KL-varaosat  Race.fi

S60 nykäisy liikkeelle lähdettäessä

  • 31 Vastauksia
  • 25568 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 nykäisy liikkeelle lähdettäessä
« Vastaus #30 : 07.05.2012, 22:31:25 »
Siis en puhunut mistään sopeutuksen nollauksesta, vaan sopeutusajosta jossa aski laitetaan sopeutusmoodiin testerillä ja autolla ajetaan tiettyä sykliä, jolloin aski säätää vaihtamisaikoja ym. Tällöin aski on oltava kuuma ja mittariston kolmion vilkahtelu kertoo adaptaation onnistumisesta ko-vaihdolla.

http://forums.t5d5.org/topic/10207-failure-to-complete-aw55-50adaption-procedure/
Tuossa jotain enkuksi. Tuo siis edellyttää, että testerillä laitetaan adaptaatio-moodi päälle ja autoa EI sammuteta tämän jälkeen. Adaptaatiomoodi loppuu kun auto sammutetaan.
Tuossa kyllä puhutaan että korjaisi juuri "harsh garage shifts" mutta tuo sinulla esiintyvä kytkeytymisen viive viittaa juuri paineen karkailuun. Pelkkä pieni potku viittaisi enemmän sitten adaptaatio ongelmiin.

Venttiilikoneisto maksanee muistaakseni jotain 1500 rahaa sinisellä, ulkomailta taisi saada alle tonnillakin. Hankala sanoa miten nopeasti nuo oireet sitten pahenee... Voi olla että melko piankin alkaa aski luistamaan ja sitten käy näin: http://www.youtube.com/watch?v=gyqG9f-b8sw (katso vaikka 1:15 eteenpäin niin tulee aika pian ensimmäinen luisto vastaan ja sen jälkeen vielä hieman pahempaa luistoa)

En jotenkin jaksa uskoa öljynvaihtojen ja lisäaineiden tehoon. Jos solenoidit ovat väljät niin ei sitä millään korjata. En spotannut ylhäältä, mutta vaihdoit ilmeisesti huuhtelemalla öljyt hiljattain?

Disclaimer: Yo. jutut perustuu lukupuheisiin ja omaan ajatustyöhön, ei sentään ihan omakohtaisiin kokemuksiin :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S60 nykäisy liikkeelle lähdettäessä
« Vastaus #31 : 07.05.2012, 22:49:28 »
Siis en puhunut mistään sopeutuksen nollauksesta, vaan sopeutusajosta jossa aski laitetaan sopeutusmoodiin testerillä ja autolla ajetaan tiettyä sykliä, jolloin aski säätää vaihtamisaikoja ym. Tällöin aski on oltava kuuma ja mittariston kolmion vilkahtelu kertoo adaptaation onnistumisesta ko-vaihdolla.

http://forums.t5d5.org/topic/10207-failure-to-complete-aw55-50adaption-procedure/
Tuossa jotain enkuksi. Tuo siis edellyttää, että testerillä laitetaan adaptaatio-moodi päälle ja autoa EI sammuteta tämän jälkeen. Adaptaatiomoodi loppuu kun auto sammutetaan.
Tuossa kyllä puhutaan että korjaisi juuri "harsh garage shifts" mutta tuo sinulla esiintyvä kytkeytymisen viive viittaa juuri paineen karkailuun. Pelkkä pieni potku viittaisi enemmän sitten adaptaatio ongelmiin.

Ok, itsellä kun ei ollut tarkkaa tietoa noiden menettelyjen nimistä, niin oletin että tarkoitit tuota sopeutuksen nollausta.

Lainaus
Venttiilikoneisto maksanee muistaakseni jotain 1500 rahaa sinisellä, ulkomailta taisi saada alle tonnillakin.

Näin muistelinkin hintoja. Joka tapauksessa aika kova raha laittaa johonkin 7-8 tonnin autoon. Tuolla rahalla saa kuitenkin vain "puoliksi uuden" laatikon.

Lainaus
En jotenkin jaksa uskoa öljynvaihtojen ja lisäaineiden tehoon. Jos solenoidit ovat väljät niin ei sitä millään korjata. En spotannut ylhäältä, mutta vaihdoit ilmeisesti huuhtelemalla öljyt hiljattain?

Disclaimer: Yo. jutut perustuu lukupuheisiin ja omaan ajatustyöhön, ei sentään ihan omakohtaisiin kokemuksiin :)

En minäkään erityisesti liputa minkään lisäaineiden puolesta, mutta jos solenoidit takertelevat, voisi uudet öljynvaihdot auttaa puhdistamaan laatikkoa vielä ja tällä voisi olla positiivinen vaikutus asiaan. Öljyt vaihdettiin huuhtelemalla tietenkin.

Jos kyseessä olisi jokusen vuoden uudempi auto ja reilusti päälle kympin arvoinen, varmaan olisin jo puuhaamassa tuota venttiilikoneiston vaihtoa. Purkaamoilla tällä hetkellä pyörii laatikkojen hinnat 1000-2000 haarukassa, tällä foorumilla taatusti pyörii lähitulevaisuudessa purkulaatikoita myös. Jos laatikko alkaa luistamaan pahasti, seuraava siirto on sitten laatikon vaihto.

Tuossa mahdollisessa öljyjen uusintavaihdossa on myös se takana, että haluaisin mielenkiinnosta saada selville, onko öljyillä ja öljyillä eroa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Autoracing  KL-varaosat