Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Kiitos kaikille vastaajille! Rahinoita voin kuunnella mutta taidan kuitenkin olla heti Rahtuun yhteydessä, apua tässä tarvitaan!
12
Myydään varaosat / Vs: 140-sarjan osia. Päivitetty 18.10.
« Uusin viesti kirjoittanut Kangasniemi tänään kello 08:07:08 »
Moikka
-74 142 B20, tähän autoon tarttis ainakin, kaasarin korjaussarjan (stromberg 175 CD-2), vasen takajarrusatula, tuulilasi ja mahdollisesti tankki.
Kiitos jo etukäteen!

yst Arto Kangasniemi riihimäki arto.kangasniemi@gmail.comWNCTNA
13
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Volvo V60/V90 T6/T8 ostamassa
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 07:05:14 »
Kyllä dieseleillä ajelee vielä pitkään ja itselläkin joskus vähän harmittaa ja on ollut ikävä edellistä autoa (2017 V90CC D4 awd Momentum, ei ureaa)
kun se oli 3,5v ajan aika lailla täysin virheetön auto... Jostain syystä vaan tuli sellainen "dieselkammo" ja se piti sitten vaihtaa pois, vaikka nykyisellään
olisi ollut varmaan paljon halvempi ja varmempi auto pitää. Mutta, autoilu on... ??? Toki T6/T8 on todella käyttökelpoinen ja tehokas voimalinja ja esim.
noissa vanhemmissa 2018/19-2021/22 todella kätevää ja mielenkiintoista vaihdella se ajotila siitä rullasta, tekee ajamisesta tosi vaihtelevaa jne...  :P
Sama täällä. Kotoa 100m päässä edellinen auto on työpäivisin parkissa. 3v sitten pelottelivat että diesel on mustapekka josta ei saa kohta mitään. Onhan se 390 heppaa kivempi kuin 235hv. jälkikäteen nuo r-design penkit on vähän liiankin tukevat verrattuna Inscriptionin hieroviin penkkeihin :D
14
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 06:58:02 »
https://www.nettiauto.com/volvo/v90/15295293

Hyvillä varusteilla suhteellisen vähän ajettu V90 D5 AWD ilman ad blueta. Miksiköhän tuo roikkuu myynnissä? Onhan se kallis mutta niin nämä näyttää olevan kaikki. Itse olen tämmöstä ja tätäkin yksilöä katellut mutta mielellään maksaisin alle 25k€.. Sen verran utelin myyjältä että huoltohistoria on huoltokirjan mukaan eikä mitään muuta, ainakaan kuitteja. Carverticalia tms en ole nähnyt. Vastaava auto vähän huonommilla varusteilla (ei ilmastoituja etupenkkejä, etututkaa, 4-alue ilmastointia, takapenkkien lämmitystä) tonnin halvemmalla ja 30tkm vähemmän ajettuna meni päivässä.

Arvauksia, tietoa, näkemyksiä?  :D
Noiden hinnat on kyllä kovia. Edellinen S90 kylläkin oli aikalailla vastaavilla varusteilla mutta 130tkm ajettu kun vein wetterille. Siellä oli silloin sama hintapyyntö
15
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / V60 d6 hybridin lisälämmitin
« Uusin viesti kirjoittanut jarnok72 tänään kello 06:48:26 »
Elikkä lisälämmitin ei lähde parkissa pörisemään ellei ole samaan aikaan latauksessa. Tekeekö pk-seudulla muut ohjelmallista muutosta kuin Bilia  ;D
16
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Jöyssi tänään kello 01:27:56 »
https://www.nettiauto.com/volvo/v90/15295293

Hyvillä varusteilla suhteellisen vähän ajettu V90 D5 AWD ilman ad blueta. Miksiköhän tuo roikkuu myynnissä? Onhan se kallis mutta niin nämä näyttää olevan kaikki. Itse olen tämmöstä ja tätäkin yksilöä katellut mutta mielellään maksaisin alle 25k€.. Sen verran utelin myyjältä että huoltohistoria on huoltokirjan mukaan eikä mitään muuta, ainakaan kuitteja. Carverticalia tms en ole nähnyt. Vastaava auto vähän huonommilla varusteilla (ei ilmastoituja etupenkkejä, etututkaa, 4-alue ilmastointia, takapenkkien lämmitystä) tonnin halvemmalla ja 30tkm vähemmän ajettuna meni päivässä.

Arvauksia, tietoa, näkemyksiä?  :D
17
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Ajovalonpesurien takaiskuventtiili
« Uusin viesti kirjoittanut wolf tänään kello 01:04:26 »
Korjailin tuossa muita vuotoja pissapojasta 2006 V70 Volvosta, ja puskuria irroittaessa tippui kummallisia osia puskurin sisältä. En kiinnittänyt huomiota enne vuotokokeilua.

