Futurez  Kulkukoira

saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen

  • 30 Vastauksia
  • 13187 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Verkkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« : 24.01.2011, 22:41:41 »
eli ostin vähän aikaa sitten 940(945) D24TIC -93 aut.(ZF). myyjä kertoi että auto tuotu viitisen vuotta sitten saksasta

mitäs eroja saksan-versiossa on suomi-autoon jos on? tuntui vaan hyvin varustellulta ollakseen auto vuodelta -93

-täyskromi-maski(usa-versioissa on vissiin aina?)
-sähkö-ikkunat
-autossa on musta nahkasisusta(ostaessa jee mutta nyt talvella kylmä ku faan)
-automaatti-ilmastointi(ac ei toimi, pitää kokeilla jos mehut ois vaan loppu, lämmöt pitää mihin säätää)
-puhelin handsfree:llä(poistettu)
-webasto jonka on saanut päälle soittamalla autoon :o
-koiraverkko(kadonnut matkalle joskus)
-korokepalat takaikkunoiden kohdalla takakontissa jolla peitelevy/suoja on saatu niskatukien korkeudelle, eli noin 15-20cm korkeammalle
-cruise(mut luulen et on jälkiasennus ku piuhat vähän niin ja näin eikä toimi)

ja  perä on lukoton 1031 3.73 välityksellä, luulin et kaikki 940 on 1041 tai 1045
« Viimeksi muokattu: 24.01.2011, 22:47:14 kirjoittanut Verkkis »
142 B20B -72
S70 D5252T -97
V70 D5 -06

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #1 : 24.01.2011, 22:56:03 »
Mitä lisävarusteisiin tulee, niin eikös niissä ole Saksassa pienempi verotus, kuten autoissakin. Eli samalla rahalla on voinut ruksia aika huolettomasti varusteita. Suomi on karvalakkimallien luvattu maa.

Poissa Verkkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #2 : 24.01.2011, 23:00:53 »
tosin saksalaisethan ovat myös tunnettuja siitä että he ostavat ihan karvalakki-malleja myös.

kuinkahan kallis joku volvo on ollut verrattuna omiin mersu, bmw, audi.. vuonna -93? ei tuo volvo nyt mikään yleinen kuitenkaan ole ollut saksassa, vai kuinka?
142 B20B -72
S70 D5252T -97
V70 D5 -06

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #3 : 25.01.2011, 17:31:35 »
Juu tuota....hmmm....

Tierämmä tuo munki -98 940 b230ft on ollu uutena saksan teillä ajelemas ja suomeen tullu tuos 2000 luvun alkupuolella.

Varusteita on: man.ilm., etulasit sähköllä, sähköpeilit jotka myös lämpee, cruise, puolinahkapenkit, valojen korkeus säätö(olikos tämä jo silloin vakiovaruste?), takapenkin keskellä integroitu niskatuellinen lasten istuin, joka toimii myös kyynärnojana ja se koirakalteri.
Kaikki sähköhärpäkkeet toimii....vielä....mutta saappa nähärä.

Niin ja meinas jäärä, perä on lukollinen malli, mutta en tiä mikä välitys, tuskin montaa vaihtoehtoa on.
Tuo lukko kokeiltu monta kertaa, toimiva tekeles on.
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

Poissa Verkkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #4 : 25.01.2011, 21:56:44 »
Varusteita on: man.ilm., etulasit sähköllä, sähköpeilit jotka myös lämpee, cruise, puolinahkapenkit, valojen korkeus säätö(olikos tämä jo silloin vakiovaruste?), takapenkin keskellä integroitu niskatuellinen lasten istuin, joka toimii myös kyynärnojana ja se koirakalteri.
Kaikki sähköhärpäkkeet toimii....vielä....mutta saappa nähärä.

Niin ja meinas jäärä, perä on lukollinen malli, mutta en tiä mikä välitys, tuskin montaa vaihtoehtoa on.
Tuo lukko kokeiltu monta kertaa, toimiva tekeles on.

itellä kanss sähkösäätöiset ajovalot, ja sähkölasit kaikissa ovissa. pelkkä kyynärnoja takapenkill.

perän välitys on vissiin 3.54 jos on manuaali ja 3.73 jos automaatti, siis yleensä näin mitä ymmärtänyt. kaverilla on -98(loppu vuos -97) 940 b230fk ja siin on 1041 ja 3.54 ja m90.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2011, 22:22:38 kirjoittanut Verkkis »
142 B20B -72
S70 D5252T -97
V70 D5 -06

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #5 : 25.01.2011, 22:08:04 »
Juu tuota....hmmm....

Tierämmä tuo munki -98 940 b230ft on ollu uutena saksan teillä ajelemas ja suomeen tullu tuos 2000 luvun alkupuolella.

