KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
12
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut VolvariJannu 06.12.2025, 22:45:25 »
Tässä vain tarjoutui mahdollisuus vaihdolle, niin pohdin enemmäkin käyttökustannuksia kuin itse auton arvoa. Autohan on aina sen osalta huono sijoitus, mutta toisaalta: ajan vuodessa paljon, kuljetan arvokasta lastia (perhettä), joten ehkäpä tietyt mukavuudet ovat myös sallittuja vaikka maksavatkin. 

Hybridi itsessään mietityttää, jonka vuoksi täältä asiasta kysyinkin. Nyt kiikarissa olisi V90 T8 AWD Long range High Performance, jolla ajettu 85tkm. Vuosimallia 2022. Onko foorumilaisilla kokemuksia vastaavasta? Viimeisin huoltokin näytti olevan tehtynä 11/25. Täytyy tosin kysyä myyjältä vielä tuosta Tepaan mainitsemista Eradin/laatikon öljyistä. Tämänkaltaisella olettaisin olevan huoletonta ajoa.

Akun vaihdoista puhutaan, että n. 160tkm kohdalla tulisi eteen. Hinta sitä 10-13t€ luokkaa. Onko vain ajatus vai meneekö kuitenkin keskimäärin lähemmäs 200tkm? Auto itsessään oli aika kivasti varusteltu.

Kiitos vielä vastauksista! Hieno foorumi, hyvä yhteisö.
13
No niin nyt on auto käynyt akkumoduuli F huollossa ja samalla ehtivät tehdä myös (140tkm) välihuollon, maksoi n. 400€ mutta nyt auto on taas latauskunnossa.
Täydellä akulla Rovaniemelle ajelua ja perillä myös latasin täyteen, niin keskikulutus oli vajaan 250km matkan melko kohtuullinen 6,2/6,3L. Täyteen
ladattuna näyttää hybrid tilassa nyt 30km ja pure tilassa 35km eli palautui suunnilleen samaan tilaan missä oli ennen hajoamista. Toivottavasti tuo softa ei
nyt ala sitten muistakaan moduuleista herjaamaan... Lämpimillä keleillä range voi olla jopa 40km luokkaa, sittenpä sen näkee ja pikku hiljaa akusto kalibroituu
kai sitten ajosyklien mukaan kohdilleen.
Autoa hakiessa olivat kuitenkin tarkastelleet myös katsastusta varten alatukivarsiakin ja välystä olivat huomanneet eli sen kokonaiskustannus olisi molemmille
puolille peräti 1345€. Tuskin teetän tuota huoltoa tällä kertaa merkkikorjaamossa, kun samat osat taitaa saada melkein puolta halvemmalla muualta tilaamalla
ja pitää parista paikkaa kysyä tarjouksia. Katsastus vasta helmi-maaliskuussa 2026 joten kiire ei ole ja mitään kolinoita en kyllä itse ole huomannut. Auton huollossa
tuntui menevän melkein koko työpäivä, kun 7.30ksi vein ja olisko joskus 14-15 välillä ollut sitten valmis, kun tekivät myös sen välihuollon öljynvaihtoineen yms tarkistukset.



Akkutakuuta nyt jäljellä kilometrien mukaan aika tasan 19000km eli meidän ajoilla vajaa vuosi. Toivotaan ettei mitään isompaa enää tulisi... :'(

14
No niin nyt on auto käynyt akkumoduuli F huollossa ja samalla ehtivät tehdä myös (140tkm) välihuollon, maksoi n. 400€ mutta nyt auto on taas latauskunnossa.
Täydellä akulla Rovaniemelle ajelua ja perillä myös latasin täyteen, niin keskikulutus oli vajaan 250km matkan melko kohtuullinen 6,2/6,3L. Täyteen
ladattuna näyttää hybrid tilassa nyt 30km ja pure tilassa 35km eli palautui suunnilleen samaan tilaan missä oli ennen hajoamista. Toivottavasti tuo softa ei
nyt ala sitten muistakaan moduuleista herjaamaan... Lämpimillä keleillä range voi olla jopa 40km luokkaa, sittenpä sen näkee ja pikku hiljaa akusto kalibroituu
kai sitten ajosyklien mukaan kohdilleen.
Autoa hakiessa olivat kuitenkin tarkastelleet myös katsastusta varten alatukivarsiakin ja välystä olivat huomanneet eli sen kokonaiskustannus olisi molemmille
puolille peräti 1345€. Tuskin teetän tuota huoltoa tällä kertaa merkkikorjaamossa, kun samat osat taitaa saada melkein puolta halvemmalla muualta tilaamalla
ja pitää parista paikkaa kysyä tarjouksia. Katsastus vasta helmi-maaliskuussa 2026 joten kiire ei ole ja mitään kolinoita en kyllä itse ole huomannut. Auton huollossa
tuntui menevän melkein koko työpäivä, kun 7.30ksi vein ja olisko joskus 14-15 välillä ollut sitten valmis, kun tekivät myös sen välihuollon öljynvaihtoineen yms tarkistukset.
Pure modessa nyt muutaman latauksen jälkeen :

Akkutakuuta nyt jäljellä kilometrien mukaan aika tasan 19000km eli meidän ajoilla vajaa vuosi.
15
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 T5-98 Cruise ja TRACS
« Uusin viesti kirjoittanut far960 06.12.2025, 22:18:57 »
Nyt toimii Cruise:)
Oli kojelaudan alla toinen muovinen musta ilmaletku irti molemmista päistä.
Ehkä radiolle johtojen vetelyissä irronnut.
Hyvällä valolla se paljastui.
Taustavalolamppuja pimeenä eikä cruisesta ei ole mitään merkkivaloa mittaristossa.
Pitääkö koko kojelaudan päällinen irrottaa,hanskalokeroineen,metalli-kehyksineen,jotta saa mittariston pois.
Kasa ruuveja irti,ei raotu päälliverhous väkisinkään kuin vähän.
Mikä avuksi irrotukseen?
Pääsisi vaihtamaan polttimoita.
16
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 T5-98 Cruise ja TRACS
« Uusin viesti kirjoittanut far960 06.12.2025, 22:06:11 »
Vaihtui koko paketti,nyt toimii.
18
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: V70 -97 fenix ohjainlaiteen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut Alanen_01 06.12.2025, 21:49:46 »
Polkimien yläpuolelta potkumuovi pois ja  selälleen makuulle siihe lattialle otsalampun kans,sit näkyy rattiakselikolumnissa sellainen tupakkiaskin kokoinen rasia. Mulla ainakin väriltään sininen ja siinä luki IMMO3. Saattaa se silti jonkun muunkin värinen olla.On vähän juoni irroiteltava mut kyllä se lähtee pois ku järkeilee miten se klipsi sitä pitää kiinni.
Jees kiitoksia tästä PS saa tarjota jos löytyy kys kikkareita
19
Offtopic / Vs: Hyvää itsenäisyyspäivää
« Uusin viesti kirjoittanut Paul t4 06.12.2025, 21:40:20 »
Hyvää itsenäisyyspäivää  :hg: :hg: Isosisä oli molemmissa sodissa  ;) Evakkojen lapsenlapsi oon  ;)
20
Joo kyllä jakopää hommat tuttuja on. Eipä tuo bensoissa oikeen ongelma ole ollut niin kuin dieseleissä, "muutama" tuho on hoidossa ollut, pas..mainen homma. Yleensä se hihna katkeaa muun vuoksi kuin vanhuuttaan näissä, vapaakytkin, kiristimen pyörä ja "jakopyörän" laakeri pettää joka jakaa voiman kompuralle. Toki juuri viikko pari sitten oli hoidossa ajokki missä apulaitehihna oli vanhuuttaan katkennut, aivan hapero ja kampiakselin pyöränurat täynnä vanhan hihnan pieniä kappaleita, oma putsaaminen oli tuossakin.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Carcom Oy  Elekma