Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / V90cc kaasuläppäkotelo
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle tänään kello 06:48:11 »
Antaa ajoittain vikakoodia kaasuläpälle. Meinasin kokeilla puhdistaa sen. Voiko sen irrottaa imusarjasta, ilman imusarjan irrotusta kannesta?

Neljällä pultilla ilmeisesti kiinni, mutta mahtuuko sisemmät avaamaan?

V90CC 2.0 D4 -17
12
Kai sille hammastangolle jonkinlaiset liukupuslat on siellä rungon sisällä kumin alla molemmissa päissä?

Joskus saabbiin sorvasi pronssista uudet, kun ei kaupasta löytynyt.

Kyllä sen mahdollisen klapin tuntee siitä hammastangosta/sisänivelestä kun ottaa renkaan pois ja kääntää ratin ääriasentoon.
13
Kiitos vastauksista ja motonetistä jo raidetangonpää eli ulkopää ja mikähän hauska nimi sillä sisäpäällä aksiaali whatever

Toi hammastanko ei ainakaan jonkun eng tuubijuubi videon selostajan mukaan voi olla väljä vain yksipuolisesti  eli jos hammastanko on rikki tai väljä on molemminpuolin kaappia mikäli oikein ymmärsin.

14
20l läätikkoöljyä saapui juuri ja on tarkoituksena vaihdella ne -13vm v60 D4:n. Haavena olisi väkertää jonkinlainen täyttöaukon kierteeseen laitettava letku/korkkiadateri ja toiseen päähän tratti. Tämä helpottaisi projektia sen verran, että ilmansuodatinkoteloa ei tarvitse erikseen irroitella, kun välitäyttöä/huuhtelua tekee ja kierrättää öljyä laatikossa vaihteistoa käyttäen eri asennoissa. Varsinainen kysymys: 1. minkä kokoinen kierre löytyy täyttöaukosta? 2. Minkälaisia paineita kohdistuu täyttöaukon tulppaan(voiko letkuadapteria pitkin öljyä syöksyä ulos ilman tulppaamista ajatuksena n. 50cm letku vai tarvitseeko jonkinlaisen sulkuventtilin)?

Toki tavallinenki vaihto käy, mutta tuolla tavalla jouduttaisi tulevia vaihtoja mukavasti.
15
Raidetankoa mäkin siihen olisin vaihtamassa mutta mietin onko mahdollista että hammastanko olisi toispuoleisesti rikki. Mielestäni aika epätodennäköinen.
On se mahdollista ja jopa todennäköistä. Suojakumi irti hammastangosta niin pääsee näkemään
Varmaankin hammastanko liikkuu ylös alas. >:(
Kiristystä voi kokeilla siinä tapauksessa.
16
Luulisin että käy, jollei ole kiinni siitä onko eroa, jos auto on 2004-2008 ja 2008-2010, kässäätkö  ;D Ulkoisesti ainakin samannäköisiä.
17
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Seos rikkaalla
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 08.12.2025, 22:28:32 »
Mutta jos takalambda antaa väärää/viallista infoa niin eikö sekin saata saada aikaiseksi viallista seosta. Ecuhan sitä kyttää ja juttelee etulambdan kanssa.
Tuo mahdollinen vaikutus on kyllä vähäistä ja juu, takalambda ei suoraan mitään säädä.

Itse vikaan niin niinkuin Lankku sano.
18
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Beagle 08.12.2025, 22:27:20 »
Bensa XC70 vähillä kilsoilla ja ok varusteilla
https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/15455670

Tuohan on täysin ukkimalli. Missä ne varusteet? Joo on jopa parkkitutkat, mutta nekään ei toimi.
19
Onko täällä asianosaavaa joka osaisi sanoa, miksi tavallinen xenoni ei pala vaikka polttimo ja sytytin vaihdettu? Ulkoisesti umpion johdot ok ja kyseessä d2s polttimo. Autoa ostaessa siis ei palanut kuskinpuolen valo, ja nyt viikko sitten sammui toinenkin  ;D Onko näillä jossain ballastia erikseen, ..relettä, ihan mitä vaan?
Sulakkeet myös ok.
20
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Laturin valo vilkkuu
« Uusin viesti kirjoittanut Minnajakoirat 08.12.2025, 22:25:03 »
V 70 vm 1999. Diesel, automaattivaihteisto, jos sillä merkitystä .

Latauksen merkkivalo alkoi vilkkua. Pikalaturilla testattu, että akku ottaa virtaa vastaan. Kun täydellä akulla käy kaupassa parin kilsan päässä, niin akkua "kuluu" täydestä laturin viidestä tolpasta kahteen tolppaan.

Voiko kotikonstein saada selville, missä vika? Vasaralla olen kopauttanut jännitteensäätäjään siihen kohtaan, missä oletan hiilien olevan laturissa. Ei vaikutusta.

Vien auton korjaamolle, mutta pari ongelmaa.

Pelkään että laturi tai mikä onkaan vikana, poksahtaa kesken matkan.

Sehän on selvää, että kun naisihminen kyseessä, on kusetuksen riski suuri. On kokemusta että kupataan rahaa osa osalta ostattamall, kunnes yhdeksäs osa  on se, missä on vika.

Eli kun menen korjaamolle, olis hyvä jos minulla olisi jokin käsitys viasta.

Laturi lataa noin puolet ajasta, se vilkkuu rytmikkäästi ja samaan rytmiin välkkyvät ne valot, jotka niissä namikoissa,, mitä painamalla ilma joko kiertää auton sisällä tai tulee ulkoa.

Sillä ei ole merkitystä, painaako kaasua vai ei. Muistelen että joku edellinen autoni latasi paremmin kun kaasutti, tähän ei ole vaikutusta. Sillä on oma tasainen rytmi millä vilkuttaa ja lataa/ei lataa.

Hyviä neuvoja otetaan vastaan :)
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Carcom Oy  Elekma