En tiedä että onko sulla tuossakin mennyt numerot sekaisin, mutta 70-luvun Ooppeli tai muukaan vastaavan kokoisen auton omapaino ei pyöri lähellekään 1700 kiloa. 240 Kartano Volvokaan omapaino ei taida olla kuin 1300-1400kg luokkaa koneesta/varusteista riippuen.
Tuskin sentään C-sarjan renkaat edes Ooppelin painoa noin paljoa nostaa, että päästään tuohon mainitsemaasi noin 1700kg 
Voit syyttää Raision Tehtaat Oy Ab:n autovaakaa lukemasta.

Liekö sitten mädän pohjan uusiminen sitten nosti painoa, mutta kun tuo lukema punnittiin kahdesta eri autosta.

Rekisteriotteessa sanottiin record d:n painavan 1160kg bensa-mallina ja dieselinä 1200kg. Tosin bensan etujouset pohjasivat kun diesel-moottorin nosti keulalle ilman laatikkoa ja kantta. Joten siitä voi miettiä rekisteriotteen paino-ilmoituksen paikkaansa pitävyyttä.
Kuten sanoin, C-renkaat olivat oivat talvi-renkaat em. härveleissä. Kaverini sattui työskentelemään rengasliikkeessä, sain C-renkaat ensimmäisen kerran autoni alle mukavalla hinnalla ja tykästyin niihin silloin.
Ja mainitakseni, 240 volvo on pieni auto Commodoreen ja Recordiin verrattuna. Olen noita vierekkäin tallissa makuuttanut muutamia kappaleita, joten olen "pienellä" käryllä asiassa. Mutta älkäämme jatkako Oitis Poistettava Euroopan Liikenteestä välineiden ruotimista oikealla auto-foorumilla.

91-kantavuusluokan renkailla ei havaittavissa alle kaatumista.
Lienen erona ajotyylimme?

Vai puhutko kakkosesta? Ysissä 91-kantavuusluokan renkaat kaatuvat alle, minkä näkee selvästi renkaiden kulumisesta, pyörän kulmien ollessa kunnossa.