Eiköhän sinulla ole G80 (liikkeellelähtö) lukko eikä kitkalukkoa siinä ysissä 
Ja aloittajan auto on omasta mielestäni aika perusvarusteltu.
Väittäisin, että se on kirkalukko.
Tosin en ole raapinut massoja sen taka-akselin kuskin puolen tarralapun päältä, vaikka käppärin vaijerit ja yms. hilut sinne vaihdoinkin.
Ai miksikö päättelen, että kitkalukko?
Kun 35cm suola/lumi-mössössä jäin kiinni, niin laittamalla lumiketju kuskin puolen renkaaseen (vain 5cm mössöä), tultiin penkasta ulos rouskis-sutaisu-rouskis-sutaisu-rouskis... Sutaisu tapahtui aina repsikan puolella. Ja kaasua annosteltiin niin vähän kuin mahdollista. Mutta hienosti tultiin ulos, komiasti kuin nelivedolla täyslokoilla.

Lisäksi joitakin tuhansia liikkeellelähtöjä liukkaalla talvikelillä (Nokian RSi-kirkoilla) tehtynä, monasti repsikan pyörä sutii ja kuskin pyörä ei. Tosin sutiminen on kohtuullisen lievää ja nopeus on hyvin vähäinen kaikissa noissa tilanteissa. Sutiminen pysyy muuttumattomana vaikka nopeus (mittarin mukaan nousisi reilusti kolminumeroiseksi).
Tässä kohden tänä talvena olen päättänyt, että RSi:t palavat tonttiin tänä keväänä, vaikka pintaa onkin (6-7mm). Taidan kaivaa ensi talveksi takaisin Blizzakit, joilla ajoin edellisellä kanttilaatikolla ja tällä pari ekaa kuukautta ja ne sentään on volvon orkkis-vanteilla. Sitten on aika vaihtaa nastoihin, sillä kuivia asfalttikelejä ei täällä etelä-suomessa ole näkynyt ja suolattu motari (suolajäätä) on pirun liukas kitkoille. Joten helsingin kaupungin nastakiellot ja verot saavat haistaa muovisen nokkahuilun!

70km/h nopeudessa liukkaalla kelillä annettaessa sandaalia "isän kährees"
(tm), niin molemmat pyörät lipeävät käytännössä yhtäaikaisesti jäljistä katsoen.
Lumella ajettaessa "ovi edellä"
TM sutivat aina molemmat pyörät, vaikka toinen pyörä sattuisikin suoralla jäälle...
Märällä kesä-asfaltilla tallattaessa sandaalia "isän kährees"
(tm) sutivat molemmat pyörät niin suurille nopeuksille kuin voimaresurssit riittävät vaikka aloittaisi kurvissa ja jatkaisi suoralle ja päinvastoin.
Tosin nyt ilmiö heikkenee pikkuhiljaa. Joten päättelisin peräöljyjen tai kitkalevyjen saapuneen taipaleensa päähän.
Perspektiiviksi sutimiseen;
Suorituskykyä ei merikontissa mitenkään erityisesti ole, sillä racechronolla viimeksi kellotettu reilu viikko sitten kelin sallimissa rajoissa.
0-100km/h 8,2 sek hitusen jarrua vasten lähdettäessä
0-100km/h 10,0 sek ilman jarrua (heikoin aika 24,6 sek)
60-120km/h 8,5 sek
80-120km/h 6,0 sek
Joten mikään raketti ei ole kyseessä, vaan puhdas käyttöauto AW-71L automaagilla ja "FK"-pannulla. Ahtojakin on vain 0,8bar ja lastut on tarkoitettu hitusen isommille paineille.