Kulkukoira  Proturbo

Laatikko

  • 4 Vastauksia
  • 1614 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Laatikko
« : 22.08.2012, 23:23:39 »
Kuinkas paljon siihen m47 laatikkoon sitä öljyä nyt sit menee? Haynesi sanoo että 1.6l mutta jotkut puhuvat että 2.5 l menis. Ja tosiaan jotkut kertovat että ei ATF öljyä ja toiset taas sitä juuri pitäs laittaa ?:D
940 volvo tosiaan ja 92vm.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Laatikko
« Vastaus #1 : 22.08.2012, 23:36:37 »
M47 ykkösversio 1.3 litraa, kakkosversio 1.6 litraa ja 92-vuotisessa uskoisin olevan tuo kakkosversio.

ATF:ää laitoin ite kokeeksi M47:ään kerran. Tuli keppiin sellainen tuntuma ettei ole öljyä välissä ollenkaan, selvästi tuntui kepin läpi metallin kosketus metallia vasten. Sanovat että synkrot kuluvat nopeasti ATF:llä. Vaihdoin pian 75W-90 SHC mobilubeen ja sillä on menty nyt monta vuotta ja loota pelaa edelleen hyvin. Nuo ATF:t kun laskin pois, oli propun magneetissa selvästi hilettä vaikka hyvin lyhyen aikaa oli edellisestä vaihdosta.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa mikko900

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Laatikko
« Vastaus #2 : 22.08.2012, 23:47:45 »
selevä homma.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Laatikko
« Vastaus #3 : 23.08.2012, 22:07:52 »
API GL-4:n on sopivaa. 5:sta en itse laittais/laita. Synteettinen on kuiten tätä päivää. Mobil VS 200 on kova sana. Hyviä öljyjä löytyy myös Redline-nimellä.
ATF:ää en laita vaikka maksettais!
Tästäkö se taas alkaa... ::)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Laatikko
« Vastaus #4 : 23.08.2012, 22:46:52 »
Yksinkertaistettuna M47 loota toimii lähes millä tahansa nesteellä, joka on vettä rasvaisempaa. :D

ATF on alkuperäinen 80-luvulta peräisin oleva suositus, tuon ajan manuaalilaatikkoöljyt kun oli liian kankeita tuolle laatikolle pakkasilla. Nykyisillä synteettisillä vaihteistoöljyillä ei tätä ongelmaa ole, joten en näe järkeä ATF-öljyjen käytössä.

5W-40 moottoriöljyjäkin on näissä käytetty ihan hyvällä menestyksellä, itse aikanani ajelin jonkun aikaa moottoriöljyt laatikossa. Hyvin toimi.

HUOM! M46 laatikko on sitten kokonaan oma tarinansa ylivaihdeyksiköstä johtuen!
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

KL-varaosat  Race.fi