Ateho  Elekma

Laajakaistalambdat -keskustelua

  • 250 Vastauksia
  • 85658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1663
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #225 : 22.04.2019, 22:52:09 »
Nosto.

Joku laajakaista nyt pitää ostaa tuohon amazoniin, mutta mikä ?

Esimerkiksi tämä AEM, hurja tarjous päällä, mutta onko tuossa aihetta epäillä tuotteen laatua noin suuren tarjouksen perusteella. Miellyttäisi itseä enemmin kuin PLX, visuaalisesti, ja siitä että ei tule erillisiä bokseja.
Pitäkää mielessä että tuossa uudessa AEM:ssä ei ole kapeakaistalähtöä.. Yllättänyt muutaman nyt.
Eikös plx saa samaan rahaan tai halvemmalla silti?
Mitä näitä romuja nyt on.. 240 classic jokkis edition, 240 -85, P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #226 : 23.04.2019, 07:55:27 »
Paikallinen vauhtiputka jätti joku tovi sitten plx:n pois valikoimasta ja siirtyi aemin tarjoajaksi, plx:ssä kuuletti olevan ongelmia/laatuheittoja. itsellä ja kaverillakin on plx ja molemmat eri generaatiota ja molemmissa satunnaisia bugeja. toki plx oli aika nätti asentaa kun sen boxin sai vietyä sinne missä on tilaa.
innovatesta on toistaseksi vain asennuksen verran kokemusta, vaati se takapuolen kaapelihelvetti aika paljon tilaa.
Aem vielä käytännössä testaamatta.
940 Turbo USA -91, 760 GLE USA -88, 850 GLT "arabi" -95, 850 T5 svedu -96

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1811
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #227 : 23.04.2019, 11:41:28 »
Mulla oli ysissä ~40tkm ympärivuotisessa käytössä 98-oktaanisella vinokkaassa PLX DM6 gen4. Pari kertaa joutui resetoimaan sen. Suurimpana syynä lienee se että otin fiksuna miehenä sille +12V siististi sulakerasian takaa löytyneestä tyhjästä pistokkeesta. No sepä olikin sitten mittariston himmentimen takana  :D Mutta muuten pelasi täysin ilman ongelmia, lambda oli mulla downipipessä noin 120mm ahtimen jälkeen.

Sitten viime kesänä väliprojektiksi ostetussa ja nyt jo myydyssä wiinaturbossa oli tullessaan joku Innovaten MTX-L.
En tykännyt, oli todella hidas mielestäni PLX:ään verrattuna.
Käyttiksenä - Audi A3 2.0tdi quattro '06
Harrasteena - 740 B230FT/M90 '87
Ikuisuusprojektina - 242 ??? '80

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2029
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #228 : 24.04.2019, 21:37:25 »
Piuhaa näyttää riittävän tuossa AEM-mittarissakin. Mutta sille on kyllä tilaa kojelaudan takana ihan riittämiin.

Tuo aem visuaalisesti miellyttää enemmin silmää minun autossani, sopii paremmin sekaan kuin vaikka plx. Ja tuo ovh vajaata 300e, eikai tuo voi olla huono, vaikka plx tuntuu kaikkien suosima olevankin, ja itsekin sain toki tuota plx:ää kokeilla jo vuosi sitten.
Amazon '69
-Rock'n'Roll-

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
    • Flickr!
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #229 : 24.06.2019, 12:59:33 »
PLX DM-6 Gen 4 seosmittari. Näyttää ajossa koko ajan AFR 14.7 sekä health ja reaction näkymissä pelkät viivat. Resetointi ei auta ja liitokset käyty läpi, anturi kabut?  ???
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #230 : 27.06.2019, 00:00:59 »
PLX DM-6 Gen 4 seosmittari. Näyttää ajossa koko ajan AFR 14.7 sekä health ja reaction näkymissä pelkät viivat. Resetointi ei auta ja liitokset käyty läpi, anturi kabut?  ???

Itsellä sama homma, mutta anturi ollut putkessa kiinni ilman sen ohjainlaitetta kuukausia niin heittänyt ilmeisesti veivinsä.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #231 : 27.06.2019, 01:30:02 »
Ja sitten on poijjaat 14point7 jolla on ollut jo vuosikymmenen ajan tee-se-itse-laajakaistasarjoja ja nyttemmin valmiita laitteita:

https://www.14point7.com/products/spartan-3-adv

https://www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-free-2

Ps. allekirjoittaneella ollu jo muutaman vuoden tuon SLC-freen 4.9 B-versio ilman huolia ns. "heittolambdana" ja anturi on saanu mielestäni jo kipeää, mutta vertailtaessa muihin niin näyttää kuitenkin oikein.

Vauhtivaunu suosittelee 14point7 lambda-ohjaimia. Tulleista johtuen anturi kannattaa hankkia Euroopasta.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
    • Flickr!
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #232 : 27.06.2019, 09:24:03 »
Itsellä sama homma, mutta anturi ollut putkessa kiinni ilman sen ohjainlaitetta kuukausia niin heittänyt ilmeisesti veivinsä.

Mulla tuo vielä alkukesästä toimi. Pitänee ottaa kaverilta anturi lainaan ja kokeilla.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #233 : 27.06.2019, 10:41:05 »
mulla harraste dynossa menee laajakaista lambdan antureita rikki. vuoden välein joutuu vaihtaa. kuulin myös että ammatikäytössä olevassa dynossa joutuu 3kk välein vaihtaa ja ennen kesti vuoden. tainut laatu heiketä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1787
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #234 : 27.06.2019, 10:56:43 »
PLX DM-6 Gen 4 seosmittari. Näyttää ajossa koko ajan AFR 14.7 sekä health ja reaction näkymissä pelkät viivat. Resetointi ei auta ja liitokset käyty läpi, anturi kabut?  ???


