Futurez  Kulkukoira

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 256255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #405 : 19.10.2014, 09:41:38 »
Hesarin 19.10.2014, etusivulla on Volvon mainos:

Saksalaisten mielestä Volvo on paras merkki ja XC60 paras malli... Bemu tuli vasta kakkosena.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #406 : 19.10.2014, 10:51:04 »
Hesarin 19.10.2014, etusivulla on Volvon mainos:

Saksalaisten mielestä Volvo on paras merkki ja XC60 paras malli... Bemu tuli vasta kakkosena.
Jos tätä tarkoitat, niin Bemu tuli kolmanneksi ;)
http://www.volvocars.com/fi/campaigns/misc/Pages/ADAC.aspx
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #407 : 19.10.2014, 13:10:39 »
N54 koneella oli tuo viimeisin BMW ja siinä oli noudatettu tuota pitkää huoltoväliä uudesta. Kun se tuli minulle siihen piti lisätä 15 000km matkalla litra öljyä.
Itse vaihtelin 15 000 välein öljyt ja kun auto lähti minulta pari öljyn vaihtoa myöhemmin öljyn kutus oli loppunut.

No tämä ei ainakaan vielä kuluta öljyä eikä öljymäärä lisäännytkään. Tarkastan itse öljymäärän noin kerran kuussa ajotietokoneella (joka osaa kertoa myös määrän lisääntymisestä).

Ja tosiaan ko. mainoksessakin oli mainittu BMW kolmantena, Audi oli toinen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #408 : 19.10.2014, 13:25:01 »
No tämä ei ainakaan vielä kuluta öljyä eikä öljymäärä lisäännytkään. Tarkastan itse öljymäärän noin kerran kuussa ajotietokoneella (joka osaa kertoa myös määrän lisääntymisestä).

Ja tosiaan ko. mainoksessakin oli mainittu BMW kolmantena, Audi oli toinen.
Bemarit ei taida öljy syödä pahemmin.  VW konsernin tuotteet on sitten oma lukunsa tuossa öljynkulutuksessa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #409 : 19.10.2014, 14:50:24 »
Volvoissa on melko alhainen sallittu öljynkulutus verrattuna vaikkapa Bemariin ja puhumattakaan volkkareista. Tuommonen 10 litraa 10000 km matkalla moottoriöljyä on vielä sallittua ennen vuotta 2010 valmistetuissa autoissa! Tai sitten M-sarjalainen bemari joka saa kuluttaa moottoriöljyä 30 litraa 20 tkm matkalla ::)
http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288597346901.html
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #410 : 19.10.2014, 19:24:05 »
Volvoissa on melko alhainen sallittu öljynkulutus verrattuna vaikkapa Bemariin ja puhumattakaan volkkareista. Tuommonen 10 litraa 10000 km matkalla moottoriöljyä on vielä sallittua ennen vuotta 2010 valmistetuissa autoissa! Tai sitten M-sarjalainen bemari joka saa kuluttaa moottoriöljyä 30 litraa 20 tkm matkalla ::)
http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288597346901.html
45 litraa/30tkm matkalla :o
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #411 : 19.10.2014, 19:38:30 »
Volvoissa on melko alhainen sallittu öljynkulutus verrattuna vaikkapa Bemariin ja puhumattakaan volkkareista. Tuommonen 10 litraa 10000 km matkalla moottoriöljyä on vielä sallittua ennen vuotta 2010 valmistetuissa autoissa! Tai sitten M-sarjalainen bemari joka saa kuluttaa moottoriöljyä 30 litraa 20 tkm matkalla ::)
http://m.iltasanomat.fi/autot/art-1288597346901.html

Kuten kirjoitin, tarkkailen öljymäärää säännöllisesti eikä ole tarvinnut kertaakaan lisätä (tai poistaa, kuten monissa muissa merkeissä).

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #412 : 19.10.2014, 20:08:19 »
Onkos tässäkään enää sitä kunnollista öljytikkua, että ihan siitä katsoo öljyt...
a car you can believe in

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #413 : 19.10.2014, 20:16:43 »
Onkos tässäkään enää sitä kunnollista öljytikkua, että ihan siitä katsoo öljyt...

Kyllä on, mutta muovisen moottorisuojan alla. Eli ei kovin helposti katsottavissa sitä kautta, kun pitää se muovisuoja ensin irroittaa.





