Aloitetaanpa nyt alusta. Edeltävällä viikolla tuli käytyä autoa läpi viime talven jäljiltä ja korjattavaa löytyi etuiskarin yläunibolin sekä muutaman hieman löystyneen pultin verran. Torstaina ajoin pari kierrosta riihen ympäri (550m/kpl ) ja todettuani kaiken toimivan, ajoin sen sitten kärryn kyytiin. Isä toi tuttavamme kanssa auton kisapaikalle, kun kartturin kanssa menimme kisapaikkakunnalle jo aiemmin ajaaksemme reitin läpi aamulla. Kiitokset heille huollosta ja kuskaamisesta. Nuotteja ei ehditty tekemään, mutta pari paikkaa laitettiin muistiin. Merkinnät olivat luokkaa routapatteja ja yleisöä. Oltiin sovittu, että kartturin sanoessa "yleisöä", vedetään leveästi ovi edellä, jos mahdollista. Ei passannut unohtaa, että olimme samalla toimitsijatehtävissä, eli tarkastamassa reittiä kilpailijoita varten. Pitkästä aikaa reitin varrella oli nyt yleisöä, jotka olivat löytäneet hyvät katselupaikat. Muutamissa risteyksissä turva-auto oli joutunut huomauttamaan risteyksissä siiman takana seisoskeille, mutta meidän tullessamme niissä kohden ei porukkaa enää vaarallisista paikoissa ollut. Reittimerkit olivat myös paikoillaan ja reitti muutenkin erittäin hienossa kunnossa.
Aurinko paistoi ja oli tosi hienoa kierrellä jäisiä pikkuteitä pitkin maaseutua isojen penkkojen välissä. Tiepohjat vaikuttivat erittäin hyviltä ja tähän kisaan oli valikoitunut muutoinkin hyviä teitä. Ei liian kova vauhtisia, mutta jouheita, paljon kääntyileviä sekä ylityksiä sisältäviä. Routapatteja oli jonkin verran, joista kaksi pahinta painettiin muistiin.
Varikolle saavuttuamme Volvo odotti pressun päällä valmiina kisakatsastukseen. Katsastuksessa katsottiin turvavarusteet läpi ja pyydettiin poistamaan teippiristit ajovaloista. Auto sai kehut siististä kunnosta ja erilaisuudestaan. Tiekirja oltiin saatu jo aamulla ja katsastuksen jälkeen saatiin ovinumerot. Aikataulu oli mukava, eli turhaa odottelua ei ollut. Pikaisen pyttipannun jälkeen ajettiin lyhyt siirtymä kisan lähtöön ja siitä sitten reitille kohti ykköspätkää.
Ykköspätkä aloitettiin varovaisesti pitoon tutustuen ja erityisesti koska alustan käytös routapateissa oli arvoitus. Takaiskarit todettiin liian löysiksi melko nopeasti ja patteihin otettiin sitten vauhtia pois. Muuten alusta toimi hyvin ja vetopitoa riitti lumisellakin tiellä, mutta terävät tytkyt ja erityisesti peräkkäiset heitot saivat aikaan ns. takakorkeat.

Ykkösen jälkeen pikainen huolto. Aamulla laitettu 1,8 bar renkaisiin, niin oli jo noussut takana 2,5 bar ja edessä 2,2 bar. Yllättävän äkkiä ja paljon mitä yleensä 240:llä ei käy. Bensaa tankattiin 10 litraa, mikä oli aika paljon. Huolto oli antanut 5 litraa kisan turva-autolle, joten kielsin antamasta enempää, kun oli vain 40 litraa mukana. Poikkeuksellisesti oli gallona-tankkaus.
Kakkonen oli kisan pisin ja sisälsi hienoja teitä. Kuskille tuli pari mokaa kierrosten päästessä tippumaan ja ahtopaineiden kanssa... Tässä yksi esimerkki, eli vauhdikkaammin olisi voinut mennä:
https://youtu.be/P8bVmMrXHUg?t=30Kolmosen jälkeen pidempi huolto, bensaa meni nyt reilu 20 litraa... Arvatkaapa mikä oli kisan keskikulutus?
Neljäs pätkä oli ehkä kivin pätkä ja se tultiin melko vauhdikkaasti. Kartturi alkoi jo välillä toppuutella, vauhtia saa aika helposti 120 km/h jo kolmosvaihteella eikä nelosellakaan tarvitse pitkästyä.

Tässä vielä muutama poiminta netin syövereistä:
https://youtu.be/LN3gAyBCXuU?t=6https://youtu.be/HiasKW1ydP4https://youtu.be/Hdp3IKVg8b4?t=1https://youtu.be/ugqIXYgsjeg?t=310https://youtu.be/uiUiVRHJBZoHieno päivä kaiken kaikkiaan. Toivottavasti yleisö nautti yhtä paljon kuin kuski ja kartturi. Tähän tietoon 5.3. Kotaperällä seuraava 0-autokeikka?
Kulutus oli noin 0,5 L/km!