Tämä biodieselin käyttömahdollisuus (VEA moottorit tms) oli yksi peruste, minkä takia valitsinkin Volvon. Tarvitseeko tuota tehdasasenteista webastoa muuten miten huoltaa tai mikä on huoltoväli? Muuta lämmitintä ei ole.
Tänään toki kyllä oli melkoinen yllätys, kun dieselin(kin) hinta oli pompannut lähes 1,5:een...
Eikös Volvon biodiesel-hyväksyntä ainoastaan VEA-moottoreihin ja niissäkin vain tuoreimpiin versioihin ole melko uusi asia? Oman S90 ohjekirjassa käyttö yksiselitteisesti kielletään, mutta uusimman Volvo-viestin mukaan se nyt jo sallitaan. Jos tehdas epäröi ja selvästikin taipuu markkinoiden paineesta, teen siitä omat johtopäätökseni. Olen joka tapauksessa lähes puolittanut polttoainekulutukseni litroissa, kun T5 toimii ainoastaan vetokoukkuautona ja alle 5 litran kulutuksella enimmäkseen ajellaan. Oma lukunsa on koko biodieselin tuotanto ja sen eri tukimuodot laitosten rakentamisesta alkaen -vähänkö taas veronmaksajia viedään ja palloa pilataan

Kokemuksen mukaan löpö-Webastossa on eräänlainen huoltoautomaatti -se vaatii säännöllisen epäsäännöllisesti huoltomiehen huomiota. Muuten palellaan. Tämä parin oman auton ja kokemuksia vahvistavien kuulopuheiden pohjalta. Syksyn työlistaan kuuluukin Defan hankinta ja asentaminen, kun pistoke on käytössä sekä töissä että kotona ja ydinvoimalla mennään ilman päästöjä

T8 pitäisikin tuon "kolipannun" tilalle hankkia, mutta hinnat ovat suolaisia eikä nuo D6 kompressoriongelmat paranna luottamusta uuteen tekniikkaan.