Tästä apinoin plenumin perusmuodon, plenumi on max 180mm leveä ja 300mm pitkä, kapeimmasta päästään plenumilla on kokoa 50mm.
Ja tuollaisella muodolla, paitsi neliskanttisemmilla kulmilla plenumin kooksi tulee semmoiset 3100 cm^3, eli ilman ahtoja plenumi ei kurista ainakaan yhtään, ahdot päällä tilavuutta on tarpeeksi jotta haitalliset resonanssit tasaantuu.
Koska plenumi on noin lyhyt, ei se ota kiinni konehuoneessa mihinkään, voin käydä vielä tarkistamassa, mutta ei pitäisi tulla jarrutehostimen eikä sylinterin plenumin tielle.
Tämännäköinen härpäke on siis tällä ukolla

Simuloinneissa juuri tuonmuotoinen plenumi on nelipyttyisessä hyvin ok, tässä pari HiPo simulaatiota:


Kunhan saan laipat takaisin oulun amiksesta ja kaverilta toisen strömbergin, voin käydä hakemassa rosteria ja alkaa tekemään plenumia.
Olin tänään yhteydessä erääseen lähellä sijaitsevaan pajaan ja kateltiin joulukuun loppuun sylinerinkannen virtausmittauksia.
Jos maltan olla porttaamatta imusarjan toista puolta, kun se on ns 4-2 tyyppinen, niin suunnittelin että jätän toisen puolen porttaamatta, niin näkisi sitten ihan virtauspenkissä mitä tuommoinen imusarjan hiominen sileäksi sisäpinnoiltaan vaikuttaa virtauksiin.
Parin viikon päästä lähetän nokka-akseliaihion hiottavaksi ja toivottavasti saan sen käpisteltäväksi jo kolmen viikon päästä.
Sitten ens kuun lopussa lähetän kannenkin muokattavaksi, jos saisi sen verran säästöön, että saisi runkolaakerit ja alapään tiivistesarjan stefoineen hankittua ja kaverilta männät, niin voisi tuon alakerran kasata. Niin ja sitä ennen pitää kampura tasapainottaa, eli ens kuun puolelle menee alakerran kasaus.