita ei ole oikeestaan ku penkinlämmittimet ja varashälytin, jota käyttää en osaa ja uskallakaan..:) takapenkiltä löytyy se perus kyynärnoja.. sitä jäin tässä miettimään että eikö 940 keskuslukitus ole vakiovaruste? tuossa autossa sitä joko ei ole tai sitten se ei toimi.. sen verran asiaa olen tutkinut että joka oveen sähkö on viety,liekö sitten kajareita varten,niin pitkälle en vielä ole päässyt.. olisi kiva jos joku osaisi valaista asiasta..
-
Itsellä on 940 sedan -98 B230FT + M90 + liikkeellelähtö lukko.
Varusteita:
-Manuaali ilmastointi
-Manuaalinen ajovalojen korkeudensäätö
-Sähkösäätöiset lämmitetyt peilit
-Sähkölasit joka ovessa
-Puolinahkapenkit
-Volvon kaukosäätimellä varustettu keskuslukko + käynnistyksen esto
-Käsinoja takapenkillä jonka takaa paljastuu suksiluukku
-"Jalopuulistat" kojelaudassa
-Penkinlämmittimet edessä
-Ajovalonpesurit (poistettu käytöstä)
-Vakionopeudensäädin (meinas unohtua, yksi auton parhaimmista varusteista! S*)
Auto on alkuperäinen Suomiauto.
Mulla on alkuperäinen Saksanauto, '97 Volvo 945 Classic, ostettu uutena Dresdeniin, toin Suomeen joulukuussa 2002. Tuosta listasta mulla puuttuu takaovien sähkölasit, vakionopeudensäädin sekä keskuslukituksen kauko-ohjaus. Suksiluukkua ei tietenkään ole kun ei ole sedan. Niin, ja valonpesurit toimivat. Eli kaikki ns. talvivarusteet löytyvät.
-
Yksi yhdistävä tekijä saksantuontivehkeissä tuntuu olevan lisäjarruvalon puute... puuttuu omista -93 940 ja -95 960, sekä kaverin -94 850.
-
Mielenkiintoista olisi tietää todelliset erot, ei varustelutaso ero.
Tarkoitan onko otettu huomioon skandinaavi-varustus. Jopa sellaisia asioita joita ei ole tiedotettu(kylmäkäynnistys, kenno jne)
Tähän liittyy muuten tarina ajalta jolloin Saabit tehtiin Ruotsissa. Tehtaan johtaja asui tietenkin myös Ruotsissa. Meni talviaamuna autoon ja löi oven kiinni. Tippui lumet sisälle. Asia otettiin huomioon suunnittelussa. Lähde: vanha Tuulilasi lehti.
Varmasti vaikuttanut aikoinaan volvoissa sama asia.
Nykyään ei taida suunnittelussa painaa paljoa eityiset talvi-ominaisuudet. Marginaaliryhmä ajaa kylmissä oloissa.
Oma sotaratsu suht hyvillä vermeillä ostettu Suomesta 1991.
745 230F 85kW
-tehdasasennettu cruise (tästä laitettu mukaan erillen ohjevihko...)
-Volvo Guard I hälytin ja kauko-ohjattu lukitus(tästäkin mukana ohjeet. monisivuinen kirjanen!!! monimutkainen!!!)
-1041 perä
-kattoluukku(tehdas)
-sähkölasit ja peilit jotka lämpiää myös
-metalliväri
-portaaton puhallinsäädin.
kaikki muuten toimii.
edit: hauska lisävaruste kojelaudassa pieni säilytyslokero keskimmäisten puhallussuuttimien alla. Alkuperäinen. En ole ikinä nähnyt moista. Vai onko jokin varustepaketti ollut??