11
Offtopic / Vs: RIP -topic
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 14:35:23 »BB 

Otitko cemmltä rovolla herätteen releelle? Ei tuo pahalta hommalta kuulosta ainakaan. Releen johtosarjaa joutuu ilmeisesti muokkailee jonkun verran? Löytykö helposti läpi vienti tuolle cemmille menevälle johdolle? Tarviiko lisävalolle meneville johdoille kans tehdä jotai? Jossain oli että miinukset pitäis suoraan vetää runkoon että lisävaloille menis vaan se virta? Ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä mut ei oo ennen tullu tuollaista kytkentää tehtyä
Kasit pitää ihmeesti vanhanakin ja ihan loppuun asti.

Otitko cemmltä rovolla herätteen releelle? Ei tuo pahalta hommalta kuulosta ainakaan. Releen johtosarjaa joutuu ilmeisesti muokkailee jonkun verran? Löytykö helposti läpi vienti tuolle cemmille menevälle johdolle? Tarviiko lisävalolle meneville johdoille kans tehdä jotai? Jossain oli että miinukset pitäis suoraan vetää runkoon että lisävaloille menis vaan se virta? Ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä mut ei oo ennen tullu tuollaista kytkentää tehtyä
Ei se vaikea ole. Rele toimimaan maa-ohjatusti: nastoihin 30 ja 86 +12v virta. 85 cemmiltä (maa) ja 87 lisävaloille +12v.
Heräte (releen 85 nastaan) cem boksin nastasta nro. 20. Orbitilla, vdashilla tai merkkiliikkeessä ohjelma sisään ja se on siinä. Sensukseen tulee nappi lisävaloille ja valoautomatiikka toimii oikein.
Cem yksikkö löytyy kuskin jalkatilasta poistamalla pohjamuovi. Yksikkö on vaemmassa yläkulmassa.
Täysin samalla tavalla asennus kävi P3 alustaisissa jos halusi sensukseen kautta toimimaan. Vanhemmissa P3 alustaisissa, joissa ei vielä ollut sensusta, piti asentaa katkaisija kojelautaan.
Terve, voisin öliypurkit lunastaa. Oletko miten tavoitettavissa joulun jälkeen? Hyvät Joulut. Yt.