Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: mikko078 - 20.01.2016, 20:05:54
-
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20150703_21_19_56_Pro_zpsnifkvzsr.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20150703_21_19_56_Pro_zpsnifkvzsr.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20150606_17_53_19_Pro_zpsu0tyxvj3.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20150606_17_53_19_Pro_zpsu0tyxvj3.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/WP_20160123_11_50_08_Pro_zpsrpt5tfag.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/WP_20160123_11_50_08_Pro_zpsrpt5tfag.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20150901_16_14_19_Pro_zpsto7uznbj.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20150901_16_14_19_Pro_zpsto7uznbj.jpg.html)
Tämmöinen tuli hommattua marraskuussa 2012 314tkm ajettu.
Alkuperäiskuntoinen volvo 940 classic -97 b230fk m90
Pikku hiljaa tullut laitettua oman mieleiseksi
Ahdin vaihdettu mitsun 16T-7:ksi
Isompi välijäähy
suuttimet 670cc
mikan ajamalla tehdyt lastut
jt-tunig 3" putkisto
sre asetelma pottapyörällä
aito -012 IMM
polttoaineena E85
pumppaamossa AEM e85 320 pumppu
Kannelle tehty kesällä 2015 pieni jumppa, isommat pakovenat ja 1mm pois pinnasta
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20150830_18_05_42_Pro_zpstge0bexe.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20150830_18_05_42_Pro_zpstge0bexe.jpg.html)
Alkaa omaa mieltä tyydyttää kesäauton kulkuhalut :)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/penkkilappu_zpsc77w4k51.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/penkkilappu_zpsc77w4k51.jpg.html)
Viime viikolla tuli hommattua talviliukuri
Volvo 240 SE -91 B230F
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/Mobile%20Uploads/WP_20160110_12_02_51_Pro_zps12rtyecj.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/Mobile%20Uploads/WP_20160110_12_02_51_Pro_zps12rtyecj.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160111_17_38_16_Pro_zpsqhkz6jnt.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160111_17_38_16_Pro_zpsqhkz6jnt.jpg.html)
Ajokilometrit oli vaan 287tkm
Joskus on joku saattanutvähän huoltaakin. Oli teknisesti ok kunnossa, mutta pienen vikalistan kanssahan tuo tuli. Molempien helmojen takapään, oikean takatukivarren ja apurungon hitsauksella kiitos puliuk0n päästiin ruostehommissa, käsijarru oli kuollut. Samalla uusin uudet käsijarrukengät, levyt + palat.
Abs merkkivalo paloi. Viaksihan paljastui todella kallis homma. akusta napa irti :idiot2:
Nyt taas saa päästellä vuoden eteenpäin.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160112_18_10_31_Pro_zps1k8mp3wi.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160112_18_10_31_Pro_zps1k8mp3wi.jpg.html)
Sitte päivitettiin kuolleen siirtopumpun tilalle AEMin viinapumppu odottamaan uusia koitoksia.Ei mennytkään ihan elokuvissa ;D
Oli päässy pikkasen happanemaan tuo tankkivarusteen kansi
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160119_10_23_58_Pro_zpsu5vg8gta.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160119_10_23_58_Pro_zpsu5vg8gta.jpg.html)
Joutu lähtee hydraulikauppaan
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160119_17_47_10_Pro_zps1cmjo4qx.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160119_17_47_10_Pro_zps1cmjo4qx.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/WP_20160120_16_52_53_Pro_zpsnf4vks9i.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/WP_20160120_16_52_53_Pro_zpsnf4vks9i.jpg.html)
Toinenkin suodattimen banjoliitin oli syöpynyt niin ohkaseksi et kiristyksen jälkeen muistutti enemmän painepesuria ;D
No nyt taas kulkee ja toivottasti myös bensat myös siellä missä pitää...
-
Hehe. Nämäkin nyt tallennettu foorumille :P
-
Tulipa lauantaina heräteltyä ysi tallista tulille. Kylläpä mukavasti murisi :)
Sinne jäi vielä säilöön lämmittelemään.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/WP_20160123_11_44_45_Pro_zpswqe4h6ri.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/WP_20160123_11_44_45_Pro_zpswqe4h6ri.jpg.html)
240:seen kävin hakemassa v40t4:sen suuttimet siemens deka 9179379 (kai 312cc) jos vaikka kohta sais lotrattua e85:sta tankkiin. Toki on sitä jo siedätetty 50/50 suhteella.
-
Lankun resepti kuulostaa kovin tutulle :)
-
Ettei vaan sais jotain tauteja tosta lipusta... :D
-
Ei juma sitä Göranismien määrää jos tuo 940 on todellakin Classic ja 240 todellakin SE koska kumpikaan ei täsmää kyseisten varustelutasojen ns oletettavaan ulkoasuun ja/tai teknisiin tietoihin oikein mitenkään. :uglystupid2:
Mikäs ihme ysin takalasinpyyhintä muuten vaivaa, eihän sen pitäisi tuolle puolelle lepoasentoon jäädä...? Jumissa se ei kuitenkaan selvästikään ole koska eri kuvissa vähän eri asennossa.
-
Ei juma sitä Göranismien määrää jos tuo 940 on todellakin Classic ja 240 todellakin SE koska kumpikaan ei täsmää kyseisten varustelutasojen ns oletettavaan ulkoasuun ja/tai teknisiin tietoihin oikein mitenkään. :uglystupid2:
Mikäs ihme ysin takalasinpyyhintä muuten vaivaa, eihän sen pitäisi tuolle puolelle lepoasentoon jäädä...? Jumissa se ei kuitenkaan selvästikään ole koska eri kuvissa vähän eri asennossa.
