Carcom Oy  Elekma

745 -89 B6304, myyty

  • 39 Vastauksia
  • 14840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #30 : 05.03.2012, 23:32:57 »
Imutorvet ja Solexien rungot kairautettu ja saatu takaisin. Tänään tuli lähetys joka sisälsi ilmanputsarit, jakohihnan, yläpääntiivistesarjan, 5-pyttysen kannenpulttisarjan(paljon halvempi kuin kutosen sarja), venttiilijouset, laakerit ja linkkivivut läppärunkojen väliin. Muuta isompaa ei puutukaan "kuin" vesipumppu, mäntien pientä koneistusta ja nokkien työstöt. Nokkien suhteen tilanne muuttui sen verran, että todennäköisesti niihin hitsataan lisää tavaraa jotta perusympyrä ei pienene, eikä tarvitse käyttää venttiilivarrenjatkeita. Mutta se homma saa odotella toistaiseksi.


28.5. lähti pihasta, uudet koneenosat siirtyvät vielä määrittelemättömään koriin :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 29.05.2012, 00:11:24 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #31 : 23.12.2014, 20:07:21 »
Kaluston vähentäminen, mikä niiden sanojen merkitys lopulta on? Muutaman vuoden pyrkinyt vähentämään, mutta ei tälle taudille näy loppua :buck2:

Englantilaisella ei viitsi kovemmilla pakkasilla ajella, ostinpa siis tämän eilen takaisin, koska oli sopivasti saatavilla. Käytin aamulla leimalla ennen töihin menoa, koska oli ollut seisomassa edellisen katsastuksen ohi. Kauppoja tehdessä kateltiin pikaisesti paikat läpi, eikä konttorilla ollut moitittavaa.

Paljoa ei ole kilometrejä tässä välissä kertynyt ja pidemmät säilytykset lämpimässä tilassa. Kori on ruosteiden osalta käytännössä samassa kunnossa kuin oli myydessä. Vasempaan takaoveen on ajettu ruttu ja tankinluukun saranat "yllättäen" pettäneet. Muutosta ei kuitenkaan niin paljoa ole tullut, että viitsisi edes ottaa yhtään uutta kuvaa :D Viime aikoina laitettu uusi syyläri, kardaanintukikumi ja -laakeri, immu, lambda, kaasuläpänasentotunnistin(sama vika kuin oli 6-ovisessakin oli, eli huohotuksen mukana tullut vesi mennyt läppäakselia pitkin sisään) ja pykälää harvemmalla välityksellä oleva 940 perä G80 lukolla.

Mikään yllätys ei varmaan ole se, että tarviketukikumi aiheuttaa tärinää kardaaniin. Siihen oli jo laitettu 5-6mm latta alle ja kuulemma muuttui paremmaksi. Vieläkin se aika paljon vatkasi ja töiden jälkeen laitoin ~12mm koroketta. Taajuus muuttui, mutta ei lopputulos sen parempi ollut. Vaihdoin valkeassa 745:ssä olleen kardaanin tilalle ja sinne meni tärinät.

Ei kait tässä muuta tällä erää. Ensimmäinen auto jonka olen ostanut takaisin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #32 : 23.12.2014, 20:46:38 »
Hienoa tervetuloa kerhoon, mäkin olen yhden ostanut takasin ja sekin oli muuten 745.

Tuo kannatinkumisouvi on sitten hermoja raastavaa kun alkaa sille päälle.. itellä onneks ollut tuuria ja saanut aina jollainlailla värinättömäks nuo ja vieläpä Bilteman kumilla joka kyllä pitäis olla orggiksen jälkeen paras mitä rahalla saa.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #33 : 29.12.2014, 22:28:44 »
Valokytkimen joutui vaihtamaan, ensin hävisi aiemmin parkkiasento ja aamulla ei enää löytynyt valoja kuin ahkeralla kytkimenpyörittelyllä.
Kaasuläpänasentotunnistin oli saanut jälleen huohotuksen konenssivettä sisäänsä ja jäätynyt. Töihin mennessä olikin kuin olisi vakkarilla ajanut. Joutui näpäyttämään kaasupoljinta, ettei jää kulkemaan. Otin potikan irti, puhaltelin jäähileet pois läppäkselilta ja vaihdoin toisen potikan tilalle. Eipä paikalla olleessa mitään vikaa lie vielä, kuivattelin sen ja laitoin talteen. Kaasuläpän päälläkin kevyt jääkuorrute. Siirsin huohotuksen ulkoilmaan, jos loppuis jäätäminen.