Tuo on normaalia jos on käyttämättömänä vähän aikaa, se ei osaa vielä laskea sitä reaktioaikaa ja anturin kuntoa ennenkuin on saanut tarpeeksi dataa siihen. PLX:n ohje on että jonkin verran kunnon täyskaasuvetoja niin pitäis alkaa viivojen tilalle tulla numeroita.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
    • Flickr!
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #235 : 12.07.2019, 10:13:04 »
Tuohon ei vaan tullut edes 300km reissun aikana mitään tauluun. Anturin vaihdolla lähti pelaamaan normaalisti ja voitiin todeta orkkis kapeakaistan olevan kabut :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masi.tech

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1796
  • Näpräilijä
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #236 : 19.09.2019, 17:54:19 »
Innovate Mtx-l ja Bosch lsu 4.9 yhdistelmä, molemmat ajettu n. 6tkm. Pari päivää mittari on tehnyt lämmityksen, ja sen jälkeen joko antaa suoraan e8 koodin (liian kuuma tai kylmä lambda-anturi), tai sitten näyttää hetken afr 22.4, sitten 14.8 ja loputa tulee koodi. Tänään nyppäsin anturin piuhan irti ja koitin kalibrointia, joka onnistui. Kuitenkin heti käynnistyksen jälkeen tuli taas koodi.

Luulis että noi nyt vähän kauemmin kestäis? :o
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

Paikalla V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 542
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #237 : 19.09.2019, 22:54:09 »
Innovate Mtx-l ja Bosch lsu 4.9 yhdistelmä, molemmat ajettu n. 6tkm. Pari päivää mittari on tehnyt lämmityksen, ja sen jälkeen joko antaa suoraan e8 koodin (liian kuuma tai kylmä lambda-anturi), tai sitten näyttää hetken afr 22.4, sitten 14.8 ja loputa tulee koodi. Tänään nyppäsin anturin piuhan irti ja koitin kalibrointia, joka onnistui. Kuitenkin heti käynnistyksen jälkeen tuli taas koodi.

Luulis että noi nyt vähän kauemmin kestäis? :o

Mulla tekee ihan samaa. Vissiin aika yleistä. Kun sain seokset säädettyä kohdilleen, niin ei enään niin usein heitä erroria. Kun oli sytkäkatkoja ja kävi sen takia seos rikkaalla, tuo tilttasi myös itsensä.

Vaihtuu kyllä muunmerkkiseen jossain välissä.

Jaa, niin, sulla ei toimi enään ajossa ollenkaan? Kalibroitko anturi pakoputkessa, vai irti. Itsellä joskus helpotti kun otin sen ihan ulkoilmaan kalibroitaessa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2019, 22:56:17 kirjoittanut V70 2.5 »
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Sprinter 308 -98

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #238 : 20.09.2019, 00:41:20 »
Innovate Mtx-l ja Bosch lsu 4.9 yhdistelmä, molemmat ajettu n. 6tkm. Pari päivää mittari on tehnyt lämmityksen, ja sen jälkeen joko antaa suoraan e8 koodin (liian kuuma tai kylmä lambda-anturi), tai sitten näyttää hetken afr 22.4, sitten 14.8 ja loputa tulee koodi. Tänään nyppäsin anturin piuhan irti ja koitin kalibrointia, joka onnistui. Kuitenkin heti käynnistyksen jälkeen tuli taas koodi.

Luulis että noi nyt vähän kauemmin kestäis? :o

samaa koodia error8 anto mulla innovate lc2. mulla hyllyssä on ainaki 3 ellei jopa 4 rikkinäistä anturia. harraste dyno käytössä vuoden välein joutuu vaihtaa uuuden eli tulee väehmän km ku sulla.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2019, 00:43:19 kirjoittanut jake74 »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1796
  • Näpräilijä
Vs: Laajakaistalambdat -keskustelua
« Vastaus #239 : 20.09.2019, 07:33:28 »
Mulla tekee ihan samaa. Vissiin aika yleistä. Kun sain seokset säädettyä kohdilleen, niin ei enään niin usein heitä erroria. Kun oli sytkäkatkoja ja kävi sen takia seos rikkaalla, tuo tilttasi myös itsensä.

Vaihtuu kyllä muunmerkkiseen jossain välissä.

Jaa, niin, sulla ei toimi enään ajossa ollenkaan? Kalibroitko anturi pakoputkessa, vai irti. Itsellä joskus helpotti kun otin sen ihan ulkoilmaan kalibroitaessa.

Joo se lopetti tyystin mittailut. Auto on kyllä säädetty, eikä havaittavia pätkimisiä korvakuulolta. Kylmänä ekassa startissa on kyllä pakduhkot seokset, mutta siitä eteenpäin kulkee ihan stoikassa. Sen ensimmäisen kalibroinnin ennen asennusta tein ulkoilmassa niinkuin kuuluukin, nyt vähän oikasin kun satoi vettä ja lämmintä 7 astetta ;D. Pitää koittaa uutta kalibrointia.
Volvo 240 B230FT
Volvo V70 B5244T

 

Samppasport  Futurez