KL-varaosat  Carwist

B20 kannentiiviste

  • 38 Vastauksia
  • 4313 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
B20 kannentiiviste
« : 03.11.2018, 20:38:30 »
Terve,

Olen huomannut, että -71 Amazonin kannentiiviste vuotaa runsaasti öljyä ulospäin. Koko tulppien puoleinen sivu vuotaa ja eniten tulee moottorin laatikon puoleisesta päästä. Joku on joskus yrittänyt tiivistää jälkeenpäin kun näkyy sinistä tiivistysmassaa moottorin vuotopuolella koko matkalta. Kiristin kaikki pultit oikeassa järjestyksessä 9,5kilon (maksimi) momenttiin, mutta ei auttanut. Tiiviste on vaihdettava.

Sitten muutama kysymys: Mitä muita tiivisteitä kannattaa samalla vaihtaa? Motonetissä on kolme eri tiivistepaksuutta tarjolla 0.8mm, 1.2mm ja 2.0mm. Tilasin jo tuon paksuimman, mutta onko se paras mahdollinen? Konetta on kuulemma porattu ja on Dellorton tuplatkin, vaikuttavatko nuo seikat tiivisteen paksuuden valintaan?

Sitten haluaisin kysyä näkemyksiä tuosta vuodosta. Miksi se vuotaa juuri ulospäin ja koko lohkon matkalta ja nimenomaan pahimmin laatikon puoleisesta päästä? Onko kannen pinta mahdollisesti kiero? Onko tarpeen tarkistuttaa suoruus ennen kun laittaa uuden tiivisteen kanssa paikalleen?

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3791
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #1 : 03.11.2018, 20:51:55 »
eipä noi kannet mee ihan helposi niin kieroksi että sentakia vuotas,alumiini kannet on juttu eri,ja sitä ei kukaan tiedä miksi vuotaa juuri vasemmaltapuolelta,mutta tommosen kannentiivisteen vaihto on niin yksikertainen homma että ei varmasti kannata hirveesti miettiä miksi vuoraa ja mistä,uusi tiiviste ja taas mennään niinku mennään varmaan nytkin vaikka vähän hikoilee! ;) eipä siinä kun venttiilikopan tiiviste sekään ei välttämätön kun on korkki tiivista,imu-pakosarjan tiiviste mikäli irrotat ne vaikka ei välttämätöntä sekään,minä laittasin yläkertaan kaikki niin siinähän se on!
« Viimeksi muokattu: 03.11.2018, 20:55:04 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #2 : 03.11.2018, 21:17:52 »
Okei, ei muutakun tiivisteen tuloa odottelemaan :)

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #3 : 03.11.2018, 22:29:10 »
Jos ei ole koneen historiasta tietoa ,mä tekisin kannelle samalla kun irti on ,vähintään tarkastuksen , seetit  ,venttiilivarren tiivisteet , ohjaimet .

Yleisin syy tappikoneen ölyyntymiseen on venttiilikoppa ja sen tiiviste .

Kannentiivisteen olisin valinnut saman paksuuden kun paikallaan oleva ,olettaen että joku on joskus suunnitellut puristussuhteita , ( 1,2mm paksuuseroa on aika paljon ! )
« Viimeksi muokattu: 03.11.2018, 22:35:53 kirjoittanut eke »

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #4 : 03.11.2018, 23:06:42 »
Vuoto on nimenomaan kannentiivisteestä alaspäin.
Täytyypä tarkastaa kantta irrottaessa tiivisteen paksuus ja laittaa samanlainen, sekä nuo seetit, ...tiivisteet ja ohjaimet. Kiitos vinkeistä O0

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1913
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #5 : 04.11.2018, 21:21:52 »
Itse laitoin tuota permatexin kupari-sprayta kansipahviin molemmin puolin kasatessa, kun minulla vuoti öljyt vesien sekaan. On pysynyt tiiviinä siitä lähtien.

Ja konetta sotkee lahjakkaasti myös öljykorkin tiiviste.

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #6 : 05.11.2018, 12:26:02 »
Koneistuta pinnat suoriksi niin alkaa pitämään. Tiivisteistä sen verran että toimivia ne on merkistä riippumatta kunhan tasot on suorat.
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 426
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #7 : 05.11.2018, 17:05:56 »
Itse laitoin tuota permatexin kupari-sprayta kansipahviin molemmin puolin kasatessa, kun minulla vuoti öljyt vesien sekaan. On pysynyt tiiviinä siitä lähtien.