Varusteita on: man.ilm., etulasit sähköllä, sähköpeilit jotka myös lämpee, cruise, puolinahkapenkit, valojen korkeus säätö(olikos tämä jo silloin vakiovaruste?), takapenkin keskellä integroitu niskatuellinen lasten istuin, joka toimii myös kyynärnojana ja se koirakalteri.
Kaikki sähköhärpäkkeet toimii....vielä....mutta saappa nähärä.

Niin ja meinas jäärä, perä on lukollinen malli, mutta en tiä mikä välitys, tuskin montaa vaihtoehtoa on.
Tuo lukko kokeiltu monta kertaa, toimiva tekeles on.
Tässä autossa on 3.73 välitys, tarra pitäisi löytyä vasemman akseliputken takapinnalta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #6 : 26.01.2011, 11:54:34 »
Juu ja sähköinen korkeussäätö valoille tuli pakolliseksi -95 heinäkuu ja sen jälkeen valmistettuihin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #7 : 29.01.2011, 02:37:25 »
Itsellä 945 vm. 95 B230fk + AW71L + kitkalukollinen perä. Tosin ahdot ovat jotain muuta kuin ihan vakio FK.  ;)
Alkuperäisenä:
- Valojen korkeuden säätö (manuaalinen)
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- keskuslukko (jälkiasennettu varashälytin+kauko-ohjaus)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi


Kaverilla 945 vm. 97 B230FT + M90 + kitkalukollinen perä.
Vakiona:
- Samanlainen manuaalinen valojen korkeuden säätö kuin itsellä
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- Keskuslukko ja alkuperäinen kauko-ohjaus (plus käynnistyksen esto)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi

Oman kotteron sisuskaluista löytyy leimoja 15.4.1995 ja 20.4.1995 väliltä erilaisista komponenteista. Ensirekisteröinti on huhti- tai toukokuun alussa 1995.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #8 : 29.01.2011, 11:14:30 »
Itsellä 945 vm. 95 B230fk + AW71L + kitkalukollinen perä. Tosin ahdot ovat jotain muuta kuin ihan vakio FK.  ;)
Alkuperäisenä:
- Valojen korkeuden säätö (manuaalinen)
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- keskuslukko (jälkiasennettu varashälytin+kauko-ohjaus)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi


Kaverilla 945 vm. 97 B230FT + M90 + kitkalukollinen perä.
Vakiona:
- Samanlainen manuaalinen valojen korkeuden säätö kuin itsellä
- Sähkölasit kaikissa ovissa
- Keskuslukko ja alkuperäinen kauko-ohjaus (plus käynnistyksen esto)
- Manuaali ilmastointi
- Sähköllä käristettävät peilit+takalasi

Oman kotteron sisuskaluista löytyy leimoja 15.4.1995 ja 20.4.1995 väliltä erilaisista komponenteista. Ensirekisteröinti on huhti- tai toukokuun alussa 1995.

Eiköhän sinulla ole G80 (liikkeellelähtö) lukko eikä kitkalukkoa siinä ysissä :)

Ja aloittajan auto on omasta mielestäni aika perusvarusteltu.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #9 : 30.01.2011, 04:26:39 »
Eiköhän sinulla ole G80 (liikkeellelähtö) lukko eikä kitkalukkoa siinä ysissä :)

Ja aloittajan auto on omasta mielestäni aika perusvarusteltu.

Väittäisin, että se on kirkalukko.
Tosin en ole raapinut massoja sen taka-akselin kuskin puolen tarralapun päältä, vaikka käppärin vaijerit ja yms. hilut sinne vaihdoinkin.

Ai miksikö päättelen, että kitkalukko?

Kun 35cm suola/lumi-mössössä jäin kiinni, niin laittamalla lumiketju kuskin puolen renkaaseen (vain 5cm mössöä), tultiin penkasta ulos rouskis-sutaisu-rouskis-sutaisu-rouskis... Sutaisu tapahtui aina repsikan puolella. Ja kaasua annosteltiin niin vähän kuin mahdollista. Mutta hienosti tultiin ulos, komiasti kuin nelivedolla täyslokoilla.  ::)

Lisäksi joitakin tuhansia liikkeellelähtöjä liukkaalla talvikelillä (Nokian RSi-kirkoilla) tehtynä, monasti repsikan pyörä sutii ja kuskin pyörä ei. Tosin sutiminen on kohtuullisen lievää ja nopeus on hyvin vähäinen kaikissa noissa tilanteissa. Sutiminen pysyy muuttumattomana vaikka nopeus (mittarin mukaan nousisi reilusti kolminumeroiseksi).

