Futurez  Kulkukoira

V70 täristää

  • 74 Vastauksia
  • 24831 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kakspuoltee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 täristää
« Vastaus #60 : 26.01.2016, 17:46:49 »
Selvisikös tämä?

S60:ssä saman oloista tutinaa. Välillä menee tasaisesti ja jos tiessä on pientäkään virhettä niin alkaa helposti tutisemaan. Epäilen automaattilaatikkoa. Joskus motariajon jälkeen tuoksahtaa palaneelle, muttei tuota pysty edes paikantamaan(ei tuoksahda kuin hetken autosta noustessa, tuskin sentään päässä vikaa :D) mutta vanteet eivät ole kuumat. Tätäkään ei tee kuin ehkä 1/10 kerrasta.  :idiot2:

Laatikon lukittu nelonen aiheutti taannoin tutinaa n.60 vauhdissa, automaatilla ei mitään. En ole tuotakaan saanut enää toistettua.

Vai olisiko alustageometria näissä niin onneton, että kulumat puslissa aiheuttavat näitä ongelmia? Surkean oloinen tuo pintakova, mutta pehmeähkö alusta :/

Käsijarruun en jaksa uskoa, eiköhän se vain laahaisi vaikka ottaisikin vain ajoittain kiinni, pito on muutenkin onneton.

Poissa maturi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 täristää
« Vastaus #61 : 26.01.2016, 18:57:47 »
Omalta kohdalta siis selvis,vika oli irronneet käsijarrukengät(kenkä),ei oo täristänyt yhtään sen jälkeen kun nuo korjattiin.

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: V70 täristää
« Vastaus #62 : 26.01.2016, 21:27:51 »
Ilmoittaudun myös joukkoon samaisen vaivan kanssa :D 175tkm ajettu automaatti S60. Pääsääntöisesti 70-90km/h välillä vapisee, välillä enemmän välillä vähemmän, joskus ei juuri ollenkaan. Talvirenkailla tuntuu 130km/h jälkeen jonkun verran jatkuvan, kesärenkailla ei. Apparin penkillä asti tuntuu silloin kun se tärisee pahiten, sekä ratti vatkaa pystysuunnassa näkyvästi. Vaihteella tai turbiinilukolla ei väliä, eikä sillä onko manuaalilla vai automaatilla. Vapaalla en ole tosin kokeillut, tohtiiko automaattia heittää ajaessa vapaalle?. Joskus olen myös haistanut käryä kuskin puolelta takaa jarrujen lähettyviltä, ikään kuin jarru laahaisi. Ei varmaan kuitenkaan selittäne ratin vatkausta. Vanne ei kuitenkaan kuumene siinä missä muutkaan. Kulmatkin syksyllä säädettiin. Lisäksi olen huomannut vasemman eturenkaan kuluvan ulkoreunasta nopeammin. :idiot2:

EDIT: Renkaat ilmeisimmin ei tasapainossa kuitenkaan ..
« Viimeksi muokattu: 21.02.2016, 21:17:09 kirjoittanut s6025t »
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #63 : 26.01.2016, 21:33:09 »
Ei ole täälläkään selvinny. Mietin että oisko tarvike takalevyt syynä. Alkuperäiset oli pirskatin tiukassa ja niitä sai kilkutella irti tovin. Uudet tarvikelevyt solahti nätisti paikoilleen ja jälkikäteen tullut mieleen että menikö liiankin nätisti.. Tutina näet alkoi samana kesänä ku levyt vaihtui. Uudet oem navat ja levythän sen korjais mutta ei viihtis alkaa vaihtaa jos ei varmuutta.