Mitkä on 240 SE varusteet? Göran on kova äijä :D
-
SE:ssä pitäisi olla (korostan sanaa pitäisi) vakoplyyssipenkit, sähkölasit sekä muistaakseni peilit, ABSit ja ulkopuolelta kauttaaltaan mustat listat koristeteippauksen kera sekä maski. Tuon yksilön varusteista en sano mitään varmaa mutta ulkokuori on ainakin jotain aivan muuta, jogiinilla taas oli myöskin SE jossa oli muuten kaikki kuten luulisi mutta samat säkkikangaspenkit kuin minun GL:ssä. Kyllä, se Göran on todella kova äijä - se tekee ihan mitä sitä huvittaa ja vähät välittää ohjeista.
-
SE:ssä pitäisi olla (korostan sanaa pitäisi) vakoplyyssipenkit, sähkölasit sekä muistaakseni peilit, ABSit ja ulkopuolelta kauttaaltaan mustat listat koristeteippauksen kera sekä maski. Tuon yksilön varusteista en sano mitään varmaa mutta ulkokuori on ainakin jotain aivan muuta, jogiinilla taas oli myöskin SE jossa oli muuten kaikki kuten luulisi mutta samat säkkikangaspenkit kuin minun GL:ssä. Kyllä, se Göran on todella kova äijä - se tekee ihan mitä sitä huvittaa ja vähät välittää ohjeista.
Ihan kun olisin nähnyt jossain lapussa SE. Tosin tossa kaikki muut paitsi mustat osat ulkoota...
940 Classicin varusteet on mun mielestä tossa, poislukien kattokaiteet (ja väri?). Tosin mikko otti kyllä Classic merkin persiistä pois kun osti tuon... Onko se Classic oikeasti vai ei, en tiedä. :(
Euroopassa 940 Classic on ollut ihan hinnat alkaen, pohjoismaissa (Ruotsi/Suomi) sisältänyt about kaiken. Voin olla väärässäkin. :)
Hitto ku löytäis 940 Classic mainosmateriaalia, ois kiva kerätä talteen. :)
-
Kyllä tuo 240 varmasti on SE, en epäile koska olen nähnyt muitakin samalla ulkoisella setillä olevia. Ja ihmetellyt niistäkin että mikä tämä juttu oikein on kun ulkonäkö on pikemminkin GLE kuin SE, tuli sitten mieleen että siinäkin voisi olla kyseessä "Ruotsin malli" ja "Suomen malli" mutta sekin idea meni suoraan romukoppaan siinä vaiheessa kun rupesi löytymään niitä ns. ruotsalaisen näköisiä Suomi-autoja.
Ja jos 940 on todellakin aito Classic niin on siinä tapauksessa ensimmäinen FK-koneinen Classic jonka olen ikinä nähnyt, vai onko se tuontivehje? Suomessa kun nuo oli käsittääkseni kaikki FT:llä, takavalotkin on "väärät" mutta ne nyt voi olla vaihdettu samoin kuin maski pitäisi olla kromireunainen mutta sekin voi olla muutettu. Maittain ne todellakin on vaihdelleet, esimerkiksi Saksan Classicit oli käsittääkseni kaikki porkkanavilkuilla ja täyskromisella pystyripamaskilla, Ruotsissa ulkoisesti kuten Suomessa mutta aina FK:lla ja FT oli muuten sama mutta Turbo-mallimerkinnällä ja spoilerilla.
Ei näistä ota Erkkikään selvää. Minullakin on muuten melkein kaikilla hienouksilla oleva kosla mutta siinä ei ole, eikä ole ikinä ollutkaan, hälyä eikä keskuslukon kaukosäätöä. Eikä varmasti ole ollut ostaessa rahasta kiinni.
-
Saksan Classicit oli käsittääkseni kaikki porkkanavilkuilla ja täyskromisella pystyripamaskilla
Joo ja Sakemannit sai Classicin jo mallivuodelle 1997, kun taas ainakin pohjoismaat joutuivat odottamaan sitä kuuluisaa tuplaveetä. ;D
-
240:ssä on todella varusteita ;D
-sähköpeilit ja -ikkunat tosin vaan edessä
- greycapin mainitsemat siniset vakolyyshipenkit
- nahkanen laatikon pussukka
- niin ja ABS jarrut
Kuuluuko sen sisälämpötilan säätö vivun tuottaa sopivan lämpöstä vain siellä melkein kylmä asennossa. On niin pirullisen kuuma kabiinissa koko ajan. Jos sentin on kääntänyt kylmästä kuumemmalle niin hiki valuu hytissä!
Ysin ainakin myytiin classiccina.Siitä en tiedä onko se sitte semmoinen. Toisaalta ei oo väliksikään :)
Takalasiinpyyhin on mallia ota kiinni ja väännä. Ei liiku kabiinista. Täytyy varmaan repii pois koko laite ja laittaa joku kiva tulppa siihen. Enpä ole ikinä kaivannu koko laitetta, sivupeilit riittää ajamiseen.
-
240:ssä on todella varusteita ;D
-sähköpeilit ja -ikkunat tosin vaan edessä
- greycapin mainitsemat siniset vakolyyshipenkit
- nahkanen laatikon pussukka
- niin ja ABS jarrut
Kuuluuko sen sisälämpötilan säätö vivun tuottaa sopivan lämpöstä vain siellä melkein kylmä asennossa. On niin pirullisen kuuma kabiinissa koko ajan. Jos sentin on kääntänyt kylmästä kuumemmalle niin hiki valuu hytissä!
oma lankku oli ainanki niin karvalakki SE kun olla ja voi :2funny: mustat listat ja maski, ei edes sähkölaseja/peilejä ja penkitkin oli niinku greycap aiemmin mainitsi.
