Futurez  Kulkukoira

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Ei oo vielä tullut. Suomeen oli tullut jo että eiköhän tossa joulun pyhinä pääse asentelemaan  :)
12
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: v70 mk2 takajarrujen ero
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 12.12.2025, 20:18:40 »
Ota nyt edes se huonompi puoli auki ja katso miten mäntä liikkuu ja onko liukutapit kunnossa vai jumissa.
Samallahan näkee jarrupalojen kunnon.
13
Sisäkenno tukossa.
14
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: Volvo V50 jätti tielle?
« Uusin viesti kirjoittanut Huimake 12.12.2025, 19:30:08 »
Kyseessä voi olla kaasupolkimen sisäinen vika, mutta ilman tarkempaa vikakoodia ei kannata lähteä arpomaan vaihdettavia osia eli ensin vikakoodit lukuun..
Onhan polttoainepuoli ilmattu suodattimen vaihdon jälkeen??
Polttoaine järjestelmä ilmattu. Vikakoodeja ei ole tullut
15
Toki. Ihmettelin vaan tuota aiemmin mainittua laskennallista arvoa. Lähinnä siis kysymys oli, että lienee päästömittauksenkin lambda-arvo anturitietoon perustuva, eikä laskennallinen?

EDIT: Korjattu typo

Siis siellä on happianturi, ja se laskee lambda arvon sen jäännöshapen perusteella niin että stoikiometrinen seos antaa arvoksi 1, se koko asteikko on laskennallinen. Kyllä ne mittarit tietääkseni myös todellisen jäännöshapen ilmoittavat, ja kuvittelin että rajat ovat nimenomaan niille todellisille arvoille.
17
Moi,
Talvi on päällä ja taas auto muistuttaa huonosta kabiinin lämpiämisestä!

Eli potilaana Volvo v50 2.4i bensa 2005 (automaatti)
Autossa on polttoainelämmitin (luultavasti Ardic joka herjaa tällähetkellä alhaista akun jännitettä, toimiessaan antaa lämmintä hyvin ohjaamoon)

Oireet:
Lämppäri Puhaltaa huonosti lämmintä ohjaamoon tyhjäkäynnillä. Kierroksia nostamalla puhaltaa lämpimämpää.

Joitain huomioita mitä tulee mieleen:
-Vesipumppu on vaihdettu. Vika oli jo ennen sen vaihtamista. Myös uudet nesteet vaihdettu samalla
-Jäähdytysnestettä on riittävästi
-Nesteen lämpömittarin viisari pysyy keskellä kun kone on lämmennyt
-Automaattinen lämmityslaite/ilmastointi ei aina toimi niinkuin pitää. Välillä edes jonkun lämpöistä ilmaa pitää "houkutella" säätämällä napeista puhaltamaan eri suuttimilta edestakaisin. Kalibrointi ongelma? Jokin ovi/vipu/moottori jumissa?
-Molemmilla puolilla kabiinia puhaltaa suurinpiirtein samanlämpöistä ilmaa
-Ennen kuului pulputusta kojelaudan takaa (luultavasti lämmitinkennosta) kun kiihdytti kovaa. En ole vesipumpun/nesteiden vaihtamisen jälkeen muistaakseni kuullut enää moista
-Ilmastointi toimii normaalisti. Ongelma on lämmössä tai enemmänkin sen puutteesta

Vika ollut vuosia ja tuntuu että ehkä pahentunut.
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Auttaako esim lämmitin/ilmastointilaitteen kalibrointi? CCM-yksikkö rikki? Termostaatti (siloin luulisi auton käyvän liian kylmänä/kuumana)? Ideoita?

Kiitos vastauksista!
18
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: v70 mk2 takajarrujen ero
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 12.12.2025, 19:15:55 »
Taitaa vaatia pienen remontin siellä takajarruissa.
Eli paikat auki ja putsaa kaikki kohdat niin saattaa olla hyvinkin jarrut kunnossa.
Onx jarrunesteitä vaihdettu??
19
Kertokaahan viisaammat minkä takia termostaattikoteloon myydään tiivistettä joka tulee termostaattikotelon ja koneen väliin, mutta sitten kirjaimellisesti missään ei myydä tuota tiivistettä joka asuu tuossa kotelon sisällä?

https://www.motonet.fi/tuote/termostaatin-tiiviste-30-6462?product=30-6462&fromsparepartssearch=true

20
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut Heikki75 12.12.2025, 18:56:52 »
Moro, onko tietoa missä sijaitsee Volvo V60 D3 AWD 2021 lisälämmittimen vesipumppu ja millainen on vaihtaa? Lämmitin käynnistyy ja sammuu saman tien. Nämä vikakoodit sain ulos joten taitaa olla tuo vesipumppu vaihdon tarpeessa.

CCM-B12A612 Auxiliary Heater Water Pump. General Electrical Failures. Circuit short to battery.
CCM-B12A614 Auxiliary Heater Water Pump. General Electrical Failures. Circuit short to ground or open.
CCM-B12A671 Auxiliary Heater Water Pump. Mechanical Failures. Actuator stuck.

Ei ole täyttä varmuutta, mutta ihan kuin olisin joskus havainnut sen tuulilasin alla olevan muovin alla.
Rasvasin kerran ex-S60 puhaltimen laakeri, niin jotenkin on semmoinen mielikuva että olisin silloin kiinnittänyt huomiota siihen.  ::)

Edit. Katsoin vuosimallin väärin 10 vuodella, joten kommentin saa poistaa, mutta paikka lienee todennäköinen jos lämmitin on edelleen samassa paikassa?
 
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
KL-varaosat  Race.fi