Laatikkoa olen kans vahvasti epäilly. Ihmetyttää että voiko nämä muka olla niin herkkiä että joku hieman kulunut pyöränlaakeri, vetari, pusla tms joka käsikopelolla on ok saa silti koko auton tutisemaan. Tuttu tolkun mekaanikko sanoi jo mulle että ei voi. Toivossa silti hyvä elää ;D
« Viimeksi muokattu: 26.01.2016, 21:35:14 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 täristää
« Vastaus #64 : 26.01.2016, 22:02:25 »
Ilmoittaudun myös joukkoon samaisen vaivan kanssa :D 175tkm ajettu automaatti S60. Pääsääntöisesti 70-90km/h välillä vapisee, välillä enemmän välillä vähemmän, joskus ei juuri ollenkaan. Talvirenkailla tuntuu 130km/h jälkeen jonkun verran jatkuvan, kesärenkailla ei. Apparin penkillä asti tuntuu silloin kun se tärisee pahiten, sekä ratti vatkaa pystysuunnassa näkyvästi. Vaihteella tai turbiinilukolla ei väliä, eikä sillä onko manuaalilla vai automaatilla. Vapaalla en ole tosin kokeillut, tohtiiko automaattia heittää ajaessa vapaalle?. Renkaat on tasapainossa. Joskus olen myös haistanut käryä kuskin puolelta takaa jarrujen lähettyviltä, ikään kuin jarru laahaisi. Ei varmaan kuitenkaan selittäne ratin vatkausta. Vanne ei kuitenkaan kuumene siinä missä muutkaan. Kulmatkin syksyllä säädettiin. Lisäksi olen huomannut vasemman eturenkaan kuluvan ulkoreunasta nopeammin. :idiot2:

Noilla oireilla heitän hattuvakiolla repsikanpuoleisen vetoakselin sisemmän nivelkupin olevan väljä.  Pienellä varauksella ehkä myös kuskin puoleinen sisempi, mutta vähän harvinaisempi.  Ei tarvi olla isokaan heitto kun tuo kumimuljujen varaan rakennettu keula moottorineen alkaa nylkyttää mukana.  :idiot2:
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: V70 täristää
« Vastaus #65 : 26.01.2016, 22:10:56 »
Kiitos vinkistä. Tutkinta jatkuu kun kelit lämpenee. Vaatiiko moinen siis koko vetarin uusinnan?
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 täristää
« Vastaus #66 : 26.01.2016, 23:01:45 »
Käytännössä joo, koko hoito menee uusiksi jos tripodin kuppi on väljä ja pykälille asti kulunut.  Mitä tuohon palaneen hajuun tulee, niin liekö pohjamassaa/vastaavaa kotelosuojaa taikka ihan vaan jotain kuraa päässyt pakoputken/vaimentimen päälle käryämään.
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #67 : 27.01.2016, 19:08:20 »
Voiko poskilaakeri jotenkin vaikuttaa myös? Tuntuu olevan klappia kuskin puolella mutta apukuskin puolella ei yhtään :idiot2: Kuskin puolen sisemmässä vetonivelessä muuten myös hiukan klappia(!). Alkaa vaikuttaa selvälle pelille mutta voi tana jos tuon pirskatin tyyriin pötkön vaihtaa ja vika ei olekaan siinä :2funny:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SPK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 täristää
« Vastaus #68 : 29.01.2016, 12:28:39 »
Kyllähän kaikki osat pitää tietenkin tarkistaa, ennen kun rupeaa uusia tilailemaan. Sitäpaitsi joskus selviää vetoakselinylkytyksestä pelkällä jumittavan tripodin/ rasvojen vaihdollakin. 

En näe, miten poskilaakeri voisi aiheuttaa merkittävää nypyttämistä olematta samalla niin väljä, että siitä koituisi ensin muita ongelmia.

Mitä noihin vetareiden sisäniveliin tulee, niin usein se on juuri se apukuskin puoli josta on rasvat joko karanneet taikka kuivahtaneet. Kuskin puoli tuntuisi kestävän paremmin, mutta kyllä niitäkin on väljäksi mennyt ei siinä mitään. 

Kovasti paljon noita akseleita kuulemma menee vaihtoon noiden sisänivelten takia.  Tahtovat olla melko vähissä lähes kaikilla toimittajilla.

Jos riittää intoa ja aikaa rassailla, niin kannattaa sen verran purkaa ja puhdistaa ne nivelet rasvoista, että näkee miltä siellä kupissa näyttää. Samalla voi tutkia tripodien liikkuvuuden etteivät takertele. Joskus on käynnyt niinkin, että on todettu nivelten olevan vaihtokunnossa, mutta auto on laitettu takaisin kasaan uusien osien odottelun ajaksi, ja tutina on mystisesti kadonnut kokonaan tai vähentynyt merkittävästi tai siirtynyt toiselle nopeus/veto alueelle.  Tuossa kohtaa tietysti voi todeta diagnoosin osuneen melko varmasti oikeaan ennen osien tilailuakin.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2016, 12:30:23 kirjoittanut SPK »
V70 2.5T 2004 / V70 2.4 2000
Ex:BMW 750iA,540iA Nissan Skyline R33GTR, 200sx jne..
Volvojen sekä Bemareiden vikakoodien luvut yms nollaukset ja diagnostiikka onnistuu VIDA:lla ja INPA:lla. Sekä tarvittaessa myös remontit. Kotkan alueella. YV:llä tavoittaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #69 : 29.01.2016, 15:50:19 »
Vetari tilattu. Arpa on heitetty
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

