Joo GM:n laatikko, neliportainen. Tiptronic.
Kyllä se aski varmasti paskana on tai onkin, TCM-000C vikakoodin kera.
Nykyiseen lootaan siis kaikki solenoidit vaihdettu, ilmeisesti vika ei ollut niissä?
Koska TCM-000C = Kytkentämagneettiventtiili S2 sähköinen tai hydraulinen vika.
Vai teinkö ns. turhaa työtä että tuo vikakoodi ei muka viittaakkaan noihin solenoideihin?
Kerrataan nyt vielä lyhkäisyydessään epäonninen tarinani auton kanssa:
1. Auto tulee minulle laatikkovikasena, TCM-000C kytkentämagneettiventtiili blabla vika.
2. Jokainen voi kuvitella kuinka vitun iso homma on tuo laatikko tiputtaa sieltä alas, koko keula purettiin, eli siis kone pois nokalta. Solenoidit 400e kaikki, työpalkkaa ammattimiehelle avusta 500e.
3. Auto ei toimi vieläkään, vikakoodiksi P0702.
4. Auto volvolle vianmääritykseen = tulos Vaihdelaatikon ohjausyksikkö paskana. Uusi yksikkö ja ohjelmointi = 950e. Kertoivat myös mittaavansa kaikki johdotukset että vika ei ole niissä. Sehän tästä vielä puuttuisikin että olisi sähkövika ja molemmat laatikot oiskin ehjiä ja paskat ne ois mitään siellä mittailleetkaan...
5. Uuden yksikön ja ohjelmoinnin jälkeen auto vieläkin vittuilee, antaen TAAS vikakoodia TCM-000c. Laatikko toimii ykkösellä ja kakkosella. Kolmosen saa tupaan kun on helvetisti kierroksia. Kolmoselta taas ei tahdo vaihtaa neloselle ellei ole kierrokset lähellä rajoitinta. Kun nelonen saadaan pesään, tippuu vaihde taas kolmoselle, ja kierroksenrajoitinta vasten menee toki. Auto toki heittelee aina välillä laatikosta vikavaihdetta päälle eli 3.vaihdetta. Tämän vikavaihteen saa pois sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen.
6. Joskus kun esim seuraavana päivänä ajaa autolla, "vaihdelaatikko huolla pian" valo ei syty heti, vaan tyyliin parin kilometrin ajon jälkeen.
Ja sitten tuon laatikko-ongelman lisäksi auto polttaa lamba-valoa. Ei tietoa miksi. Uusi ilmamassamäärämittari laitettu. Auto juuri katsastettu ja päästöt oli aika hilkulla. A
3 tuuman rosterinen kokoputkisto vaihdettu, tällä vaikutusta? Moottorinohjaus vakio.
Auto ei myös kierrä paikaltaan yli 2.5k rpm, tämä ilmeisesti kuitenkin normaalia koska se on ohjelmoitu jotenkin näin?