Siellä siis ajovalopesureille menevässä linjassa on Y-haaratyyppinen takaiskuventtiili(oletan?) kalvolla. Se oli purkautunut palasiksi ja no, nyt liimailin sen kasaan että josko kestäisi käyttöä vielä, kun Volvolta eikä muualtakaan tuota kai enää saa, ja varaosamyyjät sanoivat ettei tavallinen takaiskuventtiili kestä tuota painetta.

Onko tuo ylipäätään miten tarpeellinen osa, ja onko joku muu tuumaillut tuon osan kanssa.

18
Showroom / Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 00:55:34 »
Hörähdin hiukan itsekseni tuossa muutama päivä takaperin, kun erehdyin vilkaisemaan tämän laitteen nastarenkaiden paistoleimaa, siellähän komeili vuosi 2016. :2funny: Kuvittelin, että olisivat olleet uudemmat, kun kaikki nastat tallessa ja visuaalisesti hyvät Hakkapeliitat. Löytyi sitten Torista valmis sarja Bridgestonen nastoja samoilla XC70-vanteilla, niin lunastin ne pois ja pyöräytin tähän alle, niin voi ajella hiukan turvallisimmin mielin. Nykyinen Bosch-akku alkaa täyttämään neljä vuotta, niin kävin ennakoivasti hakemassa Biltemasta 95ah AGM akun tähän, vaihdan jahka kerkeän.

Jos jollakulla on tarvetta hiukan korroosion syömille vanteille ja niiden päällä oleville Hakkapeliitoille, niin saa tulla hakemaan koko setin, vaikka Coca-Cola kontin hinnalla Espoosta.

Tämän näköiset vanteet.

19
Showroom / Vs: "Tuomarilin" S60 2.4
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 00:48:31 »
Vanhalla akulla alkoi olla ikää hitusen yli 5 vuotta, niin vaihtelin ennakoiden tähän 100ah Bilteman akun, kun eivät ole erityisen kalliita. Kävin pesemässä tämän laitteen ja huomasin, että moottori nostaa hitusen itsekseen kierroksia. ??? Moottorijarrulla ei mene kulutus nollaan ja tuntuu, että kokoajan on kaasu hiukan päällä. Vikakoodeja en ole kerennyt lukemaan, ainakaan mittaristolle asti mitään ei tule. Mitään en näistä tiedä, mutta onko syytä epäillä imuvuotoa vai mikä moisen oireen aiheuttaa?
20
Autohifi / Vs: S / V / CC 90 äänentoiston parannus
« Uusin viesti kirjoittanut T-Row tänään kello 00:16:56 »

Onko tosiaan niin, että alkuperäisessä subbarissa tämä asennetaan pyörän kaaressa olevaan reikään siten, että pyörän kaaren sisäpuolelle ei kuulu mitään suojaa tms? On varmaan ensimmäinen kerta kun elementin toinen puoli asennetaan paskaiseen tilaan ikään kuin auton ulkopuolelle. Paskanenhan tuo torvi näkyy olevan jo ennestään, mutta tuntuu vaan niin kummalliselle tuo asennus.

Edit: V90 -17 -mallista oli kyse.
Tätä ihmettelen edelleen, mutta sinne se on nyt asennettu ja käyttöön otettu.

Tilasin tuohon V90:iin bf-alennuksista Phoenix Goldin 3-tie erillissarjan eteen ja 2-tie taakse. Alkuperäinen setti oli se hinnat alkaen High Performance -setti, josta high performance on kyllä melko kaukana. Orkkis subbarilla ja noilla kajareilla on kyllä tultu jo parempaan suuntaan, mutta edelleenkin se raju keskiäänen korostuma häiritsee. Basson toisto on sekä subbarin, että PG midien ansiosta kokenut suurimman parannuksen, joskaan amisparkkiin elvistelemään ei vieläkään ole asiaa. Onko tuon auton oman taajuuskorjaimen säätöön mitään hyviä vinkkejä? Säätöjen hakeminen korvakuulolla tuntuu melko hakuammunnalta. Tuskin täydellistä saakaan, mutta hyvät vinkit olisi tervetulleita. Joko tänä päivänä on puhelinsovelluksia avuksi tälläiseen? Oma autohifikokemus on 20v takaa, kun viriteltiin halpoja vahvistimia ja subbareita Corollan takakonttiin, joten kokemusta oikeaoppisesta säätämisestä ei ole.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Carcom Oy  Elekma