Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen viritys

  • 1096 Vastauksia
  • 301935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pönttö65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1050 : 25.03.2019, 16:32:08 »
8.40 pitäs olla nosto nokalta tuossa Kormulaisessa kuten nokan tyyppi ilmoittelee. LSA on siihen myös meistetty.
Ihan kelpo ajelunokka kadullekin oikeassa kombossa. Vanhan koulukunnan ralli nokka...
Jos ihan kilpakäyttöön meinaat, männät lienee syytä päivittää? Painava valumäntä avonaisella öljyrengasuralla paksuilla männänrenkailla ei suoranaisesti "High RPM" valinta ole. Sinne seiskan tienoille mun mielestä joutuu asemoimaan maksimitehon jos 200 hp on tavoitteena.

Onko tuolle pystykaasari valinnalle millaiset tekniset perusteet? 


Lienee se kymppi jo hävinnyt tuosta nokasta, kun on jo vähän ajettu.
Joku on tehnyt tämän moottorin kilpakäyttöön, mutta minulla se tulee kadulle PV Volvoon.

Pystykaasarit tulee osittain kustannus syistä, koska on 10kpl muitakin autoja pihassa jotka nielevät kaikki rahat ja osittain myös siksi että minä valitsen useimmiten valtavirrasta poikkeavia ratkaisuja
Volvo PV -65 x 2

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 486
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1051 : 05.04.2019, 21:56:08 »
B-20 koneeseen ns."sieninostimet " , lohkoon piti tehdä  " tilaa " näille , poiston määrä , nokasta riippuen .
(nyt on oikeanlainen terä lohkon koneistukseen )

« Viimeksi muokattu: 05.04.2019, 21:58:09 kirjoittanut eke »

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1052 : 08.04.2019, 21:07:26 »
Nytpä onkin mielenkiintoinen vaihtoehto. Onkohan muitakin hyllynokkia tarjolla kuin KG MR3? Mulle saattas vähempikin riittää?
Mitäs tommonen mushroom nostaja painaa? Paljonkos halkaisija on leveestä päästä?
Onkos käyttämässäsi nokassa hyödynnetty nostimen kasvanut halkaisija reunalle asti?
Voikohan noille käyttää vaikkapa TG teräsnokka-aihioita vai  onko Reinellä sopivia aihioita ja nokkamastereita?
Onko sinulla tarjolla kaupallista koneistuspalvelua tässä vaiheessa
Mielellään kuulisin käyttökokemuksia ja muutakin informaatiota aiheesta

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 486
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1053 : 13.04.2019, 10:30:25 »
Mä tein erikoisterän ja vain koneistuksen , jyrsinkoneessa onnistuu .
Nostimen leveen pään halkaisija on 24,4mm .
Ensimmäinen moottori mihin nämä tulee , ei vielä kokoemuksia !

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 258
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1054 : 16.04.2019, 22:39:53 »
Rahanhaaskausta vai hyötyä koittaa vaihtaa sähköflekti b20 koneeseen? Tai/ja lisäksi alivälitys hihnapyörä esim http://www.kgtrimning.org/tuning-special/b18b20b30/crankset/ar20.html
Huomaakohan mitään eroa tehoissa kun ei tuo vakio peltiropelli mitenkään massiivinen ole tuskin montaa heppaa vie

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1055 : 18.04.2019, 12:34:32 »
Sähköflekti on paljon tehokkaampi. Lisäksi peltiropelilla on taipumusta ottaa vesipumpun laippa mukaansa ja yrittää jäähdyttimen etupuolelle. Itse hitsasin laipan akseliin kiinni niin ongelma poistui. Kyseessä uudet OE osat.
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa jokotai

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1056 : 19.04.2019, 18:58:50 »
Ainakin kesäkeleillä jäähdyttää varmemmin sähkötoiminen. Muistelen erään toisen auton ollessa kyseessä, että tehohäviöksi oli
arvioitu/mitattu 1-2hv.

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 334
  • vapari
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1057 : 20.04.2019, 10:25:19 »
Tehohävikki on aika pientä jos ei ole oikeasti painava hökötys kyseessä, ja viskokytkin (kai sellanen tappikoneessa on? en tiedä :D ) jos jumissa/päällä niin silloin sitä hävikkiä vasta tulee.

Vinokoneessa ainakin hyvin pieni teholisä, mut huomattava ero kierrosherkkyydessä kun nakkas mäkeen sen viskon kokonaisuudessaan.
Ilmeisesti viskokytkin vähän turhan paljon takerrellut et vaikutus kierrosherkkyyteen oli niin tuntuva.

Että tehojen takia en lähtisi vaihtamaan sähköflektiä ekana.
Parempia keinojakin löytyy siihen. ;)

Volvo 960 -91 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 B200F+M47 [harrastekäyttis]

Paikalla Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1534
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1058 : 20.04.2019, 10:38:23 »
Mulla ainakin oli kiinteä peltinen potkuri Amassa.
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 877
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1059 : 23.04.2019, 16:09:00 »
Ja kun oikein innostuu kierrättämään niin peltisiipi voipi yrittää tulla konepellistä kurkkaamaan :)... Ihan ensikäden kokemusta, jos olisi ollut kuitupeitto niin läpi olisi tullutkin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 435
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1060 : 26.04.2019, 20:27:37 »
Ja kun oikein innostuu kierrättämään niin peltisiipi voipi yrittää tulla konepellistä kurkkaamaan :)... Ihan ensikäden kokemusta, jos olisi ollut kuitupeitto niin läpi olisi tullutkin.
Komppaan. Taannoin 145 Volvossa hajosi peltiropeli 7000 kierroksen hujakoilla ja osat pilkkoivat mennessään mm akun ja jarruputkia. :crazy2:
« Viimeksi muokattu: 26.04.2019, 20:29:21 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto...

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1061 : 03.05.2019, 20:31:31 »
Minkälainen mahtoi olla B20 "Gt-satsin" sytytysennakko? Oliko vaan joku vakiojakaja tyyliin b20a koneesta ja miten alipaine-ennakon laita?
R-sport katalogista ja googlesta en löytäny tietoa. 123 jakajan kanssa koodaan vastaavanlaista konetta, tosin weber dgv kaasarilla. :)
Tuntuisi toimivan järkevämmin ilman alipaine-ennakkoa, nyt on tyhjäkäynnillä 15 astetta ja kokonaisennakko 32 3000 kierroksen paikkeilla.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2044
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1062 : 03.05.2019, 20:57:25 »
Ota 240  B20A:n ennakkokäyrä. Ja toi sun käyrä on aika lähellä totuutta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1063 : 03.05.2019, 22:31:51 »
Armoton kvg niin löyty: http://www.240.se/litteratur/tp30432_2.pdf
Täytyypä kokeilla.



Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 311
  • Budjettipussihousu
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1064 : 04.05.2019, 10:26:23 »
Armoton kvg niin löyty: http://www.240.se/litteratur/tp30432_2.pdf
Täytyypä kokeilla.

Kiioksia. Pitää itsekin kokeilla omassa josko tällä toimisi paremmin välillä 1000-2000 rpm. Tnx.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

 

Race.fi  TamCar