Samppasport  Futurez

745 2.3 8v. 754hv 774nm

  • 119 Vastauksia
  • 47103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #105 : 19.05.2019, 20:51:36 »


Eilen käytiin Pudasjärvellä, eikä se taas aivan nappiin mennyt. Säätöjä haettiin aamu ja seokset saatiin hyvin kohdilleen. Viidennessä lähdössä oli seos saatu jo kohdalleen, joten pystyi ajamaan kaasu pohjassa maaliin. Tuon aika oli 11.2 ja 221km/h erittäin varovaisella lähdöllä. Seuraavaan lähtöön laitettiin paukku päälle ja lämmitin jo rengastakin kunnolla. Burniksessa auto pelasi hienosti, mutta lähtöpaukku halkaisi ykkösestä pakoventtiilin säätöpalan. Puolikas kiilautui nokan ja kannen väliin jumittaen nokan. Kansi taas vaihteeksi irti. Ykkösen pakoventtiili ja kakkosen imuventtiili mutkalla.

Ensviikonloppuna pitäs ajaa taas Kalajoella. Vaihdetaan nuo pari venttiiliä kanteen, jos jostain saa alkuviikosta. Muuten paikalleen menee täysin vakio 530 tuolla nokalla ja venttiilinjousilla.

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 205
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #106 : 19.05.2019, 21:40:19 »
Hienoa harrastamista :P vaatiskohan jäykempää venttilin jousta?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #107 : 19.05.2019, 22:03:08 »
Hienoa harrastamista :P vaatiskohan jäykempää venttilin jousta?

Paikallaan on jäykät tuplajouset ja on laskettu, että jousiopaine riittää. En tiiä väsyykö noi säätöpalat ja halkeaa, vai hyppääkö pois paikaltaan ja nokka painaa sen sitten palasiksi. Turhan ohuita paloja joutuu tässä kannessa käyttämään. Tuo hajonnut oli 3.2mm. Pitää nyt katsoa, että lyhennetäänkö venttiileitä, että saa vähän paksummat lätkät paikalleen, vai vaihdetaanko kaikki venttiilit pidempiin ja kupit joissa ei oo säätölätkiä.

Alkaa jo pikkuhiljaa vituttaa tää harrastaminen. Sais ees päivän ajaa ilman remonttia.  :(

Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 205
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #108 : 19.05.2019, 22:43:37 »
Veikkaan että pakopuolelle pitäs vaan lisätä jousipainetta kerta on just paukulla hajonnut.. ei 3.2mm lätty itekseen mee paskaks jos kerkee seurata nokkaa.. joo eihän tää ainakaan rahapussin ja akan mielestä oo järkevä harrastus ;D

Poissa J4nne_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #109 : 21.05.2019, 07:32:49 »
Paukulla itsellä hajonnut myös säätöpaloja ja nostin haljennut. Paljonko sulla paukku myöhäistää sytkää?

Niillä paukun asetuksilla voi olla osansa soppaan myös?
-940 classic, B230FT
-940 Harraste rotisko, b230ft, 531, 54mm@2.1bar

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #110 : 21.05.2019, 08:12:39 »
Paukulla itsellä hajonnut myös säätöpaloja ja nostin haljennut. Paljonko sulla paukku myöhäistää sytkää?

Niillä paukun asetuksilla voi olla osansa soppaan myös?

-20 astetta on paukulla sytkä. Hyvin kesti viimekesän tolla, mutta nyt meni todella rajuksi, ilmeisesti sen takia ku joutu bensakarttaa nostamaan niin paljon. Mulla on tehty paukulle omat sytkä ja bensakartat, joilla koitetaan nyt seuraavaksi ja kierrokset rajataan vaan bensan katkonnalla. Toivottavasti toimii tuolla.

Kansi ois taas kunnossa. St.Heikkilä vaihtoi eilen illalla pari venttiiliä. Koitetaan kasailla tänään, niin pääsee testaileen.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 859
  • Lensu Power Shop
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #111 : 21.05.2019, 21:46:33 »
Itse en käytä rajoittimina ja launcissa  mitään muuta kuin fuel cuttia. Säästää moottoria aika paljon...

Jos moottori kuulostaa pahalta se tekee sille myös pahaa.

Itse olen huomannu että matalempi kuin -10 asteen ennakko ei oikein enää hyödynnä ahtojen nousuun vaan sillon joutuu nostamaan rajua rajoitinta ylemmäs.
Sitten jos rpm raja Launch kytkeytymiseen ja rajoittajaan on liian suuri joutuu turhan kauan nojaamaan lauchia vasten ja taas se ei tee hyvää.


« Viimeksi muokattu: 21.05.2019, 21:50:04 kirjoittanut boost »
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #112 : 22.05.2019, 22:29:11 »
Itse en käytä rajoittimina ja launcissa  mitään muuta kuin fuel cuttia. Säästää moottoria aika paljon...

Jos moottori kuulostaa pahalta se tekee sille myös pahaa.

Itse olen huomannu että matalempi kuin -10 asteen ennakko ei oikein enää hyödynnä ahtojen nousuun vaan sillon joutuu nostamaan rajua rajoitinta ylemmäs.
Sitten jos rpm raja Launch kytkeytymiseen ja rajoittajaan on liian suuri joutuu turhan kauan nojaamaan lauchia vasten ja taas se ei tee hyvää.

Mullaki on aina ollut kierrosrajoitus bensan katkonnalla, mutta launch on katkonut syttyä. Nyt koitetaan saada pelaamaan tuokin bensan katkonnalla.

Tämäkin paska kävi taas vaihteeksi tänään muutaman minuutin. Kohta kuului koneesta tuttu kolina ja moottori sammui siihen. Uudella innolla kantta pois vaihteeksi. Eihän tänään oo ku yhdesti se paikalleen vasta laitettu. Ykkösen imuvena oli leikannut ohjuriin kiinni tällä kertaa. Ilmeisesti pääsi säätöpalan osia tuosta särkyneestä pakovenan lätkästä sinne. Venttiilistä hioin jäljet pois, niin liikkuu nyt hyvin. Ei mennyt mutkallekkaan ilmeisesti, vaikka otti kiinni. Ainakaan ei vuoda kanavaan e85, vaikka venttiilit on vain omalla painollaan paikallaan. Kaikki muutkin venttiilit käytettiin nyt irti ja testattiin että liikkuu hyvin.

Huomenna töiden jälkeen taas vaihteeksi kantta paikalleen. Luovutus oli jo hyvin lähellä, mutta ei vaan pysty antamaan periksi ja onneksi isä on samalla asenteella mukana.  Lauantaina ajetaan Kalajoella, jos ei sada.


19.37 kasaanpäin menossa.


20.23 kansi taas lattialla.


Tähän malliin jäi.


Poissa _hape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 205
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #113 : 23.05.2019, 18:24:56 »
Kylläpäs nyt vastustaa..

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #114 : 23.05.2019, 21:20:26 »
Joo vähän meinas vastustaa. Tänään porailin ohjurit 8mm terällä ja tarkistin että kaikki venttiilit liikkuu omalla painollaan. Kansi kasaan ja paikalleen. Vähän taas hiipi suru puseroon, kun huomattiin että vuotaa nyt nestettä lohkon ja kannen välistä ympäriinsä ja reilusti. Tottakai nesteet laitettiin vielä viimeisenä koneeseen. Vedin kannenpultteihin lisää momenttia, jolloin vuoto väheni selvästi. Käyteltiin auto kuumaksi ja kannenpulteille jälkikiristys, jonka jälkeen ei vuoda enään ainakaan kuumalla koneella. Langat on ilmeisesti niin korkealla, ettei kaikki tiivisteet puristu kunnolla reunoilta. Jospa se nyt kuitenkin pitäisi nesteet sisällä kylmänäkin, niin ei enään tarvis aukoa ainakaan huomenna. Muuten näyttää nyt pelaavan. Kesti kierroksia ja launch asetuksiakin vähän testailin.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1496
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #115 : 23.05.2019, 21:32:18 »
Kyllä hattua on nostettava noin sinnikkäälle harrastukselle.  O0
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #116 : 09.06.2019, 15:26:53 »
Eilen käytiin Seinäjoella West Coast Street Cupissa ajamassa. Meni vähän heikosti, kun nyt ei oikein kuski toiminut. Muutin lähtörajoittimen tosiaan käyttämään bensan katkontaa. Kartat vaihtui ratin napista. Kolme lähtöä tuli peräkkäin lähdettyä tuo kyseinen nappi pohjassa, joten auto hyytyi viivalle. Ensimmäinen lähtö onnistui, mutta meni sutimiseksi ja hukkaportti ilmeisesti jumittui kolmosella auki. Ahtoputket ei myöskään pysynyt paikallaan kuin yhdessä noista neljästä lähdöstä. Testilähdöt oli tässä vaiheessa ohi. Jäätiin sitten vielä odottelemaan, jos pääsee ajamaan vielä testiä. Porasin turbon puoleisiin ahtoputken liitoksiin poraruuvit ja laitettiin kartanvaihto kytkinpolkimeen, niin ei enään pääse nappi unohtumaan. Kilpailujen välissä antoivat Opel-miehelle luvan ajaa vielä yhden testilähdön ja päästiin tähän lähtöön ajamaan. Jostain syystä paine ei meinannut nousta viivalla, joten vaatimattomalla 6sek reaktiolla matkaan. Jostain syystä menin myös vaihtamaan vitosen päälle lopussa, joten loppunopeuttakin puuttuu. Aika 2sek 60ft 11.0s 215km/h. Pääasia nyt kuitenki että auto on ehjä ja kulkuakin pitäs olla, jos kuski toimii. Lähtörajoittimen toimintaa joutuu vielä muuttamaan, kun se ei toimi häävisti. Paluumatkalla tajusin mikä meillä siinä on ongelmana ja pihalla testatessa parani huomattavasti pikku säädöllä.

Muutama kuva Volvosta













Loput kuvat kisasta:
https://miksu.1g.fi/kuvat/Drag+Racing/West+Coast+Street+Cup+2+8.6.2019/

https://samzon.kuvat.fi/kuvat/West+Coast+Street+Cup++Sein%C3%A4joki+06.19/

https://teemumultisilta.myportfolio.com/west-coast-street-cup-seinajoki-862019

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #117 : 09.06.2019, 21:31:56 »
MIssä vaiheessa oikea etuvilkku tipahti? - Kummasti tuo tilaisuus päässyt ohi, olis ollu mukava käydä katsomassa...
"If I die... I die..." <- joku

Poissa apopse

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #118 : 09.06.2019, 22:46:12 »
Paikan päällä oltiin ihmettelemässä. Tipahtiko vilkku radalle kun sieltä jotain osia jossai vaiheessa kävivät keräämässä ???
ex. 93` 240GL B230FD
91' 964 Italo B234FT

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #119 : 10.06.2019, 07:16:29 »
En osaa sanoa missä vaiheessa ja mihin tippui, ku ei ite ees tuota huomattu. Joku järjestäjä sen kävi meille tuomassa kun oltiin menossa kolmanteen tai neljänteen lähtöön.

 

Futurez  Proturbo