Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
12
Showroom / Vs: "Tuomarilin" S60 2.4
« Uusin viesti kirjoittanut T-Row 10.12.2025, 22:10:07 »
Jos kyseessä olisi imuvuoto, niin kulutuksen pitäisi siitä huolimatta mennä nollaan kun kaasun ajossa laskee. Minun mielestä vaikuttaa oireiden perusteella siltä, että auto ei tajua kaasun olevan kiinni, tai että kaasu ei ole kiinni. En tunne tuota tekniikkaa sen tarkemmin, mutta joko kaasuläpän tai kaasupolkimen asento riippuen siitä, miten asia on tässä vehkeessä toteutettu. Tuolla livedatalla pääsee varmasti hyvin kiinni asiaan.
13
Onko tätä tutkittu nyt millaisilla testereillä ym työkaluilla? Aika haku ammuntaa muuten vian löytyminen. Tälläisia selvittelyjä itsellä viikottain ja monesti vika löytyy aivan toisaalta kuin tulisi yhtäkkiä mieleen, jossain kohtaa kun väylä sekoaa niin toisessa päässä autoa sitten oireilee jokin muu komponentti mikä yhteydessä samaan piiriin. Kuskin jalkatilassa on hyvin yleinen vika paikka, useamman piuhan liitin nippu jonka liittimen pinnit hapettuu, aiheuttaa monen moista ja erikoista hämminkiä.
14
Putsaa ensimmäiseksi sisätilan lämpöanturi, rikkoutuneet shm moduulit sekoittaa ccm:n toimintaa mutta noista tulee koodikin ulos, ainakin vidalla. Läppä moottoreiiden testi, pyynnöt ja toteutuneen asennot näkee samaten eli toimiiko moottorit. Kalibrointia voi tietty myös kokeilla mutta viallisilla osilla sekään ei läpi mene.
15
Offtopic / Vs: Sähkönsiirron tehomaksu - miksi?
« Uusin viesti kirjoittanut TOK 10.12.2025, 22:01:22 »
Ei tuo tehomaksu vaikuta kovin onnistuneelta tosiaan.

Perusteluhan on siis piikkikuormat alueverkossa eli kaupunginosan sisällä. Eräs paikallinen asukas minulle kertoi että Helsingissä olisi ollut trendinä rapauttaa alueverkkoa pikkuhiljaa, "löysää" kapasiteettia kylmänviileästi poistettu käytöstä vikaantumisten myötä. Riittää vielä normikuormiin mutta näkemys oli että esim autojen lataamisen yleistyessä alkaa tulla kapasiteetista uupelo. Minusta tuollaiset saisi paikallinen verkkoyhtiö kattaa ihan normaalisti siirtomaksuilla. Enemmän kuluttaviinhan se kohdentuu.

Noita kulutuspiikkejä nykyään aiheuttaa lähinnä nimenomaan pörssisähkön voimakas vaihtelu. Kun sähkön hinta painuu alas, käypi jakeluverkko lämpimänä. Tuo täytyy vain verkon kestää tai vahvistetaan sieltä missä kapasiteetti ei enää riitä.
16
Samalla korjaamolla on joo vaihdettu. Fiksumpi olisi jo varmaan vaihtanut toiseen korjaamoon aiemmin. Tuota uudelleen rikkoutumista tässä ihmettelenkin, kun olen käsittänyt ettei nyt pitäisi mennä näin usein hajalle. Ihmettelevät kyllä itsekkin asiaa mutta eivät osaa sanoa mistä johtuu. Pohtivat kyllä, että rikkinäinen kaksoismassavauhtipyörä tai kytkin voisi aiheuttaa ennenaikaista vapaakytkimen rikkoutumista, koska aiheuttaa lisärasitusta apulaitehihnalle, mutta samalla myös totesivat että ne vaikuttaisivat normaalilta autossa.

Kiitoksia vinkeistä asian osalta, täytyy viedä toiselle korjaamolle ja pyytää tsekkaamaan mainittuja asioita ennen kompressorin vaihtoa.
17
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Gazza 10.12.2025, 21:36:59 »
https://www.nettiauto.com/volvo/v90/15295293

Hyvillä varusteilla suhteellisen vähän ajettu V90 D5 AWD ilman ad blueta. Miksiköhän tuo roikkuu myynnissä? Onhan se kallis mutta niin nämä näyttää olevan kaikki. Itse olen tämmöstä ja tätäkin yksilöä katellut mutta mielellään maksaisin alle 25k€.. Sen verran utelin myyjältä että huoltohistoria on huoltokirjan mukaan eikä mitään muuta, ainakaan kuitteja. Carverticalia tms en ole nähnyt. Vastaava auto vähän huonommilla varusteilla (ei ilmastoituja etupenkkejä, etututkaa, 4-alue ilmastointia, takapenkkien lämmitystä) tonnin halvemmalla ja 30tkm vähemmän ajettuna meni päivässä.

Arvauksia, tietoa, näkemyksiä?  :D

Kova on edelleen hinta. Itse maksoin kaksi vuotta sitten täysin saman hinnan (29 900) omasta, joka on "Suomi-auto" ja tuota paremmilla varusteilla. Kilsat suunnilleen samat (185 tkm).

Syyhän voi löytyä vaikka autoliikkeestä, kun yleensähän se väliraha ratkaisee, joten jospa tuo Vaihtoautomaa ei oikein meinaa vaihtoautosta kunnolla hyvittää.
18
Myydään Racingosat / 240 osaa
« Uusin viesti kirjoittanut JSe 10.12.2025, 21:32:35 »
Volvo B230 dampperin irroitukseen työkalu. 45€ + posti



BNE valmistamat "240 Offset Spherical Strut Mounts" olisiko v1. Toinen käytetty aikoinaan kiinni autossa, ei sopinut vakijousien kanssa ja en jaksanut aloittaa yläpään säätämistä. 90€ + posti



Coileihin uudet takajouset, 2,25" , 9 " ja 180 LBS. 30€ + posti.



Kaplhenke Racing
Uudet 5x108 Wheel Spacers V3, n.16mm paksut. 80€+posti



Osat Jyväskylässä, kaupat ftf tai suoritus tilille ja paketti postiin.
19
Showroom / Vs: "Tuomarilin" S60 2.4
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 10.12.2025, 21:28:51 »
Toi taitaa olla niin uusi että voi katsella vidalla livedatoja vaikka kaasupolkimen anturista, mutta itse kokeilisin myös kylmällä koneella jarrukliineriä imusarjan alle nostaako kierroksia
20
Showroom / Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 10.12.2025, 21:25:29 »
Jossain menee raja sen kumin osalta, mulla oli Rellussa 15v vanhat orkkisnastat, joissa pintaa ja nastoja vaikka miten, mut aivan hengenvaarallisen liukkaat sivuttaispidossa
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Proturbo  Autodiagnoosi