Minulle tärkeä asia on jarrutus/vetopito jäällä.
Onko se tärkeää, että voit ajaa ylinopeutta?

Jos on peilijäinen tie (kuten todella usein on), ajamalla viittä kymppiä pysähdyt uusine nastoinesi matkalla X.
Kun ajan samaista tietä kitkoilla, mutta ajankin vajaata neljää kymppiä, niin pysähdyn kitkarenkailla matkalla < X.
Samoin, kun pitää ajaa slalomia jäällä, olen 10% hitaammin perillä kitkoineni, mutta silti perillä. Esimerkiksi tunnin matkalla jäisellä slalom-radalla se tarkoittaa peräti kuuden minuutin eroa.
Tässä voisi sarvet päässä sanoa, että nastarenkaat on niille, jotka haluavat ajaa jäiselläkin tiellä kuten kesällä

Kitkarenkaat on niille, joilla löytyy älyä sovittaa ajotapansa ja ajonopeutensa vallitsevaan keliin.
Eikä niin, että jos on peilijäätä, kitkarenkaallinen auto katoaa itsestään tieltä ojaan ja vain nastarenkainen pysyy tiellä.