Jo aiemmin oli jalkatilassa aikamoinen puhuri suoraan ulkoilmasta. Ei joulunaikaan saanut aikaiseksi korjata ja aamullakin tarkeni hyvin ajaa -20 pakkasella töihin kunhan piti vaan puhalluksen jalkoihin. Sen verran pieni vika, että oli raitisilmaräppänän luukku polkaistu irti kehyksistään helmakotelon sisälle. Purin kehyksen pois, otin luukun kotelosta ja pohjalta sain vielä ongittua jousenkin talteen. Vielä kun sattui niin hyvin, että mitään ei ollut hajonnut, tarvitsi vain laittaa kasaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #34 : 17.01.2015, 21:04:26 »
Viime viikonlopulla poistin yhdestä Motronicin boksista sisukset ja tinailin 245:n vanhan MS1 v2.2 levyn kiinni liittimeen. Meinasin ensin napata johdot poikki johtosarjasta ja laittaa perus D-liittimellä, mutta siistimpi näin. Eilen illalla katselin että anturitiedot ja muut toimii sekä kierrostieto tulee. Kipinänsaanti oli vaan vähän sekaisin, Spark A antoi kaikki ja muut ei mitään. Hyvä vaan, että tuli käytettyä vakiota johtosarjaliitintä, päivällä piti käydä liikenteessä ja sen kuin laittoi vakioboksin takaisin siksi aikaa.

Sytkä korjaantui tänään vaihtamalla YKK-anturin johdot ristiin eli napaisuus oli väärin. Kakkospytyn suuttimenjohto oli livennyt vielä boksissa viereiseen pinniin ja sinnekin sai eloa sen muuttamisen jälkeen. ~20km testilenkki tuli polkastua ja hyvinhän se pelaa. Käytössä on vielä 960 vakiolambda, taidan lainata 142:sta laajakaistan jotta pääsee säätämään kunnolla. Nokka-akselin asentotunnistinta en ottanut käyttöön ainakaan vielä.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 21:06:21 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #35 : 21.02.2015, 10:34:10 »
En viitsinyt ottaa laajakaistaa 142:sta vaan vähät ajot tuli ajettua sinnepäin säädöillä. Tiistai-iltana tilasin Ebaysta uusimman Aem Uego laajakaistan ja eilen ilalla sen sai jo paikoilleen. Vähän säätöajoa ja aika kohillaan alkaa olemaan. Kiihdytysrikastuksestakin otin aika reilusti pois.
Pintakaasulla tässä aiheessa Afr 16-16.5. Megaa ei saanut esiasetuksilla näyttämää ihan samoihin seosta kuin mitä mittari näyttää. Siihenkin löytyi jonkinlaiset asetusohjeet.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 B6304
« Vastaus #36 : 01.03.2015, 18:48:31 »
Kone vei öljyä jo ennen kuin möin pois, oli vähällä ajolla tässä välissä ja kumma kun ei vähentynyt mihinkään. Joka männän päällä on ajon jäljiltä öljymärkää ja imukanaviin tähystämällä sielläkin öljyä näkyi. Ohjurinkumeihin epäilys luonnollisesti kohdistui, vaikka olin kaikki vaihtanut ennen koneen asennusta. Perjantaina iltasella vaihdoin mokomat uudestaan. Nojoo, meni se lauantain puolelle sen takia, että onnistuin tiputtamaan kaksi venttiilinlukkoa jonnekin konehuoneen uumeniin ja jouduin hakemaan töistä vajaa ~37km päästä tilalle toiset. En muista minkä merkkiset aiemmat ohjurinkumit olivat(Payen tai Elring), mutta ois voineet olla tiukemmatkin ohjurin päälle. En kyllä muista olivatko edes merkkikohtaiset vai ns. yleismalliset. Lähtivät hyvin vaivattomasti ylös.

