Samppasport  Futurez

V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila

  • 11 Vastauksia
  • 5973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« : 31.10.2018, 20:23:23 »
Aivan mahtavaan autoon ilmestyi ensimmäinen vika :'(
Yllättäen vedot lakkasi reilusti ja mittaristoon teksti.. Tuli ihan normi kiihdytyksessä. Auto kyllä kulkee, mutta puhti on pois. Moottorin sammutus ja uudelleen käyntiin "korjaa" vian, eli sen jälkeen toimii täysin. Saattaa toimia muutamankin päivän ihan normaalisti mutta sitten tulee uudestaan. Yhtenä päivänä teki uudestaan heti jos ei varovasti kiihdyttänyt.
Vikamuistit tulee heti kun tuo tilanne päällä. Siis kiroaa alhaista rail-painetta ja samalla liian korkeaa rail-painetta. Siis samaan aikaan tulleet.
Kysymys lähinnä kummassa vika, rail-paineanturi vai määränsäädin vai joku muu mikä?
Mistä kannattaa ostaa nuo osat, ovat kuitenkin suht hintavat? Autosalpa(anturi 308e ja säädin 225e)
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #2 : 01.11.2018, 07:25:10 »
Vuotaako sielä rail-putken kohdalta mistään dieseliä? Ne tehdas klemmarit jouduin itse keväällä vaihtamaan, fuskasi dieseliä läpi.
Yksi vaihtoehto kannattaa varmistaa niiden alipaineella toimivien tyynyjen kunto, en sano että on välttämättä vian aiheuttaja, mutta home-limb mode tuli itelläni kun vuoti ne tyynyt kun polkasi enempi kaasua, ja meni vikatila päälle. Tulppasin tyynylle menevän alipaineletkun, nyt on saanu poletella rauhassa.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 449
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #3 : 01.11.2018, 09:30:51 »
Polttoainesuodatin vaihtoon, mulla oli samat oireet ja koodit ja uudella suodattimella korjaantui

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6460
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #4 : 01.11.2018, 09:59:38 »
Ekana tosiaan polttoainesuodatin vaihtoon niin eliminoidaan halvat viat, mulla oli sama aikoinaan muka just huolletussa autossa kun tuli ekat puolikovat pakkaset ja kunnon kiihdytys.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa kany

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #5 : 01.11.2018, 10:04:46 »
Täälläkin korjattu vastaava ongelma uudella pa-suodattimella.
XC70 D5 2003 & XC70 D5 2007
menneet: V70 2.4D 2010, V70 2.4D 2002, 945 TDIC 1991, 765 B230FT 1989, 245 D6 1979, 244 B23E 1977, 164 B30E 1974, 142 B20A 1974, L3315 1964, C304 1975, 145 B20A 1970, jne.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6460
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #6 : 01.11.2018, 10:44:09 »
Sehän noin vanhassa on tosiaan vaan kierretään auki(letkun voi puristaa jos pelkää polttoainevuotoa) ja uusi purkki kierretään paikalleen, ei tartte edes nostaa autoa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #7 : 01.11.2018, 20:36:16 »
Tuota, pa-suodatin on vaihdettu n.30tkm sitten. Aika vähän ajettu jos siitä olis kiinni. Mutta kyllä sen voi vaihtaa, sittenhän on sekin pois suljettu.
Mutta kun loogisesti ajattelee, niin sen kyllä ymmärtää että valittaa alhaisesta railin paineesta. Mutta liian korkeasta on epäloogista.
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #8 : 01.11.2018, 20:41:39 »
..oli maininta tuosta alipaineletkusta. Juu etutyyny vuotaa mutta letkun tulppauksella se on korjattu. On tarkoitus kyllä vaihtaa, mutta ei ole saanut vielä aikaiseksi.
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa kany

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #9 : 01.11.2018, 21:30:51 »
Reilu vuosi ja noin 30tkm oli ajettu mullakin kun alkoi hyytymään. Nykysin vaihdan joka syksy.
XC70 D5 2003 & XC70 D5 2007
menneet: V70 2.4D 2010, V70 2.4D 2002, 945 TDIC 1991, 765 B230FT 1989, 245 D6 1979, 244 B23E 1977, 164 B30E 1974, 142 B20A 1974, L3315 1964, C304 1975, 145 B20A 1970, jne.

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #10 : 23.01.2019, 20:16:18 »
Nyt on ajettu muutama tankillinen uudella PA-suodattimella ja ei ole kyllä tullut vikamuistia / oiretta em.rail-paineista.
Kai se on sitten niin tarkka tuosta vaihdosta, siltikin ihmetyttää kun ei entisellä ollut ajettu kuin 30tkm. Ja se kun vikam.oli alhaisesta ja korkeasta rail-paineesta. Miten tuo aiheuttaa korkean railin.. :idiot2:
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -02 rail-paineet ja vikatila
« Vastaus #11 : 24.01.2019, 15:38:38 »
Näillä keleillä, kun vähän vettä polttoaineen seassa, niin tukkii suodatinta. Kilometreillä ei silloin väliä. Monesti tulkitaan tuo ecm 2502 vikakoodi rail paine liian suuri, mutta olen kuullut myös tulkintana väärä tai vaihteleva paine.
Vain automaatilla

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy