ei muutako hamuun ajamaan ,hienosti menee 
Se olisikin kiva jos vaikka pääsisi.
Johtuuko tuo näkyvä ja kuuluva pompotus noissa pienissä heitoissa juuri liian jäykistä iskunvaimentajista?
Varmaankin, tai sitten jouset jo hieman liian löysät. Ulkoapäin näyttää paljon huonommalta tuo alustan toiminta, kuin miltä sisällä tuntuu.
Hienon laitteen olet rakentanut ja tekniikkakin on todella oiva. Miltä tämä nyt tuntuu ns tehdastekoiseen (240 Turbo) verrattuna tuolla rallipätkällä.
Kiitos. Onhan tämä tuohon allekirjoituksen "Talviharrasteautoon" nähden melko erilainen ajaa, kuulostaakin enemmän ralliautolta. Massaa on paljon vähemmän ja se tuntuu kiihdytyksissä ja etenkin jarrutuksissa. Moottorin paikan vuoksi vetopito on jotain ihan muuta, tämä kiihtyy pienillä vaihteilla hyvin eikä sudi. Hauskanpitoa ajatellen 240 voittaa vain ohjaamon melun ja ohjaustehostimen osalta, mutta muuten ajaisin mieluummin tällä. Oli meinaan maanantaiaamuna käsilihakset kipeät... Pikkuparannuksia toki vielä kaipaa, mutta niinhän projektit aina.
Olikos tässä vielä jokin vakioahdin? Sen vaihtamalla voisi saada lisää vetoaluetta. Entä mikä laatikko / perävälitys nyt on paikallaan. Etuvedon laatikoita kun on useita eri versioita ja välityssuhteilla. Eikä ne edes paljoa maksa.
Joo, pikkuahdin on nähnyt moottorin kanssa yhdessä maailmaa yli 300tkm. Ajetaan tämä talvi tällä kokoonpanolla, jos vaan kaikki toimii. Suunnitelmissa olisi sitten laittaa toinen vakioahdin ja kytkeä ne toimimaan vaiheittain, jotta alavääntö ei kärsi. Samalla teen kunnollisen pakosarjan, ettei kaikki loista punaisena tehohäviön merkkinä.
Tällaista ajattelin Eli ajatuksena viedä pakokaasut toiselle ahtimelle erillisen venttiilin läpi esim. hukkaportti tms. jota sitten ohjattaisiin sähköisesti tai vaikka pakopaineella. Ainakin tekisi mieli kokeilla, kun tilaa moottorin takana on. Toki jos muita hyviä vaihtoehtoja ilmaantuu, niin pitää miettiä uudestaan. Hyllyssä olisi myös GLT-nokat ja kiinteät nostimet odottamassa, mutta korokepalat niihin puuttuu.
Laatikko on M56 850 GLT:stä, mutta välityksistä en muuta tiedä kuin, että kakkosen ja kolmosen väli on kauhea. Missähän mahtaisi olla tihein välitys? Paljonkohan mahtaisi maksaa jos teettäisi kolme uutta ratasta, vai oliko joku niistä kiinteästi kiinni laatikon akseleissa?
Pieni kattoskuuppi oli mokoma hukkunut reissussa. Se on ajovideoissa vielä paikoillaan, eli pudonnut maantielle.
