Tuohon matalien kierrosten aiheuttamaan jurnutukseen muutama ajatus: Varmasti väsähtäneet tuennat pahentavat tuota, mutta onko foorumilla tullut ilmi tapauksia, joissa tuo jurnutus on oikeasti korjattu uusimalla tuentoja? Olen pohtinut, että voiko jurnutus olla peräisin turbiinin lukkolevystä, joka ei ole enää uudenveroinen, kiitos tuon matalilla kierroksilla vedättämisen.
Meillä on ollut lähes uudesta asti V90 D3 2020, jossa on tuo samainen 8-lovinen laatikko ja juuri tätä yleistä jurnutusta pelänneenä, lähes kaikki auton kilometrit ovat ajettu vaihteisto Sport/Dynamic-tilassa. Ajatuksena siis, että voimansiirto pääsee helpommalla, kun kierroksia pidetään omaan makuuni terveemmällä tasolla. Mittarissa on toki vasta 118 000km, mutta en ole koko auton eliniän aikana saanut kokea tuota ihanaa jurnutusta, jonka olen kyllä kokenut useasti muiden autojen/Volvojen parissa. Kuten todettu, vaihteisto on aina meillä Sport-tilassa, joten kaupunkiajossa tuota jurnutusta ei varmasti korkeampien kierrosten takia tule. Maantie-/motariajossa kun cruisen kytkee, niin vaihteisto menee väkisin normaalitilaan ja pykältää isompaa silmään, siltikään ei mitään jurnutusta missään tilanteissa ole ikinä ilmennyt. Tuo hessu80 mainitsema 80km/h vauhdissa tapahtuva jurnutus kuulostaa täysin vieraalta itselleni.
