ilmeni kummallinen juttu kun laitoin Amatsonin käyntiin. Lähti hyvin, käy kaikilla, ei ylimääräisiä ääniä, mutta ihmettelin heti aluksi sitä, että kun tosiaan ryyppy täysillä laitoin käymään niin heti nousi kierrokset sinne 3000rpm. Ajattelin jo muutaman sekunnin käymisen jälkeen, että nyt voin vähentää ryyppyä, mutta siitä seurasi, se että Dellortot alkoi poksumaan enemmän kuin tavallisesti kylmänä tyhjäkäynnillä tekee. Sitten hetken päästä käynti nousi taas kun kone sai vähän lisää lämpöjä, siinä vaiheessa huomasin taas, että kylläpä taas nousee äkkiä. Sitten painoin ryypyn kokonaan pois, mutta käynti jäi korkealle. Sitten hädissäni avaimesta virta pois ja sammui kuitenkin nätisti.
Kun kaasarit oli irrallaan niin kiristin imusarjan ja kaasareiden väliset kiinnityspultit aivan kireälle, niissä on sellaiset kumiset tiivisteet, epäilin kyllä, että ehkä niitä ei kuulu laittaa niin kireälle, mutta päätin kuitenkin kokeilla. Mutta ei kai tuo huutava tyhjäkäynti siitä johdu. Saako liikaa ilmaa? Toisaalta se ei voi oikein mistään saada ylimääräistä ilmaa.
Sillon kun aloin ottamaan kantta pois niin unohdin tyhjentää nesteet aluksi ja teinkin sen vasta kun kannen pultit oli jo irti ja juuri ennen kannen pois nostamista. Tämä aiheutti sen, että nestettä valui mäntien päälle runsaasti. Kuivasin nesteet mäntien päältä paperilla. Tyhjensin öljyt myös ja päätin, että käytän samoja öljyjä hetken ennen kuin vaihdan uudet sisään ajatuksena, että vanha öljy keräisi loput nesteet pois. Mutta vanhassa öljyssä ei näkynyt jäähdytinnestettä. Onkohan koneeseen on jäänyt nestettä sen verran, että se palaisi siellä aiheuttaen huutavan tyhjäkäynnin? Savua tuli kyllä paljon.
Huomasin myös, että kaasuttimet ehti lämmetä melko lämpimiksi siinä puolen minuutin aikana kun oli käynnissä, en tiedä mistä se johtunee. Kaasuvaijeri ei ole jumissa eikä ryyppyvaijeri myöskään, sehän siinä säikäyttikin kun vaikka varmistin ryypyn olevan kokonaan pois päältä niin käynti pysyi silti korkeana.
Sitten sellainen asia, että kiristin kannen pultit lopulliseen 9.5kg momenttiin ennen käynnistystä eli kylmänä. Mokasinko

Olisko syynä kuitenkin se, että siellä palaa jotain ylimääräistä ja siksi huutaa? Laskenko vanhat öljyt pois ja uudet tilalle ja kokeilen sitten käynnistää?