Tuollaisia kokeilin kerran, Nokian Hakka i3 eli oman 240:n kesärenkaat. Olin menossa parinsadan metrin päähän vaihtamaan talvirenkaita alle niin kävin tyhjällä parkkipaikalla testaamassa miten huonot ne on ja "huono" ei riitä kuvaamaan. Toki pinta oli sellaista kovaksi kiillottunutta lunta mutta kakkosnelonen meni pienen kakkosella tallaamisen jälkeen kuin jääkiekko pitkin pihaa, ihan tuurista kiinni mihin se pysähtyi. Sen jälkeen olen ymmärtänyt niitä jenkkien videoita joissa autoja tulee mäkeä alas ja ihmiset pomppii vauhdissa pihalle. 
Ne renkaat millä ajoin ja nuo Nokiat on kaks eri asiaa.
Jää pito oli kehnohko, ei toivoton, mutta lumipito tautinen. Eräs vanhempi taksikuski sano mulle joskus että, ai sää ajat kesärenkailla.
Alettiin myöhemmin siirtämään autoja kohtalaiseen ylämäkeen, jossa vielä kohtuullisen jyrkkä mutka. Moni jäi siihen sutimaan, myös hän. Mä menin sutimatta -65 Mustangilla yhellä pysähdyksellä ylös. Ei ne sen mielestä ollukkaan sitten ihan kesärenkaat.

Kuviokaan ollu mikää ihmeellinen, mutta pehmeehköö seosta. Oikeasta eturenkaasta näkee jos näkee. Takimmaisilla ei ajettu talvella.