En uskonut itseäni, kun olin pari kertaa kuulevinani kolahduksia X3n alakerrasta. Olen kuullut järkyttäviä tarinoita VAGien (Passat, A4) etupään kolinoista, jotka ovat ilmaantuneet luvattoman aikaisin, jopa alle 100 tkm:ssä. Pidin kuitenkin täysin poissuljettuna, että uusi auto voisi kolahdella. Mutta olen kuullut nyt saman useammalta taholta, joten lienee siinä jotain perää.
Itse koeajoin kaksi eri X3sta, joista ensimmäinen oli diesel, toinen bensa. Ekan ajo-ominaisuudet olivat alle arvostelun, mutta kun myyjä suoraan myönsi, että muutkin ovat tuosta huomauttaneet, en ottanut asiaa vakavasti. Toinen yksilö olikin huomattavasti parempi, ja edelleen olen sitä mieltä, että suurin osa ohjauksen "hakuominaisuudesta" menee Run flat -renastuksen piikkiin.
Kolahtelua en ole kuullut, mutta siitä on tosiaan ollut mainintoja.
Samoin, ajoin kahdella eri X3:lla (noin 1000 km molemmilla) ja jopa tosiaan yhdellä X1:llä.
Runflatit vetelevät syvissä urissa, mutta eivät mutkaominaisuuksia kyllä pilaa yhtään. Sen sijaan jos ei ole Servotronicia, on ohjaus aivan naurettava (X1 oli ilman ST:tä). Samoin ilmeisesti se Performance control auttaa mutkaominaisuuksissa, eli parantaa entisestään. Se oli molemmissa X3:ssa, joita testasin. Autot oli sporttipenkeillä varustettu, nahat, mutta muuten alusta normaali. Enkä tosiaan havainnut huonoa ajo-ominaisuuksissa (pl. runflat-vetelyt).
Täytyy muuten joku kerta ottaa kuvat tuosta Allrad-vertailusta, jotta täälläkin nähdään mm. X3:n, Q5:n ja GLK:n maasto-ominaisuuksista (lähinnä speksien muodossa).
Käytettyjä XC60:iä katsellessa vaikuttaa siltä, että hinta putoaa aika nopeasti.