Tässä kohden tänä talvena olen päättänyt, että RSi:t palavat tonttiin tänä keväänä, vaikka pintaa onkin (6-7mm). Taidan kaivaa ensi talveksi takaisin Blizzakit, joilla ajoin edellisellä kanttilaatikolla ja tällä pari ekaa kuukautta ja ne sentään on volvon orkkis-vanteilla. Sitten on aika vaihtaa nastoihin, sillä kuivia asfalttikelejä ei täällä etelä-suomessa ole näkynyt ja suolattu motari (suolajäätä) on pirun liukas kitkoille. Joten helsingin kaupungin nastakiellot ja verot saavat haistaa muovisen nokkahuilun!  >:(

70km/h nopeudessa liukkaalla kelillä annettaessa sandaalia "isän kährees"(tm), niin molemmat pyörät lipeävät käytännössä yhtäaikaisesti jäljistä katsoen.

Lumella ajettaessa "ovi edellä"TM sutivat aina molemmat pyörät, vaikka toinen pyörä sattuisikin suoralla jäälle...

Märällä kesä-asfaltilla tallattaessa sandaalia "isän kährees"(tm) sutivat molemmat pyörät niin suurille nopeuksille kuin voimaresurssit riittävät vaikka aloittaisi kurvissa ja jatkaisi suoralle ja päinvastoin.

Tosin nyt ilmiö heikkenee pikkuhiljaa. Joten päättelisin peräöljyjen tai kitkalevyjen saapuneen taipaleensa päähän.

Perspektiiviksi sutimiseen;
Suorituskykyä ei merikontissa mitenkään erityisesti ole, sillä racechronolla viimeksi kellotettu reilu viikko sitten kelin sallimissa rajoissa.
0-100km/h 8,2 sek hitusen jarrua vasten lähdettäessä
0-100km/h 10,0 sek ilman jarrua (heikoin aika 24,6 sek)
60-120km/h 8,5 sek
80-120km/h 6,0 sek

Joten mikään raketti ei ole kyseessä, vaan puhdas käyttöauto AW-71L automaagilla ja "FK"-pannulla. Ahtojakin on vain 0,8bar ja lastut on tarkoitettu hitusen isommille paineille.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #10 : 30.01.2011, 11:02:07 »
Liikkeellelähtölukko se on. Kyllä sun nyt pitää kattoo sen perän speksit että saat meidät vakuuttuneiksi. :D
Siellä G80:ssäkin on kitkalevyt kyllä sisällä.

http://www.turbobricks.org/mods.php?content=art0027

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #11 : 30.01.2011, 16:07:15 »
Liikkeellelähtölukko se on. Kyllä sun nyt pitää kattoo sen perän speksit että saat meidät vakuuttuneiksi. :D
Siellä G80:ssäkin on kitkalevyt kyllä sisällä.

http://www.turbobricks.org/mods.php?content=art0027

Jääkö liikkeellelähtölukko ns. jumiin kun perä ylhäällä pyöräyttää toista rengasta suuntaa vaihtaen laatikon ollessa P asennossa (näppärä tapa saada renkaiden vaihtoa varten rengas paikalleen).

Joten täytyy kaivella se numero perästä esiin. Jokin hämärä mielikuva minulla on, että siellä näkyisi numeroita 103*****
Mutta se on vain mielikuva. Viimeistään kesägummeja vaihdettaessa täytyy katsoa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #12 : 30.01.2011, 16:57:05 »
Jääkö liikkeellelähtölukko ns. jumiin kun perä ylhäällä pyöräyttää toista rengasta suuntaa vaihtaen laatikon ollessa P asennossa (näppärä tapa saada renkaiden vaihtoa varten rengas paikalleen).
Se haukkaa toisen pyörän mukaan kun nopeusero on n. 5km/h ja pitää sen vedossa mukana n. 40-50km/h asti jos ei hellitä kaasua välillä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #13 : 30.01.2011, 21:14:54 »
Se haukkaa toisen pyörän mukaan kun nopeusero on n. 5km/h ja pitää sen vedossa mukana n. 40-50km/h asti jos ei hellitä kaasua välillä.

Mutta ei salli eri nopeuksilla renkaiden keskinäistä luistoa alle 50km/h nopeuksilla?
Eli yhdellä lumiketjulla molemmat pyörät pyörivät vedossa samaa tahtia?

Ja mielestäni minulla ei näin käy, vaan pyörät pyörivät eri nopeudella tuossa tilanteessa.

Kallistuisin vieläkin kitkalukon puolelle. Tosin varmaksi en sano, ennenkuin katson siihen vetoakselin putkeen tai jostain syystä avaan murikan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Verkkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: saksantuonti 940:sen erot "Suomi"-940:seen
« Vastaus #14 : 31.01.2011, 00:08:25 »
-piti lisätä et peili-lämmitystä minulla ei ole :( , takalasille löytyy
-ja sit on peräkärryn vilkulle oma merkkivalo ??? pitää kokeilla kärryä joku kerta
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011, 00:10:32 kirjoittanut Verkkis »
142 B20B -72
S70 D5252T -97
V70 D5 -06

 

Proturbo  Autodiagnoosi