Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 2000 automaatti, veto loppui
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 24.12.2025, 20:12:01 »
Tuommoista mähmää tuli öljyn mukana.

Eiköhän tuon sakan mukaan ole jo kitkapinnat morjens ja tukkii sihtiä uudelleen ja uudelleen. Aski auki tai toimivaa tilalle.
12
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 D5 -06 lamba-anturi
« Uusin viesti kirjoittanut M141 24.12.2025, 19:51:51 »
taitaa olla vain liittimen napojen määrä, vaikka johtoja vaan esm. viisi. Tällä hetkellä autossa 5-johtoinen mutta 6-napainen liitin ja ihan Boschin alkuperäislaatuinen pitäisi olla  :o
Vilkaisin tietoja ja näyttäs tosiaan, että liittimestä anturiin menee vain 5 piuhaa. Auton puolen johtosarjassa 6 ja extra lisäpiuha on ylimääräinen häiriösuojaus itse piuhalle (vaippa + liitin).

Tarvikeanturin pitäis toimia kunhan on Bosch EDC16 + LSU 4.9 yhteensopiva ja ehjä. Vika voi olla auton johtosarjassa/liittimessä tai jossakin ihan muualla kuten dpf:ssä tai sen painemittauksessa.
13
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: v50 pyöränpulttien saatavuus?
« Uusin viesti kirjoittanut M141 24.12.2025, 19:39:19 »
Skruvatilta pitäs ainakin löytyä. Mittaa pituus ja katso kannan malli. Volvossa jostain syystä käytetty hiukan pitempiä pultteja kuin saman pohjalevyn Focuksessa ja Mazdassa. Vanhasta pyöränlaakerista voi myös kierrättää.

https://www.skruvat.fi/varaosat/alustan-osat/pyoranlaakerit/pyoranpultit-p1418064
14
Tarkottaako tuo sitä sisäkierron läppää? Omassa -15 xc70ssä puhallin vikisee pienemmillä pyörintänopeuksilla niin pitäis koittaa tuota rasvauskikkaa.
Kyllä juurikin sitä sisäkierron läppää
15
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 24.12.2025, 18:49:57 »
Ootko saanut CEM yksikön PIN-koodin auki VDD Donglella? Tuu piipahtaa joskus kun aikataulut sallii sulle, niin tehdään noi muutokset. Ei tarvitse työstä maksaa mitään, niin monta kertaa oot meidät pelastanut.  :D Itse softan osuus tais olla about 50€ per auto.
16
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Mihin katoaa jäähdytysnesteet?
« Uusin viesti kirjoittanut Oski 24.12.2025, 18:48:55 »
Aloittajan vika löytynyt, mutta yleisellä tasolla kerrotaan oma vika, jos jotakuta auttaa.

T5 hävitti kylmillä keleillä jäähdytysnestettä, vuotoja ei löytynyt mistään ja ongelma aina talvisin, säännöllisen epäsäännöllisesti piti nestettä lisätä. Vuoto paikantui ja löytyi turbon vesilinjan o-renkaista. Lämmin paikka, että vuotopaikka pysyi aina kuivana. Putkiliitokset näytti täysin kiinteille, mutta lähtivät kuitenkin vetämällä irti toisistaan ja o-rengas löytyi sisältä.
Missä kohtaa on noita O-renkailla tiivistettyjä liitoksia turbon jäähdytyskierrossa? Eikös ainakin turbon puolella ole normaalit banjo liittimet kupari tai fiiberi tiivisteillä? Vai onko nykyisin oikeasti O-renkaat? Vai onko ne O-renakaat putken toisessa päässä? En ole sieltä koskaan aukonut.
17
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut Duke 24.12.2025, 18:22:31 »
Mul on ohjausboksin vedenpoistossa sihti porattu auki ja kovattu kuumaliimatulla pillillä, että boksi ei kolmatta kertaa menisi täyteen vedestä
Toi oli kyllä kuiva siisti sisältä. Mut liekki vahtia ei löytänyt.
18
Mulla oli aikanaan samanlaista ongelmaa ja vika oli virtalukossa kun otit avaimen pois niin ei se läpykkä lukossa palautunut kunnolla ja järjestelmä luuli että avain on lukossa vielä ja sen takia ei mennyt ovet lukkoon. Voitelin lukkoa wd40 ja rupes läpykkä liikkuun ja sen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmaa ovien lukkoon menossa.
19
Vida varmaan kertoisi koodin tai mikä luukku sen mielestä auki. Tai sit se kaken nappi tarvii putsausta, sitä piirilevyä vois ehkö kokeilla hyppyjohdolla jos se nappi olis rikki
20
Showroom / Vs: Volvo v70 D5 - 05
« Uusin viesti kirjoittanut Mustalaatikko 24.12.2025, 17:48:16 »
Mul on ohjausboksin vedenpoistossa sihti porattu auki ja kovattu kuumaliimatulla pillillä, että boksi ei kolmatta kertaa menisi täyteen vedestä
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Elekma  Autoracing