Olen kuitenkin kerran tsekannut, että mittatikku ja tietokone näyttää samaa...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #414 : 20.10.2014, 12:43:57 »
Bemarit ei taida öljy syödä pahemmin.  VW konsernin tuotteet on sitten oma lukunsa tuossa öljynkulutuksessa ::)
M mallit tuntuu yleisesti syövän kyllä. Aivan uusista ei tietoa.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #415 : 24.11.2014, 22:57:04 »



Hyvin sai peruutettua yllämäkeen vene+traileri, vaikka auto oli loivassa mäessä lumisen nurmikon päällä. Betoniramppi alkoi vasta tuossa lopussa, jolloin trailerin akseli oli jo navetan sisässä. Ei edes ruopaissut kertaakaan, vaikka paikaltaan lähdettiin.

Gotta love xDrive  S* 

(renkaina kitkat...)

Poissa Tumpula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC60 D5 AWD Summum
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #416 : 25.11.2014, 14:32:08 »
En ole ennen Volvofoorumia lukenut, mutta nyt uusimman autohankinnan osalta Volvo oli yksi loppusuoralle päässeistä ehdokkaista, niin tännekin eksyin. Tämä keskustelu olikin erittäin hyvää luettavaa, vaikka tovi siinä meni, että kaikki sivut sai luettua ;)

Itsellänikin oli samat ehdokkaat mukana, paitsi Tigua ei ollut missään vaiheessa kuviossa mukana. Se kun kuuluu mielestäni aivan eri porukkaan. GLK oli sen tilalla alkumetreillä, mutta putosi hyvin nopeasti leikistä pois.

Helppo olla yhtä mieltä monista tässä keskustelussa tulleista asioista. Itselläni loppusuoralle pääsi XC60 (facelift) ja X3. Jos rahaa olisi kuin roskaa, niin olisin ottanut Bemun, mutta kun sitä ei ikävä kyllä ole, niin piti tilata Volvo :) Ainakin omalla kohdalla näillä kahdella oli varsin dramaattinen hintaero, kun tinkaukset oli suoritettu loppuun.

Toki tähän vaikuttaa se, että Summumissa on mukana paljon lisukkeita mitkä itse koen erittäin tärkeiksi. Bemun listoilta näille tulee hyvinkin paljon hintaa. Itse tilasin auton lisäksi verottomana, joten Volvon kovat päästöt eivät sotkeneet pakkaa. Lisäksi vientimyynnissä on edullinen varustepaketti missä on mukana diginäyttö, kangasmatot, sähkötakaluukku, etu&takatutkat sekä High Performance Multimedia. Nämä kaikki kun olisivat joka tapauksessa olleet minulle ehdottoman tärkeitä lisukkeita, oli tämä paketti minulle erittäin hyvä. Sensusnavi kun tuli vielä kampanjana ilmaiseksi, niin alkuasetelmat olivat hyvät.

BMW olisi ollut peruspisnishinnalla kyllä varsin hyvä paketti, mutta lisukkeiden hinnat olivat niin kovat, että hinta alkoi ikävästi pompsahtaa. Ja alennuksia tippui pisnishinnasta huomattavasti vähemmän kuin Volvon hinnoista.

BisnesBemuun kun ruksii lisälämppärin, nahkaverhoilun, 18" renkaat, sähköjakkaran, metallivärin, navin, hälytimen, sähköluukun, avaimettoman järjestelmän ja dynaamiset ksenonit, ollaan jo varsin kovissa hinnoissa. Ja lisukkeista ei alennuksia tunnu heruvan. Navin kohdalla on vielä se, että Volvoon kuuluu elinikäiset ilmaiset karttapäivitykset ja kameratolppahälytykset toimivat. Molemmat erittäin oleellisia juttuja autonavissa.

X3:sen Performance Control EI muuten ole mikään aktiivilukko. Jokainen kyllä ymmärtää heti, että ei sellaista voi saada parilla satkulla. Kyseessä on vain takajarruilla toteutettava aliohjaamista vähentävä toiminto. Eli sisämutkan puoleista rengasta tarvittaessa jarrutetaan automaattisesti.

Suorituskyvyssä heikkotehoisempi Bemu taitaa olla hiukan parempi paikaltaan lähtiessä. Bemun moderni automaatti osoittaa tässä etevyyteensä. Mutta taas ohitustilanteissa oma persdyno väittää, että Volvolla mennään hiukan reippaammin. Ja tämähän se on arkiajossa tärkein suorituskyvyn mittari. Kulutuksen osalta Bemu on kyllä aivan selkeä ykkönen. Vakuutuskuluissa en omilla spekseillä huomannut mitään käytännön eroa. Huoltokuluissa Bemu on aluksi edullisempi, mutta pidemmällä pitoajalla Volvo kuroo kaulan kiinni, kun Bemun huollot muuttuvat todella kalliiksi ensimmäisten huoltojen jälkeen. Ja takajarrupaloja tuntuu menevän varsin tolkutonta tahtia.

Arvonalenemaa on aina vaikea arvioida, mutta varsinkin Volvon kohdalla pitää muistaa verrata käytettyjen myyntihintoja uuden auton todelliseen myyntihintaan, ei listahintaan. Ja arvonalenema pitää aina luonnollisesti laskea euroissa, ei prosenteissa. Mutta siitä olen täysin varma, että kummallakaan merkillä auton arvo ei puolitu kuudessa vuodessa, vaan selvästi aikaisemmin.

Mutta molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja ja hienoja autoja. Rahamiehille Bemu ja mukavuusvarusteita arvostavalle rahvaalle Volvo 8)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #417 : 25.11.2014, 15:58:50 »
Onneksi kalliita huoltoja ei ole vielä pian kolmen vuoden jälkeen tullut. Yksi huolto ja that's it.

Etupalat menee vielä 90 000 km ja takapalat 30 000 km. Eli ainakin omassa ajossa "takapaloja menee kuin vettä" ei pidä paikkaansa. Jos ennuste pitää paikkansa, takapalat siis vaihdetaan noin 90 000km:n jälkeen ja etupalat noin 150 000km:n jälkeen.

Koskien performance controlia, niin tässä on selitys:

It links the standard rear differential with a mechanical planetary gear set and an electronically controlled multi-plate clutch for each rear wheel. Its mechatronical system combines informatics, electronics and mechanics to process complex data such as the yaw rate, wheel speeds, steering angle and engine torque so that it can react immediately: when required, the system ensures that drive power distribution to the rear wheels can be freely varied and increased on either side as needed.

Ainoa asia, mitä kaipaisin Volvosta nykyiseen autooni, on etupenkit. Mutta kaikkea ei voi saada ja omien painotuksien ja fiilisten mukaan kun mennään, niin jossain vähän siedetään, että toisessa asiassa voidaan iloita.

Poissa Tumpula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC60 D5 AWD Summum
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #418 : 25.11.2014, 16:07:58 »
Koskien performance controlia, niin tässä on selitys:

It links the standard rear differential with a mechanical planetary gear set and an electronically controlled multi-plate clutch for each rear wheel. Its mechatronical system combines informatics, electronics and mechanics to process complex data such as the yaw rate, wheel speeds, steering angle and engine torque so that it can react immediately: when required, the system ensures that drive power distribution to the rear wheels can be freely varied and increased on either side as needed.

Tämä kuvaus koskee Dynamic Performance Controllia. X3:sen 160 euron Performance Control on täysin eri asia. Siinä ei tehdä mitään muuta kuin jarruteta sisäkarteen puoleista takarengasta.

Dynamic Performance Control:

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/mm_dynamic_performance_control.html?source=categories&article=mm_dynamic_performance_control

Performance Control:

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/x/x3/2010/showroom/driving_dynamics/performance_control.html#more

Ei 160 eurolla voi saada sähköisesti ohjattua monilevylukkoa takapäähän ;)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #419 : 25.11.2014, 16:24:12 »
Tämä kuvaus koskee Dynamic Performance Controllia. X3:sen 160 euron Performance Control on täysin eri asia. Siinä ei tehdä mitään muuta kuin jarruteta sisäkarteen puoleista takarengasta.

Ei 160 eurolla voi saada sähköisesti ohjattua monilevylukkoa takapäähän ;)

 :'( Pitäisi saada

Onneksi sentään siinä myös lisätään moottorin tehoa, jos jarrutetaan... eli "ei tehdä mitään muuta kuin jarruteta", on väärin.

 

Kulkukoira  Proturbo