-
Tänää tuli laitettua isommat suuttimet 240:iin ja täytettyä tankki 85:lla.
Samalla haettua lastutettava ezk ja -962 loppuinen ecu odottelemaan vuoroa.
Aika raskaasti tuo tuntuu noilla käyvän. Jospa saisi jossain vaiheessa säätöihin.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160123_13_38_46_Pro%202_zpscwqakrye.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160123_13_38_46_Pro%202_zpscwqakrye.jpg.html)
Ysiin pitäis aloitella puslaremonttia. Kevät kun saapuu vauhdilla. Tänään oli jo melkein shortsi keli +5,7 astetta :)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160128_18_38_58_Pro_zpshmeqn0pc.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160128_18_38_58_Pro_zpshmeqn0pc.jpg.html)
-
kyllä mulla noilla suuttimilla rupes loppuen lopuks käymään nätisti... vaati vaan ajoa :)
-
Siellä on pohjilla vielä 95:sta. Varmaan joku reilu 15litraa.
-
Siellä on pohjilla vielä 95:sta. Varmaan joku reilu 15litraa.
saman verran mulla oli päästömittaukseen laitettu re85:n sekaan. Hyvin kävi ja päästötkin oli erittäin hyvät 8)
-
saman verran mulla oli päästömittaukseen laitettu re85:n sekaan. Hyvin kävi ja päästötkin oli erittäin hyvät 8)
Kaikissa edes sielläpäin säädöissään oleviss wiina-vehkeissä päästöt ovat aina hyvät!
Me pelastamme maailmaa wiinakoneillamme pahalta CO2-möröltä enemmän kuin bensan/dieselin käyttäjät, ainoastaan sähkö on ydinvoimalassa tuotettuna ympäristö-ystävällisempää! *taavih->
-
Tänään tuli asenneltua mittariston kellon tilalle ysin kierroslukumittari. Ei mennyt ihan putkeen. Askartelin ja liimailin mittarin kiinne mittaristoon. Liittimet kiinni ja tulille. Tyhjäkäyntikierrokset 4500rpm? Samassa muistin Anjalan Sulo Vilenin muistuttavan viisarin säätämisestä ennen kiinnitystä
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160129_001_zpscmxwivg1.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160129_001_zpscmxwivg1.jpg.html)
Myös laajakaistan asentelin kouvostoliiton säätäjää varten.
-
Kouvostoliitto kiittää ja kuittaa!
Saatanalliseksi säätämiseksitm tämäkin meni.
1,5h säätämistä 962 purkilla ja 951 binillä ja TILT!
Eli LH kuoli, mutta huominen näyttää kuoliko purkki oikeasti, vai menikö se tilttiin aitoon Saatanallinen säätäminentm
"Onneksi" se orkkis 561C oli matkassa, joten pukarolta päästiin takaisin kouvostoliittoon ilman tuskan hikeä.
Tulipa kartoista täydellisen erilaiset (taas) kuin vakiot, kun säätäminen suoritettiin laajakaistan keralla. Ompa päin *ittua orkkiskartta, kun sillä kiihdytetään stoikassa tai hoikemmalla täyskaasulla 2500-4000 rpm välillä. Yli 4000rpm lukemissa mennään sitten AFR lukemilla 10,8!
:facepalm:
Tässä se, mistä lähdettiin...
(http://i5.aijaa.com/t/00451/14090746.t.jpg) (http://aijaa.com/0mFIFJ)
Tässä se mihin 1,5 tunnissa päädyttiin, plus paljon muuta....
(http://i9.aijaa.com/t/00004/14090745.t.jpg) (http://aijaa.com/aotHKs)
Kun tuo 962 purkki tilttasi, niin väänsin tuon pohjalta 561C binin ja toimiihan se, mutta monta 9xx-sarjan ominaisuutta jää hyödyntämättä, kuten paremmin ruuvattava PID-säädin..... :-[
-
Taisin huomauttaa että vaparissakin nuo kartat on inansa pielessä yläkuormilla :P
-
Taisin huomauttaa että vaparissakin nuo kartat on inansa pielessä yläkuormilla :P
Jep! Ihmettelen suuresti syytä, miksi tehdas on tuon noin säätänyt, koska persiilläänhän se on.
Liekö syy päästöissä vaiko ns. kiva kaveri-varmuudessa? :o
Any way, 962- purkin tiltti oli tiltti (eli puskurin ylivuoto tms.) sillä vuorokauden odottamisen jälkeen löin oman lastuni kiinni ja autoni käynnistyi kuin palmupuun alta! *taavih->
Täytyy roudata purkki postiin, jotta se pääsee oikeaan kotiinsa..... :)
-
Yli 4000rpm lukemissa mennään sitten AFR lukemilla 10,8!
Eikös tämä "täyskaasurikastus" ole vanhoja Turboricksin keskusteluja lukien se -56X:n paras puoli, ei raksuttele niin helposti ylärekisterissä ilman lastuja/huonoilla lastuilla! ;D
-
Eikös tämä "täyskaasurikastus" ole vanhoja Turboricksin keskusteluja lukien se -56X:n paras puoli, ei raksuttele niin helposti ylärekisterissä ilman lastuja/huonoilla lastuilla! ;D
Joo vissiin ;D.
Itse tein havaintoja vakion B230F kartan osalta, okei polttoaineena on E85 mutta suuttimet sopivasti isommat ja suutinvakiolla sopat ruuvasin kohdilleen. Käytös oli alkuun nätissä kyläkruisailussa suhtkoht odotettua, kunnes lähdin isommalle tielle että saa vammalaatikosta turbiinilukon kiinni ja pääsee kokeilemaan hiukan kuormitusta alemmille kierrosluvuille. Sitten olikin melkoinen :o :o :o. 2400-2500rpm KD pykälää vasten kiihdyttäessä eli juurijuuri kun aski ei enää vaihda kolmoselle, AFR oli reilusti yli 16 :o. Ja kun pyyntiä lisäsi asentoon "kaikki kiitos", sopat humahti 3500-4000rpm välissä sinne 10 nurkkiin. Isolla kädellä kartta uusimalla täyskaasulla sain 3000rpm yläpuolella sopat 12-13 väliin, mutta alle 3000rpm kartan sai pyörittää tappiin ja silti ollaan aivan liian laihalla. Uskomaton toteutus koko systeemi, mutta päättelinkin että tuolla alueella ilmeisesti ollaan lambdasäädöllä vielä kiihdyttäessä KD pykälää vastenkin, toivottavasti ::). En voinut testata kun auton oma lambda oli pois käytöstä.
Tämä säätäminen ohi aiheen aloittajan autojen sallittaneen kun samalla moottorilla olevasta KartanoVolvosta kuitenkin kyse O:-)
-
Samaan asiaan saattaa liittyä sekin kun aikanaan lähdin risteyksestä kiihdyttämään isolle tielle lusikka melkein pohjassa ja tuntui että hyytyy koko härveli, nostin kaasua reilusti ja veto tuntui paranevan. Ilmeisesti nostin riittävästi että kuormatiedon laskeminen pudotti myös nuo maksimirikastukset pois käytöstä.
Mahtaisikohan tällä olla osansa myös siihen miksi VX-sarjan nokat tekee vapariin niin huiman käyttöalueparannuksen? Kuten ainakin osa herroista säätäjistä tietää on olemassa nokka X joka verrattuna nokkaan Y (ja nyt ei puhuta X- ja Y-nokista) vetää samoilla kartoilla ajettaessa yläkierroksilla seokset laihalle malliin "karttaan tarvitaan 20 yksikköä lisää" koska virtaus paranee niin paljon. Olisiko siis mahdollista että aggressiivisemman nokan yksi suurimmista hyödyistä tuleekin siitä että se vetää vähän niin kuin puoliksi tuurilla seokset paremmin kohdalleen?
-
Samaan asiaan saattaa liittyä sekin kun aikanaan lähdin risteyksestä kiihdyttämään isolle tielle lusikka melkein pohjassa ja tuntui että hyytyy koko härveli, nostin kaasua reilusti ja veto tuntui paranevan. Ilmeisesti nostin riittävästi että kuormatiedon laskeminen pudotti myös nuo maksimirikastukset pois käytöstä.
Mahtaisikohan tällä olla osansa myös siihen miksi VX-sarjan nokat tekee vapariin niin huiman käyttöalueparannuksen? Kuten ainakin osa herroista säätäjistä tietää on olemassa nokka X joka verrattuna nokkaan Y (ja nyt ei puhuta X- ja Y-nokista) vetää samoilla kartoilla ajettaessa yläkierroksilla seokset laihalle malliin "karttaan tarvitaan 20 yksikköä lisää" koska virtaus paranee niin paljon. Olisiko siis mahdollista että aggressiivisemman nokan yksi suurimmista hyödyistä tuleekin siitä että se vetää vähän niin kuin puoliksi tuurilla seokset paremmin kohdalleen?
20 yksikköä ei edes vakionokalla lämmitä. Ylhäältä 100 yksikköä poies ja alas 150 lisää niin ollaan lähellä, mutta alhaalla ei silti keitto ihan riitä.
-
Viikonloppuna tuli suoritettua kakkosnelosella kestotesti. Pe lähdettiin kaverin mökillle joutsaan, sieltä lauantaina kangasniemelle f-cuppia katsomaan. Volvo toimi hienosti koko matkan, vaikka kanssamatkustajat vähän epäilivätkin. Ihan ei voimavarat ollut samalla tasolla f-cupin kärki volvojen kanssa ;D. Vaikka muutamaa penkkaa yritettiin levittää ennen pätkän sulkuaikaa :nohnoh.
No kokoreissun 730km keskikulutus oli e85:lla 12,5 litraa/100km. Mielestäni ei kovin paha vaikka hetkittäin vähän kenkää saikin. La aamun kylmäkäynnistyskin sujui -9 asteessa mallikkaasti. No eihän se kovin kylmää ollutkaan.
Pyyhkijoiden vivustot kolisee aivan valtavasti, välillä tuntuu siltä että vivut löytyy lattialta. Täytyis varmaan tehdä jotain?
-
12,5L etanolia on sama kuin 9L bensaa! :o
Ei paha kulutus, vaikka kartat on vasta sielläpäin.....
-
Tuli päivitettyä vähän tuoreemmaat jakkarat kasipätkästä kakssataseen. Ei ehkä kauneimmat mahdolliset, mutta ainakin tukevammat ja selkäystävällisemmät orkkis penkkeihin verrattuna. Nyt sisusta sotii vähän keskenään kun penkit on harmaat ja muu sisustus o sininen.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160215_001_zpslufwl3rc.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160215_001_zpslufwl3rc.jpg.html)
Onkohan kukaan muokannu 850:sta takapenkkejä kakkosneloseen???
-
Onkohan kukaan muokannu 850:sta takapenkkejä kakkosneloseen???
Ole pioneeri ja näytä esimerkkiä! Keskiviikkona takapenkit joutuvat taivasalle.
-
V70 mk2 jakkaroita yritin taakse ahertaa n. 3h. Sitten luovutin ja nakkasin kaatopaikalle :2funny: Huomattuja ongelmia:
-Aivan liian leveä selkänoja (vaikka näkivät kipinätyöstöä). Istuinosa mahtui.
-Turvavyöt selkänojissa (voihan nämä repiä irti, mutta sitten jotain peitelevyä?)
-2-osainen kippi, että ei saa edes kunnolla kippaamattomana paikalleen.
Itse vaihdoin vain musta/harmaan takapenkin sinisen tilalle. ::)
-
240:seen tänään tuli vaihdeltua jäähdytin eilen antautuneen tilalle. Saatto olla aikansa palvellu, aika valmiin oloinen oli. Samalla sai uudet biltsin letkut :)
Kylläpä on sitte helppo korjailla kaxsatasta, tämmöiseltä toistaitoiselta suhariltakin syylärin vaihto sujui hetkessä. Ei taida uudemmissa vehkeissä ihan yhtä helpolla päästä ;D
Uusi kiinni
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160219_17_52_53_Pro_zpsuo8ety01.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160219_17_52_53_Pro_zpsuo8ety01.jpg.html)
Jottei remontit siihen loppuisi täytyy vissiin suunnitella hammastanko remonttia :-[
Sen verran tuo vuotaa jo...
Vx3 odottaa jo pääsyä koneen sisuksiin, toivottavasti siitä on jotain hyötyäkin ::)
-
Divi tais laittaa omaan 4-oviseensa 850 takapenkit, mulla taitaa jäädä laittamatta, olleet jo kohta 5vuotta ullakolla ;D
-
Täytyy ainakin yrittää soveltaa niitä takapenkkejä. Tiedä sitten mitä siitä tulee ;D
Mietityttää toi turvavyö homma, kun pätkän penkeissä vyöt on selkänojassa ni saako ne laillisesti muuttaa sellaisiksi vai pitääkö käyttää alkuperäisiä?
-
Eikös turvalaitteiden muuttaminen ole vähänniinkuin luvanvaraista hommaa?
Eli joku turvavyöasentamo saisi tuommoisen muutoksen tehdä.
-
Turvavöiden ropaaminen on kyllä amatimiehen hommaa(esim. Turvavyö Oy), mutta tässähän ei varmaan itse vyöhön kajottaisi.
Ja lakihan taitaa sanoa että turvavyöt pitää olla kiinnitettynä alkuperäisiin kiinnityspisteisiin... Mikä tässä sitten olisi alkuperäinen kiinnityspiste? Alkuperäinen selkänojassa vai auton alkuperäinen korissa?
Kaiken maailman Chinabayn riemunkirjavat pilipali-Takatatkin on menny leimasta kumminkin läpi, niin miksei alkuperäistyylinen kunnon vyökin.
Turvalaitteet vaan on sellasia että niiden kanssa en ite lähtis ainakaan mitään kyseenalasia viritelmiä tekemään. Joskus kyydissä saattaa olla joku muukin, ja autolla joskus seuraava omistajakin...
-
Vyöt(lukot) jäikin paaliin menevään autoon... Antaa suosiolla olla omat vyöt kiinni.
Omatkin lapset siellä istuvat.
-
Ysi tuli herätettyä talviteloilta ja liukasteltua kotitalliin. Olipahan mukava päästellä monen kuukauden tauon jälkeen.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160304_002_zpsymgbihzj.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160304_002_zpsymgbihzj.jpg.html)
Pääsin alkuun puslaremontissa. Tuli perä purettua irti ja kaikki rojut lattialla odottelemaan käsittelyä.
Pientä ruosteen alkuakin havaittavissa takakaarissa. Tosin vielä kohtuu helposti otettavissa kiinni.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160307_18_49_36_Pro_zps60mtzi0j.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160307_18_49_36_Pro_zps60mtzi0j.jpg.html)
-
Tässä muiden kiireiden ohella tuli ihmeteltyä 245:n keskuslukitusta, joka vain avaa kaikki ovet mutta ei sulje?!
Onkohan kellään ollu samanlaisia oireita? Lukkopesästä löysin ainakin sen avaavan nastan, mutta kiinnepäin toiminnasta ei hajuakaan.
Olis kiva saada toimimaan ;D
Kakssatkuun sain myös laitettua vihdoin -962 purkin -561:n tilalle.
Toiminta vaikuttaa aikalailla paremmalta. Reagoi kaasuun herkemmin, lambda-arvo heittelee vähemmän ja toivottavasti myös kuluttaa vähemmän. Toki säädettiinhän se tolla 962:lla joka vaan meni säätöreissulla tilttiin. Mistä syystä tuli väliaikaisesti -561 takas.
-
Viikonlopun aikana tuli häärättyä ysin kanssa.
Perä sai uudet puslat, -588:n, uudet satulat, levyt, jarruhilppeet, paksummat vakaajat ja vähän väriä pintaan.
Tosin fixuksesta hakemani jarrulevypaketti sisälsi kaksi erikokosta levyä :idiot2:
Täytyy käydä huomenna vaihtamassa sopivampaan.
Jarruletkut tilasin mamasanilta. Oli vaan vähän ruuhkaa, joten joutuu vähän aikaa vissiin odottelemaan.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160320_005_zpsez3c3xuj.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160320_005_zpsez3c3xuj.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160319_002_zpsodsgp66p.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160319_002_zpsodsgp66p.jpg.html)
-
Keväthuolto tuli suoritettua :)
Ysi sai kauttaaltaan uudet puslat, alapallot, raidetangonpäät, vakaajat ja jarruletkut. Taakse tuli myös jarruosat uusittua satuloista lähtien.
Myös kytkimen pääsylinteri tuli uusittua, aina välillä hävis kytkin alta. Toivottavasti vika oli siinä.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/Mobile%20Uploads/WP_20160326_002_zpsdf6t5kvv.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/Mobile%20Uploads/WP_20160326_002_zpsdf6t5kvv.jpg.html)
Takalasinpyyhin sai myös kyytiä. Enpä koko ysin omistus aikana ole tainnut kyseistä huiskaa käyttää ;D
Tosin tulppa kuvassa vielä hieman keskeneräinen.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/Mobile%20Uploads/WP_20160328_001_zps1gk9lzsz.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/Mobile%20Uploads/WP_20160328_001_zps1gk9lzsz.jpg.html)
Joel nimimerkilta sain sopivasti 960:n mittariston rikkinäisen tilalle . Siihen tuli myös väkerrettyä nakuledi paikalleen. Puliukk0han sen ledin oli ystävällisesti väkertänyt jo viime kesänä, mutta näköjään otti aikansa ennenkuin se paikalleen asentui.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/Mobile%20Uploads/WP_20160329_004_zps5lov8dpr.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/Mobile%20Uploads/WP_20160329_004_zps5lov8dpr.jpg.html)
Ja Lopuksi herui vuosi ajoaikaa lisää. Insinööri kehui kovasti ja tykkää kuulemma voimasta ;D vaikkei sitä nyt liiemmin olekaan.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/Mobile%20Uploads/WP_20160330_12_36_17_Pro_zpsqe9uqlwa.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/Mobile%20Uploads/WP_20160330_12_36_17_Pro_zpsqe9uqlwa.jpg.html)
-
Meidän ysin takapyyhin oli sen reilun kaksi vuotta käyttämättä ja jumissa. Sitten hommasin pyyhkijävarren ja vesisateessa temusin vivuston herkäksi.
Olen vaimolle antanut ohjeen, että jos on vesikeli, saa takapyyhin pyyhkiä kokoajan, ettei vaan jumitu.
-
Omaanikin vaihdoin koko koneiston moottoria myöten. Läpivienti oli jossain vuosien varrella hirttänyt kiinni, moottorista tulleet rattaat katsomaan kuka kiusaa ja noiden kahden välillä vielä vivusto mennyt banaanille - siinä moottorissa on vissiin aika hyvin voimaa. Läpiviennin herkistely syyspimeässä otsalampun valossa loppui siihen kun se mitä lie kiinatinaa oleva valukappale rusahti poikki paikalleen hapettunutta mutteria avatessa ja sitten pääsikin hankkimaan tosiaan kaikki liikkuvat osat pyyhkijänvartta lukuunottamatta.
Vivuston asentaminen oli vähän jännää puuhaa kun booritus on mallia hieno eikä missään mitään merkin häivääkään kohdistuksesta niin moottorin kuin pyyhkijänkään akselille, käyttämällä vähän logiikkaa sekä paljon vanhaa hyvää kasaa-kokeile-pura -menetelmää se kuitenkin loppujen lopuksi meni kohdalleen.
-
Takalasin hankaavat kuuluvat eri kastiin. Itse en siihen syyllisty. Mulle riittää sivupeilit. Sen takia Revin sen pois ilmeisen toimivana ;D
-
Oliko kuinka suuri työmaa saada etanolimerkintä otteeseen? :P
-
Eipä ollut kuin muutoskatsastus ja pakokaasumittaus. Ja senkin kävin muualla ottamassa. Mitään muuta ei tarvittu
-
Oliko kuinka suuri työmaa saada etanolimerkintä otteeseen? :P
Tästä mainitsin jo omassa projektissa, eli silloin kun hain ennakkopäätöksen asiasta.
Eli kuten mikko sanoi, käytönaikaiset päästöt läpi ja se on siinä muutoskatsastukseen valmis.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1447421545/8fe3bfa9aade266763d426695e84aae0/19025-Bensiinikayttoisten_ajoneuvojen_muuttaminen_kayttamaan_paaosin_etanolista_koostuvaa_polttoainetta.pdf
-
Tulipa tuossa korjailtua lakka vikoja
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/V__8B2F_zps9kvs1zqh.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/V__8B2F_zps9kvs1zqh.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/V__10EC_zpsyb7vyjgm.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/V__10EC_zpsyb7vyjgm.jpg.html)
Tulihan siitä ihan kohtuu siisti maalarilla käytön jälkeen
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160415_17_54_15_Pro_zpsjmagwpua.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160415_17_54_15_Pro_zpsjmagwpua.jpg.html)
Josko nyt olis valmis kesään :)
-
Auto on toiminut hienosti alkukesän. Pientä tyhjäkäynnin sekoilua lukuunottamatta. Meinasi sammua flektin tai kompuran käynnistyttyä. Syypääkin moiselle käytökselle löyty tyhjäkäyntiventtiilistä. Oli ajan saatossa kertynyt jos jonninmoista kuraa.
Kouvolan kokoontumisajoissa Mikalta saamani uus sytkälastu ei sitte omassa kontissa toiminutkaan. Vedot alhaalta väheni ja samoiten kulutus nousi 4 litraa. Huom. Ecolastu ;D
Vanha sytkäkartta palasi äkkiä takasin. Kummallista asiasta tekee sen että samat muutokset Mikan ja puliukon autossa toimivat :idiot2:
Tuli asennettua pakolämpömittari koneen sulamisen pelossa.
Iloiseksi yllätykseksi pakolämmöt pysyvät 1,2barin paineilla siellä 800 asteen nurkissa.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160608_16_19_56_Pro.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160608_16_19_56_Pro.jpg.html)
-
Neljä litraa? No huh huijakkata. Mika selitti jotain puolesta litrasta mutta tiedä sitten mistä on puhunut.
Paljon asioita voidaan selittää tomaatti vs. manuaali erilaisuuksilla mutta tuota ei kyllä enää mitenkään. Ei se ajaminen niillä kuitenkaan niin paljoa eroa mutta se on ainoa varsinaisesti merkitsevä ero kalustossa, toki ahdin on erilainen mutta eipä niissä kahdessa muussakaan varsinaisesti toisiinsa nähden samanlaiset ole oikein millään kriteerillä mitattuna.
-
Kakssatasen kaivoin pölykerroksen alta talliin. Meinattiin takakaaret vaihtaa, mutta...
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160617_001_zpswlfm29hy.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160617_001_zpswlfm29hy.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160616_004_zpszpxb0rcg.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160616_004_zpszpxb0rcg.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160616_003_zpssqe9mdv5.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160616_003_zpssqe9mdv5.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160616_005_zpskyz5tqcx.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160616_005_zpskyz5tqcx.jpg.html)
Saattaa vaatia lapun jos toisenkin ;D
Onhan tässä koko kesä aikaa jos vaan ysi ja skoda pysyy nipussa.
-
240 pikku hiljaa etenee. Aikas paljon on ruostehommia ollu. Kummatkin takakaaret, takakontin sivulasien kulmaukset, muutama paikka helmoihin, takaluukun alus puskurin takaa melkeen kokonaan ym
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160618_19_11_42_Pro_zpspoj8jqlf.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160618_19_11_42_Pro_zpspoj8jqlf.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160806_002_zpsuuomaz6k_1.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160806_002_zpsuuomaz6k_1.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160809_002_zpsrtornrxs.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160809_002_zpsrtornrxs.jpg.html)
Vielä aika paljon paklaamista ja hiomista. Mut pikkuhiljaa ;D
Kiitoksia puliukolle avusta!
-
Nääh, mitä pienistä... "Muutamista" tunneista. :2funny:
-
Tulipa ysin kanssa käytyä vaunuilemassa ;D. Nätisti tulee 1300kg asuntovaunu perässä. Kulutuskin pyöri maltillisessa 19L/100km :). Pitempiä reissuja varten täytyy kyllä kartoittaa noita E85 asemia, ettei käy huonosti.
On se kyllä mainio veturi. Tammisaaren leirintäalueella tuli muutama vanhempi tientukko ihastelemaan vanhusta ja muistelemaan menneitä :)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160815_18_44_58_Pro_zpsddy4dvfs.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160815_18_44_58_Pro_zpsddy4dvfs.jpg.html)
-
No niin nyt ois saatu kori värjättyä. Kohtuu hyvin onnistui toista kertaa elämässäni ruiskua käsitellynä. Mitä nyt muutamaa valumaa lukuunottamatta ;D
Saattaa vielä keretä talveks ajoon.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160827_14_09_55_Pro_zps2n0n4vix.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160827_14_09_55_Pro_zps2n0n4vix.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160827_09_42_53_Pro_zpsryctuvc8.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160827_09_42_53_Pro_zpsryctuvc8.jpg.html)
Seuraavaks pitäis vissiin kasausta aloittelee. Ovethan on tietty harmaasta autosta, mutta onneksi melko ehyet. Maaliinhan nekin pitää vetää, joten pientä purkamista vielä tiedossa.
-
Pientä edistymistä, vaikuttaa lupaavalta talven suhteen.
Hidasta on ku osatkin on vähä missä sattuu ??? No päivän uurastin ja sain sen sentään jotain aikaan.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160828_001_zpsnyz52dez.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160828_001_zpsnyz52dez.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160828_17_59_20_Pro_zpserbdyrpk.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160828_17_59_20_Pro_zpserbdyrpk.jpg.html)
-
Pientä edistymistä, vaikuttaa lupaavalta talven suhteen.
Hidasta on ku osatkin on vähä missä sattuu ??? No päivän uurastin ja sain sen sentään jotain aikaan.
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160828_001_zpsnyz52dez.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160828_001_zpsnyz52dez.jpg.html)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160828_17_59_20_Pro_zpserbdyrpk.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160828_17_59_20_Pro_zpserbdyrpk.jpg.html)
puskurinlistat kantsuis laittaa ennen puskuria,saa istumaan nätimmin ;)
-
Olikos sulla minkälainen tuuletus tuossa tallissa? Joku tavan tuuletin puhaltamaan pölyä pihalle päin? ???
Kivan näköistä kun on fressiä pintaa S*
-
Eipä ole oikein tuuletusta. Ilmalämpöpumppu ainoastaan eipä sitäkään viitti maalipölyllä tukkia. Toki kyllä mainio pölyn kerääjä. Tallikin vain 0,5 metriä lankkua pidempi. Maalaustilana aika huono.
Kiitos Jen vinkistä täytyy takapuskurin kanssa kokeilla.
Onhan se uus väri ainakin omiin silmiin siisti, vaikka ei ihan priimaa olekaan.
Konepeltikin kaipais värii. Täytyy nyt keskittyä ensiks noihin oviin
.
-
No niin nyt se olis lähes nipussa. Myllytystä ja muutaman valuman vesihiontaa tiedossa, mut muuten ihan ok. Hammastanko remonttikin taitaa tulla ku öljyt on pitkin lattioita :)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160911_002_zpsnxspydn5.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160911_002_zpsnxspydn5.jpg.html)
-
Nyt odotellaan vaan talven tuloa ;D
Leimakin tulla tupsahti huomautuksitta. seuraava katsastus 1/2018.
Vaihdoin jostain purkuautosta peräisin olevan hammastangon. Öljyt kyllä näyttäis pysyvän sisällä, mutta oikealle tehostaa vähän vaihtelevasti. On kyllä jo vähän vetreentynyt. Toivottavasti virkoaa ilman mitään isompaa :)
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20240/WP_20160924_12_10_33_Pro_LI_zpscfaollgv.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20240/WP_20160924_12_10_33_Pro_LI_zpscfaollgv.jpg.html)
-
Onhan se nyt siisti, kun ruosteet ei paista silmiin :P
Onko takapuskurin aluslippa tulossa paikalleen? ja maalaatko ovien karmit takaisin mustiksi? :)
-
Takalippaa ei ole. Tässä miettinyt et jotain se kaipaa... Kyljet jää kyllä valkoisiksi
-
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20160815_18_44_58_Pro_zpsddy4dvfs.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20160815_18_44_58_Pro_zpsddy4dvfs.jpg.html)
Meneekö etuikkunat ylösasti kiinni? Suhiseeko pahasti? Tilasin ebaysta samannäköset muovit 240:een ja ei oikein vakuuta.
-
Menee ainakin niin kiinni ettei suhise ;D Toisinkuin v70 jossa sihisee ja suhisee. Tosin hiljeni jonkun verran ku laitoin sen metallin ympärille kutistesukan.
-
Talviliukuri myytiin etiäpäin.
Näillä näkymin ysi jatkaa suolan kyllästämää elämää talvisin. Jotain kivaa pitäisi keksiä kesäksi :)
-
Mökkiviikonloppu ysin kanssa sujui hienosti. Mitä nyt pientä käynnistymis vaikeutta tänä aamuna oli. Hetken joutui auto herättelemään ennenkuin starttasi. Tyhmä ku olin ja unohdin lohkolämppärin piuhan himaan :D Onneksi on uusi akku...
Matkalla tarttui mukaaan kotiin viemisiäkin ;D
Rouva vaan ei niin digannu :idiot2:
(http://i1108.photobucket.com/albums/h419/Mikko_Parantainen/volvo%20940/WP_20161206_18_50_38_Pro_zps4pfz1hmu.jpg) (http://s1108.photobucket.com/user/Mikko_Parantainen/media/volvo%20940/WP_20161206_18_50_38_Pro_zps4pfz1hmu.jpg.html)
-
Mökkiviikonloppu ysin kanssa sujui hienosti. Mitä nyt pientä käynnistymis vaikeutta tänä aamuna oli. Hetken joutui auto herättelemään ennenkuin starttasi. Tyhmä ku olin ja unohdin lohkolämppärin piuhan himaan :D Onneksi on uusi akku...
No, lämpötilasta riippuen.... Eilen käynnistin ilman apuja -13C lämpötilasta ja kerran sammahti, joten ruuvasin tänään vanhat säädöt takaisin (joita on haukuttu sika-paksulla oleviksi) takaisin ja heti tulilla ja jäi laakista käymään.
Tosin noita palautettuja säätöjä on hierottu neljä talvea putkeen ja -15C on raja, jossa käynnistäminen menee vaikeaksi.
Enkat on -38C, jossa käyntiin jääminen kesti 5m 30s verran.... Tosin viime talvena -29C pakkasessa minulla lähti kerrasta tulille (10L bensaa täydessä tankissa) ja jouduin antamaan sähköä viidelle autolle. Sanottaisiinko Björn Donnerin sanoin "säätäminen kannattaa aina".
Btw, minä nostin vasta tänään lohkon piuhan autoon, sisälämppärin keralla.... ::)
Matkalla tarttui mukaaan kotiin viemisiäkin ;D
Rouva vaan ei niin digannu :idiot2:
Yllättyneitä olivat? :o
FK ahdettuna? Vaiko ihan FT++ ??? ::) :P
-
B18 ::)
-
B18 ::)
:'(
-
Nonni... Ysi kerää kilometrejä ilman suurempia murheita. Murhaava alavääntö vaihtui tänään vähän murhaavaampaan vääntöön :)
Nokaksi kokeilu mielessä tuli laitettua T:n tilalle A. Eipä ole ainakaan vielä ikävä T:tä :D
M90:n metelöinti vaan yltyi, joten oletettavasti menohaluja voi olla enemmänkin tai sit on olematta. Herää ehkä muutaman sata kierrosta myöhemmin,mutta vetää sitäkin raikkaammin :)
Tulipa varmuuden vuoksi asennettua a-nokka kahteenkertaan. Jakajan akseli ei halunnut upota sinne nokan sisään. Joku oli asentanut sinne koloseen jostain syystä holkin,jonka takia tuli taisteltua nokka uudestaa irti :idiot2:
Eipä tullut mieleen kurkata sinne ennen asennusta.
Jäi mietityttää et mikähän tarkoitus sillä holkilla oli ja minkätakia semmoinnen siellä majaili?
-
MYYTY. Saa lukottaa :D