Historia minun aikana:- Auto ostettu elokuussa 2018
- 2018/2019 talvi mentiin kokolailla ostokuntoisena.
- 2019 Keväällä vähän madallettiin ja vaihdettiin vanteita mutta ei kummempia. Kesä ajeltiin tappikoneella
- 2019/2020 Swappasin B200 vinokoneen pystyyn, vaparina. Megasquirtilla ruisku ja hukkakipinäsytkä.
- 2020 elokuussa laitettiin A-nokka.
- 2020/2021 talvella koneen turbotus.
Nykyinen moottori:- B200 alakerta, 13mm veivit
- 530 kansi, kevyesti vingutettu
- Omatekoinen imusarja, F-koneen bensakiskolle
- 560cc Finjector suuttimet
- Vakio turbon valupakosarja (vanhempi malli)
- Mitsu TD04H-13C ahdin
- Mamba säädettävä hukkaportin kello
- Do88 450x300x75 välijäähy
- K-jetin bensapumppu
Voimansiirto:- Pottapyörä
- Turbon vakio kytkinasetelma 228mm
- Tappikoneen vakio kytkinlevy 215mm
- M40 pitkäkeppinen laatikko
- Vakio perä
Ulkopuoli: 2021 kevät
Alkuperäinen ensimmäinen postaus:Kuvat on kivoja, alotetaan niillä...





Tuommosen veteraanin kävin hakemassa Laukaalta. Kyseessä ihan perus 121, B18 koneella ja M40 manuaalilla.
Kuittien ja katsastuslappujen perusteella tämä on ollut Kirkkonummen Masalassa ainakin 82-86 vuodet. Leimalla on käyty Helsingissä. Helmikuussa -87 auto on vaihtanut omistajaa Seinäjoelle. 1989 on aloitettu kuittien perusteella isompi remontti. Seinäjoen ammattikoululla on tehty moottorin korjaus. Kuitissa eriteltynä kaikki osat ja nippelit mm. lohkon poraus, KK-laakerit, RK-laakerit jne 1737mk 40 penniä. Lakeuden Lasi Oy on vaihtanut tuulilasin maaliskuussa -89, 380 markan hintaan. Teuvan ammatillisessa kurssikeskuksessa on tehty sisustan verhoilut kokonaisuudessaan, lattiamatto, takaluukun matto, lattian eristys jne. Hintaa on tullut 2034 markkaa 40 penniä. Sisustan kankaat vaikuttaa todella laadukkailta ja paksuilta. Hienossa kunnossa on pysyneet, ei ole ratkennu mistään vaikka kuskin penkin sivussa on hieman jo kulumaakin eli käytetty kyllä on. Ovipahvit ja kaikki tehty melko varmasti alkuperäisiä kaavoja käyttäen, todella hyvän näköistä työtä. Lisäksi kuitteja löytyy kaiken maailman osanumeroille Hemmingin autoliikkeeltä, Seinäjoen käyttöautolta, Seinäjoen varaosakeskukselta, sekä Topin autolta. Kuitit päivätty pitkin syksyä -89, ja viimeisenä 1990 kesäkuussa.
Vakuutushistoria antaa viitteitä että auto on vaihtanut omistajaa vuonna 2005. 29 Tammikuuta 2008 auto on poistettu liikennekäytöstä Laukaalla. Laukaalla auto on vaihtanut omistajaa ja herätelty takaisin liikenteeseen ja leimattu 11.8.2017. Tuon jälkeen ollut nyt sitten kevyellä kesäkäytöllä mutta kuulemma kummempaa tunnesidettä ei edelliselle omistajalle syntynyt joten laittoi myyntiin. Eilen 25.8.2018 ajelin auton Laukaalta sitten takaisin pohjanmaalle ihan Seinäjoen kupeeseen, Ilmajoen Ahonkylään.

Kummempia suunnitelmia ei ole muutakun nauttia autosta ja kunnostella hieman sieltä täältä. Mitään akuuttia ei ole. Pohja on kova ja paksusti massattu. Vaikuttaa kaikinpuolin ihanalta vekottimelta!