Viikko sitten tuli vajaa 400km maantielenkki, jonka perusteella vertasin öljynkulutusta samaan matkaan tänään. Eipähän se mihinkään muuttunut ja tasainen haju tulee joutokäynnillä ilman isompaa pössyttelyä polkaistessakaan. Eli männänrenkaat laskee läpi ja sitämyöden taidan vaihtaa koko koneen toiseen. Jotain positiivista, niin kulutus melkein taloudellisella ajolla 8,9-9l/100km. Oletin 9,5l paikkeilla olevaa lukemaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 "B6284"
« Vastaus #37 : 08.03.2015, 11:29:01 »
Autoracingilta tilasin H-profiilit tulevaa ajatellen ja käytin ne tarkastuksessa. Perjantaina putsasin irtomännistä rengasurat ja laitoin kiinni veiveihin. Vasta silloin muistin, että veivit tarvitsevat ekstratilaa näissä vanhanmallin lohkoissa. Sylinterin alapään sijaan otan hieman veivistä kuten oli puhe boostin kanssa. Ei tarvitse purkaa koko alakertaa sen takia. Henkisesti kuitenkin varauduin jo siihen, että lohkossa on isompaa vikaa ja joudun vaihtamaan englantilaisen vanhan alakerran sisään. Eli 2,5l lohko T6 männillä ja 3l kampuralla. Varautuminen ei kuitenkaan aivan riittänyt, joutui moisen tekemäänkin.

Eilen iltapäivällä ennen yhtä pääsi alottelemaan, laskin öljyt pois ja purin kannen pois pakosarjan kera. Kutospytyssä oli yksi aika syvä naarmu ja muutama miedompi. Miten lie jäänyt huomaamatta aikanaan aukastessa, oisko venttiilinmurusia tipahtanut männän väliin. Venttiilivikaisenahan luovuttaja-auto mulle tuli. Eipä tarvitse ihmetellä miksi tulppa on aina ollut mustempi kuin muut. Koetin käsihoonilla hieroa, mutta sen syvä oli ja pytyissäkin jo pientä pykälää, että päädyin alakerranvaihtoon.

Imusarja sekä laatikko pois ja kone ylös. Sai vielä syylärinkin rutattua kun koneen kannatinliina katkesi ja kone tippui sen päälle juuri keskelle. Samalla hajosi jakopään taustamuovi. Kaipa sekin oli kerran koettava :facepalm: Hurjasta ulkonäöstä huolimatta syyläri pitää vielä nesteet sisällä. Englantilaisen vanhasta lohkosta puuttui kaikki, eli se kasaten, veivit 3l männistä T6 mäntiin, käsihoonilla sylintereitä pyyhkäisten ja paikoilleen. Ulkoiset osat siirsin huohotinpurkkia lukuunottamatta vanhasta koneesta. Nopeampi niin kuin kaivella esiin. 245:n vanhan laturin ois voinu muistaa laittaa, koska sillä ei rempan jälkeen ole paljoa ajettu.

Puolenyön aikaan oli kone paikallaan(seuraavassa kuvassa näkyy minkä verran vanhaan lohkoon jäi osia kiinni) ja ennen kolmea työkalut takaisin paikoillaan. Pyörittelin aikani startilla kunnes kokeilin käyntiin ja megan päälle laittamalla ei sähköt oikein pelanneetkaan. Aikani tutkailin kunnes muistin, että vaihdoin korissa maajohdon paikkaa vanhan kierteen korkattua. Maalia pois kaapelikengän alta ja se oli siinä. Käytin lämpimäksi ensiöljyillä ja vaihdoin uudet öljyt sekä suodattimen. Ei ainakaan käryä käydessä samalla tavalla kuin vanha. Säätöajoa ois tehtävä, tippuihan puristussuhde päälle kympistä T6 tasolle ja tilavuuskin samaan. Ennakkoa lisää ainakin.

Lohkonvaihdon myötä on turbolle öljynpaluunippa valmiina ja löytyi toinen aiemmin hukkuneista venttiililukoistakin.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 11:34:24 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 "B6284"
« Vastaus #38 : 08.03.2015, 15:26:39 »
Säätöajoa ajettu ja on siinä vaan huima ero miten paljon huonommin on vetoja. Tuskin niinkään tilavuuden takia, vaan pienemmän puristussuhteen. Kuitenkin tippui 2-2,2 alemmas. Yksi syy miksi ois mielellään pitänyt vanhan koneen. Neljä astetta enemmän ennakkoakin. No toivottavasti sais aikaiseksi laittaa turbon kiinni lähiaikoina. Ja 245:stä coolerin kunhan siihen saa uuden paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 15:34:36 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 745 -89 "B6304", myyty
« Vastaus #39 : 22.06.2015, 23:35:46 »
Ja taas se lähti maailmalle, joko nyt viimeistä kertaa? :idiot2:
Paikallaan 6-ovisesta "lainattu" B6304 1.8 motikalla. Vetäisin molemmista tekniikat pois töiden jälkeen torstai-iltana. Puolenyön tuntumassa oli auto käynnissä ja perjantaipäivälle jäi enää kytkimen ja voimansiirron asennus.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy