Futurez  Kulkukoira

Mikon stationwagoni 945

  • 71 Vastauksia
  • 19688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #15 : 28.01.2016, 19:13:19 »
Siellä on pohjilla vielä  95:sta. Varmaan joku reilu 15litraa.
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #16 : 28.01.2016, 19:31:34 »
Siellä on pohjilla vielä  95:sta. Varmaan joku reilu 15litraa.
saman verran mulla oli päästömittaukseen laitettu re85:n sekaan. Hyvin kävi ja päästötkin oli erittäin hyvät  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #17 : 29.01.2016, 22:48:11 »
saman verran mulla oli päästömittaukseen laitettu re85:n sekaan. Hyvin kävi ja päästötkin oli erittäin hyvät  8)

Kaikissa edes sielläpäin säädöissään oleviss wiina-vehkeissä päästöt ovat aina hyvät!

Me pelastamme maailmaa wiinakoneillamme pahalta CO2-möröltä enemmän kuin bensan/dieselin käyttäjät, ainoastaan sähkö on ydinvoimalassa tuotettuna ympäristö-ystävällisempää!  *taavih->


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #18 : 30.01.2016, 00:00:45 »
Tänään tuli asenneltua mittariston kellon tilalle ysin kierroslukumittari. Ei mennyt ihan putkeen. Askartelin ja liimailin mittarin kiinne mittaristoon. Liittimet kiinni ja tulille. Tyhjäkäyntikierrokset 4500rpm? Samassa muistin Anjalan Sulo Vilenin muistuttavan viisarin säätämisestä ennen kiinnitystä



Myös laajakaistan asentelin kouvostoliiton säätäjää varten.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2016, 13:21:07 kirjoittanut mikko078 »
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #19 : 03.02.2016, 01:42:49 »
Kouvostoliitto kiittää ja kuittaa!

Saatanalliseksi säätämiseksitm tämäkin meni.

1,5h säätämistä 962 purkilla ja 951 binillä ja TILT!

Eli LH kuoli, mutta huominen näyttää kuoliko purkki oikeasti, vai menikö se tilttiin aitoon Saatanallinen säätäminentm

"Onneksi" se orkkis 561C oli matkassa, joten pukarolta päästiin takaisin kouvostoliittoon ilman tuskan hikeä.

Tulipa kartoista täydellisen erilaiset (taas) kuin vakiot, kun säätäminen suoritettiin laajakaistan keralla. Ompa päin *ittua orkkiskartta, kun sillä kiihdytetään stoikassa tai hoikemmalla täyskaasulla 2500-4000 rpm välillä. Yli 4000rpm lukemissa mennään sitten AFR lukemilla 10,8!
:facepalm:

Tässä se, mistä lähdettiin...




Tässä se mihin 1,5 tunnissa päädyttiin, plus paljon muuta....



Kun tuo 962 purkki tilttasi, niin väänsin tuon pohjalta 561C binin ja toimiihan se, mutta monta 9xx-sarjan ominaisuutta jää hyödyntämättä, kuten paremmin ruuvattava PID-säädin.....    :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #20 : 03.02.2016, 08:28:21 »
Taisin huomauttaa että vaparissakin nuo kartat on inansa pielessä yläkuormilla  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #21 : 05.02.2016, 14:00:58 »
Taisin huomauttaa että vaparissakin nuo kartat on inansa pielessä yläkuormilla  :P

Jep! Ihmettelen suuresti syytä, miksi tehdas on tuon noin säätänyt, koska persiilläänhän se on.
Liekö syy päästöissä vaiko ns. kiva kaveri-varmuudessa?  :o

Any way, 962- purkin tiltti oli tiltti (eli puskurin ylivuoto tms.) sillä vuorokauden odottamisen jälkeen löin oman lastuni kiinni ja autoni käynnistyi kuin palmupuun alta!  *taavih->


Täytyy roudata purkki postiin, jotta se pääsee oikeaan kotiinsa.....   :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #22 : 05.02.2016, 21:53:46 »
Yli 4000rpm lukemissa mennään sitten AFR lukemilla 10,8!

Eikös tämä "täyskaasurikastus" ole vanhoja Turboricksin keskusteluja lukien se -56X:n paras puoli, ei raksuttele niin helposti ylärekisterissä ilman lastuja/huonoilla lastuilla! ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #23 : 05.02.2016, 23:38:44 »
Eikös tämä "täyskaasurikastus" ole vanhoja Turboricksin keskusteluja lukien se -56X:n paras puoli, ei raksuttele niin helposti ylärekisterissä ilman lastuja/huonoilla lastuilla! ;D
Joo vissiin  ;D.

Itse tein havaintoja vakion B230F kartan osalta, okei polttoaineena on E85 mutta suuttimet sopivasti isommat ja suutinvakiolla sopat ruuvasin kohdilleen. Käytös oli alkuun nätissä kyläkruisailussa suhtkoht odotettua, kunnes lähdin isommalle tielle että saa vammalaatikosta turbiinilukon kiinni ja pääsee kokeilemaan hiukan kuormitusta alemmille kierrosluvuille. Sitten olikin melkoinen  :o :o :o. 2400-2500rpm KD pykälää vasten kiihdyttäessä eli juurijuuri kun aski ei enää vaihda kolmoselle, AFR oli reilusti yli 16  :o. Ja kun pyyntiä lisäsi asentoon "kaikki kiitos", sopat humahti 3500-4000rpm välissä sinne 10 nurkkiin. Isolla kädellä kartta uusimalla täyskaasulla sain 3000rpm yläpuolella sopat 12-13 väliin, mutta alle 3000rpm kartan sai pyörittää tappiin ja silti ollaan aivan liian laihalla. Uskomaton toteutus koko systeemi, mutta päättelinkin että tuolla alueella ilmeisesti ollaan lambdasäädöllä vielä kiihdyttäessä KD pykälää vastenkin, toivottavasti  ::). En voinut testata kun auton oma lambda oli pois käytöstä.

