Hieman mutuilua tuosta koodista:
Laatikon ohjainyksikköhän tarkkailee koko ajan, jotta onko vaihteistosta vetopyörästölle menevän akselin kierrosnopeus sama (kerrottuna ko. vaihteen välityksellä) kuin mitä vetävillä pyörillä, ja jos nuo nopeudet vaihtelevat tarpeeksi koneen mielestä, se viskaa nilkutusmoodin päälle.
Mutta, jos loota oikeasti luistaa, sen kyllä teoriassa huomaa ihan itsekin. Ja jos se kerran ei oikeasti luista, niin ongelma lienee enemmänkin tietokoneen "silmissä".
Ensinnäkin tulee mieleen vaihteiston vetopyörästölle menevän akselin nopeusanturi: Tarkistappa se, onko johto kunnossa ja antaako järkeviä lukemia. Voi olla, jotta siihen anturiin on tarttunut sen verran metallijauhoa (magneettinen kun on), jotta se sekoittaa.
Entä ABS-ohjainyksikkö? Nopeusmittari pelaa normaalisti, entä onko ABS-ohjainyksikköä tutkittu kylmäjuotoksien varalta?