11
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: 2020 XC60 T8 - Kannattaako akkumoduulin vaihdattaminen
« Uusin viesti kirjoittanut volvoandy 06.12.2025, 22:34:15 »No niin nyt on auto käynyt akkumoduuli F huollossa ja samalla ehtivät tehdä myös (140tkm) välihuollon, maksoi n. 400€ mutta nyt auto on taas latauskunnossa.
Täydellä akulla Rovaniemelle ajelua ja perillä myös latasin täyteen, niin keskikulutus oli vajaan 250km matkan melko kohtuullinen 6,2/6,3L. Täyteen
ladattuna näyttää hybrid tilassa nyt 30km ja pure tilassa 35km eli palautui suunnilleen samaan tilaan missä oli ennen hajoamista. Toivottavasti tuo softa ei
nyt ala sitten muistakaan moduuleista herjaamaan... Lämpimillä keleillä range voi olla jopa 40km luokkaa, sittenpä sen näkee ja pikku hiljaa akusto kalibroituu
kai sitten ajosyklien mukaan kohdilleen.
Autoa hakiessa olivat kuitenkin tarkastelleet myös katsastusta varten alatukivarsiakin ja välystä olivat huomanneet eli sen kokonaiskustannus olisi molemmille
puolille peräti 1345€. Tuskin teetän tuota huoltoa tällä kertaa merkkikorjaamossa, kun samat osat taitaa saada melkein puolta halvemmalla muualta tilaamalla
ja pitää parista paikkaa kysyä tarjouksia. Katsastus vasta helmi-maaliskuussa 2026 joten kiire ei ole ja mitään kolinoita en kyllä itse ole huomannut. Auton huollossa
tuntui menevän melkein koko työpäivä, kun 7.30ksi vein ja olisko joskus 14-15 välillä ollut sitten valmis, kun tekivät myös sen välihuollon öljynvaihtoineen yms tarkistukset.
Pure modessa nyt muutaman latauksen jälkeen :

Akkutakuuta nyt jäljellä kilometrien mukaan aika tasan 19000km eli meidän ajoilla vajaa vuosi.
Täydellä akulla Rovaniemelle ajelua ja perillä myös latasin täyteen, niin keskikulutus oli vajaan 250km matkan melko kohtuullinen 6,2/6,3L. Täyteen
ladattuna näyttää hybrid tilassa nyt 30km ja pure tilassa 35km eli palautui suunnilleen samaan tilaan missä oli ennen hajoamista. Toivottavasti tuo softa ei
nyt ala sitten muistakaan moduuleista herjaamaan... Lämpimillä keleillä range voi olla jopa 40km luokkaa, sittenpä sen näkee ja pikku hiljaa akusto kalibroituu
kai sitten ajosyklien mukaan kohdilleen.
Autoa hakiessa olivat kuitenkin tarkastelleet myös katsastusta varten alatukivarsiakin ja välystä olivat huomanneet eli sen kokonaiskustannus olisi molemmille
puolille peräti 1345€. Tuskin teetän tuota huoltoa tällä kertaa merkkikorjaamossa, kun samat osat taitaa saada melkein puolta halvemmalla muualta tilaamalla
ja pitää parista paikkaa kysyä tarjouksia. Katsastus vasta helmi-maaliskuussa 2026 joten kiire ei ole ja mitään kolinoita en kyllä itse ole huomannut. Auton huollossa
tuntui menevän melkein koko työpäivä, kun 7.30ksi vein ja olisko joskus 14-15 välillä ollut sitten valmis, kun tekivät myös sen välihuollon öljynvaihtoineen yms tarkistukset.
Pure modessa nyt muutaman latauksen jälkeen :

Akkutakuuta nyt jäljellä kilometrien mukaan aika tasan 19000km eli meidän ajoilla vajaa vuosi.


Tuoreimmat viestit
Evakkojen lapsenlapsi oon 
kotelo kun vaan on muovia ja siinäkin se kansi erillinen lätty. Dieseleissä tää on kyllä yleistä.