jamppa77

  • Vieras
Vs: V70 täristää
« Vastaus #70 : 03.02.2016, 21:01:24 »
Oletko tarkistanut navan keskellä olevan pultin kireyden, maanantaina töihin ajaessa alkoi tuntua outoa värinää 80 km/h ajaessa. Aluksi luulin että vanteissa on kuraa, mutta kotiin kun tulin ja otin vanteen keskiökupin irti niin kuskin puolelta oli tuo pultti löystynyt. Asiaa osasin tutkia koska aiemmin kesällä oireili samalla tavalla ja silloin oli apukuskin puolelta pultti löysällä, nyt on apukuskin puolella uusi laakeri ja uusi pultti niin se ei ainakaan ole enää aunnut.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #71 : 03.02.2016, 21:35:23 »
Oletko tarkistanut navan keskellä olevan pultin kireyden, maanantaina töihin ajaessa alkoi tuntua outoa värinää 80 km/h ajaessa. Aluksi luulin että vanteissa on kuraa, mutta kotiin kun tulin ja otin vanteen keskiökupin irti niin kuskin puolelta oli tuo pultti löystynyt. Asiaa osasin tutkia koska aiemmin kesällä oireili samalla tavalla ja silloin oli apukuskin puolelta pultti löysällä, nyt on apukuskin puolella uusi laakeri ja uusi pultti niin se ei ainakaan ole enää aunnut.

mulla on niin pirskatin tiukkaan ruostunu/hitsaantunu vetarin pää siihen napaan että saattaisi pysyä kiinni ilman sitä pulttiakin :) ainakin jonkin aikaa. Jokatapauksessa löysät pultit eivät ole syy koska ne on uusittu ja kiritty molemmin puolin aiemmin ja tarkistettu sen jälkeenkin. Silloin kerran kun toinen pultti oli löystynyt niin klaksahti äänekkäästi kun peruutuksen jälkeen lähti eteenpäin.

Mutta kiitos silti muistutuksesta.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #72 : 07.02.2016, 21:29:57 »
Joo eli, joo eli..ei ollut vika kuskin puolen vetarissa. Tietääpähän mikä osa lähtee tästä autosta ensimmäisenä kun tämä joskus päätyy romikselle ;D Toisen puolen vetaria en nyt kyllä heti tormaa vaihtamaan.

Onko kukaan tutkaillut apurungon kumeja? Brittipalstalla joku tutisevalle volvoilijalle kuittasi välittömästi että subframe bushings. Mahtaako noita päästä ihmettelemään ilman että irroittelee puoli päivää letkuja, kaapeleita, akseleita..?

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #73 : 13.02.2016, 15:10:17 »
Tuota noin..kyllä se apparin puolenkin vetari pitää vielä vaihtaa. Uudessa syynissä selvisi että juuri siinä maljassa todella iso klappi. Kuuluu metrien päähän "klak, klak" kun ottaa akselista nilvelten välistä kiinni ja heiluttaa (auto nosturilla, laatikko N-asennossa). Sitä että miksi tämä hyvin ilmeinen klappi nyt vasta toisessa syynissä selvisi jääköön kertomatta.. Itte pitäs kaikki varmistaa näköjään :facepalm:No voihan se olla että siinä kuskin puolen vetarissakin oli jotain mutta jää mysteeriksi.

Apparin puolen vetarit tuntuu muuten olevan loppu. Saavat ruotsiinkin vasta kuun lopussa. Tutisee jo severta pahasti tuo kulkinen että välillä hirvittää että kestääköhän vaihtoon asti..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 täristää
« Vastaus #74 : 02.03.2016, 00:23:08 »
Jaaha. Milloin lie saa tuon vetarin kun vain siirtyy ja siirtyy. Sinisellä sanoivat että ei ole tullut odotetusti vanhoja kunnostukseen :facepalm: On niillä systeemit..

Edit: en muuten ole koskaan alkuperäisosien tapauksessa joutunu palauttamaan vanhaa. Olen luullu että nämä kunnostusjutskat on motonet jne. halppisosien normiprosessi
« Viimeksi muokattu: 02.03.2016, 00:29:04 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing