Tulipa ostetua käytetty Bluepowerin BLP-990 mankka sopuhintaan, ajatuksena jotta kohtuu simppeli konsti parantaa V50 perusäänentoistoa ja nykyaikaistaa tulolähteet pelkästä radio/cd.stä (aux, usb, bluetooth, ipod ja dvd)
Eipä mennyt ihan niin plug and play niinkuin on mainostettu

Kun asennusohjeet kourassa lähti keskikonsolia purkamaan niin törmättiin ensimmäiseen ongelmaan kun soitinyksikössä ei ollutkaan kuin yksi valokuituliitin kun taas ohjeen mukaan sieltä olisi pitänyt löytyä most liittimen lisäksi, radion sekä audio järjestelmän kaiutin liitännät. Kuukauden mittaisen tutkinnan, ihmettelyn, googlaamisen, bluepowerilta ohjeiden ruinamisen sekä kuuteen kertaan puretun sisustan kasaamisen jälkeen oikeat johdot löysivät oikeille paikoilleen.
Ruljanssin lopputulema oli siis seuraava, -04 ja ilmeisesti -05 performance audion (perustaso) liitännät/johtosarjat poikkeavat vahvasti myöhemmin valmistettujen sekä highperformance ja paremmat audiopakettien vastaavista.
Tässä hieman huomioitavia asioita kun -04 autoon tätä soitinta asentaa.
muuten näiden ohjeiden mukaan:
http://bluepower-import.se/manual/BLP-990%20Basic.pdfmutta pienillä poikkeuksilla.
kuva1: Koko komeus, soitinyksikkö ja näyttö johtohelvetteineen.
kuva2: Alkuperäinen soitinyksikkö, ihmetystä aiheutti kun soittimelle ei ohjeista poiketen tullutkaan kuin pelkkä most verkon valokuitu piuha.

kuva3: AFM-yksikkö, ohjeiden mukaan ja asennusvideoissa tubessa originaali soitinyksikön takapuoleen asti pitäisi tulla kaksinapainen radiosignaali liitin mutta tässä tapauksessa signaali ajetaan most verkon läpi suoraan soittimelle AFM yksiköstä.
Eli tälläisessa tilanteessa Signaalipiuha (oikeassa yläkulmassa hiekan ja lilan värinen liitin) irrotetaan AFM yksiköstä ja soittimen mukana tuleva muutos piuha liitetään edellämainittuun liittimeen. Muutos piuhalta taas sitten veddetään viiden metrin jatkopätkä perinteistä radion signaalipiuhaa ja heräte karva omille paikoilleen 990 yksikön takapuoleen.
Kuva4 ja 5: Ohjeiden mukaisen ICM yksikön purkamisen jälkeen selvisi jotta tässäpä onkin kaksi latta liitintä infonäytön ja piirikortin välissä, ihmettelyn jälkeen selvisi ettei ole väliä kumpaan liittimeen kosketusnäytön lattapiuhan piirikortissa asentaa.
kuva 6: soittimen ja jatkoroikan välinen liitos.
uudemmissa yksilöissä soittimen harmaa liitos kytketään vastakappaleeseensa joka on orkkis soitin yksiköss kiinni mutta tässä tapauksessa vastaava liitin on peräkontissa vahvistimessa kiinni eli pitkä jatkokaapeli liitetään soittimen liittimeen ja kaapeli vedetään peräkonttiin ja liitetään vastakappaleeseensa joka irrotetaan vakio vahvarista.
Pienen lisähaasteensa tuo irtonaisena olevat MUSTA, PUNAINEN JA KELTAINEN karva jotka soittimen puoleisessa liitoksessa asetetaan liittimessä värejä vastaaviin liitoksiin.
Sen sijaan peräkontista löytyvään liittimeen kytketään AINOASTAAN punainen liitin kohtaan johon yhdistyy autoon puolelta sinivihreä karva (heräte).

kuvat 7 ja 8: Jotta soittimelle saadaan jatkuva virta jouduin kolvaamaan vahvistimen virtaliittimeen haaroituskarvat jotka liitetään jatkojohdossa seuraavasti keltainen - virta ja musta - musta.
Tällä operaatiolla saadaan soitin heräämään auton mukana ja soittimen muisti ominaisuudet toimivat oikein.
Toivotavasti on jotain apua jollekulle, eli ei ihan plug n` play niinkuin mainostetaan mutta kyllä kun tuon vaivan näki niin tyytyväinen on, nyt voikin sitten alkaa miettimään kajareiden päivittämistä ja subin asennusta ens kesälle.

Kysyäkää jos jotain jäi epäselvästi selitetyksi