Tämä säätäminen ohi aiheen aloittajan autojen sallittaneen kun samalla moottorilla olevasta KartanoVolvosta kuitenkin kyse  O:-)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1181
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #24 : 06.02.2016, 11:59:38 »
Samaan asiaan saattaa liittyä sekin kun aikanaan lähdin risteyksestä kiihdyttämään isolle tielle lusikka melkein pohjassa ja tuntui että hyytyy koko härveli, nostin kaasua reilusti ja veto tuntui paranevan. Ilmeisesti nostin riittävästi että kuormatiedon laskeminen pudotti myös nuo maksimirikastukset pois käytöstä.

Mahtaisikohan tällä olla osansa myös siihen miksi VX-sarjan nokat tekee vapariin niin huiman käyttöalueparannuksen? Kuten ainakin osa herroista säätäjistä tietää on olemassa nokka X joka verrattuna nokkaan Y (ja nyt ei puhuta X- ja Y-nokista) vetää samoilla kartoilla ajettaessa yläkierroksilla seokset laihalle malliin "karttaan tarvitaan 20 yksikköä lisää" koska virtaus paranee niin paljon. Olisiko siis mahdollista että aggressiivisemman nokan yksi suurimmista hyödyistä tuleekin siitä että se vetää vähän niin kuin puoliksi tuurilla seokset paremmin kohdalleen?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #25 : 06.02.2016, 23:48:20 »
Samaan asiaan saattaa liittyä sekin kun aikanaan lähdin risteyksestä kiihdyttämään isolle tielle lusikka melkein pohjassa ja tuntui että hyytyy koko härveli, nostin kaasua reilusti ja veto tuntui paranevan. Ilmeisesti nostin riittävästi että kuormatiedon laskeminen pudotti myös nuo maksimirikastukset pois käytöstä.

Mahtaisikohan tällä olla osansa myös siihen miksi VX-sarjan nokat tekee vapariin niin huiman käyttöalueparannuksen? Kuten ainakin osa herroista säätäjistä tietää on olemassa nokka X joka verrattuna nokkaan Y (ja nyt ei puhuta X- ja Y-nokista) vetää samoilla kartoilla ajettaessa yläkierroksilla seokset laihalle malliin "karttaan tarvitaan 20 yksikköä lisää" koska virtaus paranee niin paljon. Olisiko siis mahdollista että aggressiivisemman nokan yksi suurimmista hyödyistä tuleekin siitä että se vetää vähän niin kuin puoliksi tuurilla seokset paremmin kohdalleen?
20 yksikköä ei edes vakionokalla lämmitä. Ylhäältä 100 yksikköä poies ja alas 150 lisää niin ollaan lähellä, mutta alhaalla ei silti keitto ihan riitä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #26 : 07.02.2016, 17:17:13 »
Viikonloppuna tuli suoritettua kakkosnelosella kestotesti. Pe lähdettiin kaverin mökillle joutsaan, sieltä lauantaina kangasniemelle f-cuppia katsomaan. Volvo toimi hienosti koko matkan, vaikka kanssamatkustajat vähän epäilivätkin. Ihan ei voimavarat ollut samalla tasolla f-cupin kärki volvojen kanssa ;D. Vaikka muutamaa penkkaa yritettiin levittää ennen pätkän sulkuaikaa :nohnoh.

No kokoreissun 730km keskikulutus oli e85:lla 12,5 litraa/100km. Mielestäni ei kovin paha vaikka hetkittäin vähän kenkää saikin. La aamun kylmäkäynnistyskin sujui -9 asteessa mallikkaasti. No eihän se kovin kylmää ollutkaan.

Pyyhkijoiden vivustot kolisee aivan valtavasti, välillä tuntuu siltä että vivut löytyy lattialta. Täytyis varmaan tehdä jotain?
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Mikon stationwagonit
« Vastaus #27 : 08.02.2016, 22:10:54 »
12,5L etanolia on sama kuin 9L bensaa!  :o

Ei paha kulutus, vaikka kartat on vasta sielläpäin..... 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikon stationwagonit 245se & 945wv
« Vastaus #28 : 15.02.2016, 18:55:46 »
Tuli päivitettyä vähän tuoreemmaat jakkarat kasipätkästä kakssataseen. Ei ehkä kauneimmat mahdolliset, mutta ainakin tukevammat ja selkäystävällisemmät orkkis penkkeihin verrattuna. Nyt sisusta sotii vähän keskenään kun penkit on harmaat ja muu sisustus o sininen.



Onkohan kukaan muokannu 850:sta takapenkkejä kakkosneloseen???
« Viimeksi muokattu: 18.06.2016, 13:22:07 kirjoittanut mikko078 »
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikon stationwagonit 245se & 945wv
« Vastaus #29 : 16.02.2016, 15:34:29 »
Onkohan kukaan muokannu 850:sta takapenkkejä kakkosneloseen???

Ole pioneeri ja näytä esimerkkiä! Keskiviikkona takapenkit joutuvat taivasalle.
960 -96 B6284T + 722.643
Tesla Model Y LR AWD

 

Samppasport  Futurez