Ja konetta sotkee lahjakkaasti myös öljykorkin tiiviste.

Toi kuparispray on ihan ehdotonta kamaa kyllä, omat kasaillut myös sillä ja hyviä on tullut.
Duett ´65, Duett pickup '67, Duett '67, Duett umpikoppi '68, V70 2.4d '06

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 470
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #8 : 05.11.2018, 21:25:30 »
varmaan tosi järkevää joltain vrcf lippisfoorumilta kysyä tappikonejuttuja..

Poissa Hurm0s

  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2121
  • R = Refinement
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #9 : 05.11.2018, 21:33:43 »
varmaan tosi järkevää joltain vrcf lippisfoorumilta kysyä tappikonejuttuja..
Varmaan tosi järkevää tulla tuollaisia tänne kommentoimaan...

Mielestäni kysyjä sai kysymyksiinsä vastauksia, vai oliko sulla jotain lisättävää?
V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70  /  Amazon B18 -68

Poissa JuHaU

  • Hallitus - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7199
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #10 : 06.11.2018, 09:50:05 »
varmaan tosi järkevää joltain vrcf lippisfoorumilta kysyä tappikonejuttuja..

Taitaa vaan Suomen tehokkain tappikoneprojekti löytyä täältä foorumilta.

Poissa mikakoivisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #11 : 06.11.2018, 21:14:31 »
olkoon nyt vaikka mikä lippissivusto mut kyllähän täältä löytyy apua vaikka mihin volvon vaivaan. jatkakaa vaan samaan malliin!! terv. "myös panssarivaunun omistaja"
« Viimeksi muokattu: 06.11.2018, 21:19:08 kirjoittanut mikakoivisto »

Poissa volvoracing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #12 : 08.11.2018, 17:28:26 »
Otin mitan tiivisteestä ja sain 1.4 mm. Yritin saada siitä 1.2 millistä, mutta tuo 1.4 mm se on. Mittasin pakosarjan puoleiselta sivulta siitä, mistä tiiviste tulee lohkojen yli. Uskallanko laittaa siihen 1.2 mm? 2.0 mm tiivisteellä puristuspaineet varmaan laskisi jonkin verran? Neuvokaa amatööriä.

Nyt on jo kansikin otettu pois. Unohdin muuten laskea jäähdytinnesteet aluksi ja laskin ne vasta juuri ennen kannen pois nostamista, josta seurasi se, että nestettä meni mäntien päälle ja pieniin kanaviin ja valui muutenkin kannentiivisteen välistä joka puolelle. Sain kuivattua mäntien päältä, mutta en pienemmistä rei-istä. Onko tämän virheen suhteen jotain, mitä en tiedä ja mitä pitäisi tehdä ennen kun lasken kannen uuden tiivisteen kanssa paikoilleen. 

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #13 : 08.11.2018, 17:48:04 »
Minulle eräs virittäjävelho täällä sanoi, että ehdottomasti 0,8 mm tiivisteellä kone kasataan, mutta kyse oli viritetystä koneesta. Paljerako tms sopiva ohuella tiivisteellä. Normi koneessa varmaan tuo 1,2mm järkevin. Öljyt vaihtoon, jos vedet kerran pulpahti lohkon reikiin.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 kannentiiviste
« Vastaus #14 : 08.11.2018, 19:07:02 »


Nyt on jo kansikin otettu pois. Unohdin muuten laskea jäähdytinnesteet aluksi ja laskin ne vasta juuri ennen kannen pois nostamista, josta seurasi se, että nestettä meni mäntien päälle ja pieniin kanaviin ja valui muutenkin kannentiivisteen välistä joka puolelle. Sain kuivattua mäntien päältä, mutta en pienemmistä rei-istä. Onko tämän virheen suhteen jotain, mitä en tiedä ja mitä pitäisi tehdä ennen kun lasken kannen uuden tiivisteen kanssa paikoilleen.

No varmaan kannattaa putsata kannenpultin reiät ? Esim vaikka crc:tä reikään ja antaa hiukan muhia , sitten vaikka paineilmalla puhtaaksi ? Ja kannattaa varmistaa ettei noihin reikiin jää mitään nesteitä , koska kannen momentti jää vääräksi , ja huonolla tuurilla lohkokin voi hajota  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

Carcom Oy  Ateho