Tämän aamun testissä tulikin sitten mielenkiintoisia tuloksia

Olin viime talvena asentanut autooni akkulaturin ja lohkolämmittimen. Tavoitteena oli silloin se, että akkulaturin avulla saadaan akkua ladattua, kun monesti webaston käytön jälkeen on vain lyhyet työmatkat.
Tänä aamulla laitoin sitten auton johdon päähän kello 5.00 alkaen, sillä halusin testata miten lohkolämmitin lämmittää moottoria. Kello 8.00 menin autolle ja kokeilin moottoria. Se oli nyt selvästi lämmin. Toisin oli kahtena edellisenä päivänä, kun oli lämminnyt pelkän webaston turvin.
Seuraavaksi laitoin suorakäynnistyksellä webaston käyntiin. Pakkasta siis perinteiset 1 astetta ja ikkunat autossa umpijäässä. Kello 8.40 tulin autolle ja yllättäen sivu-ikkunat olivat puoliksi sulat. Tuulilasi oli lähes kokonaan sula. Ainoastaan noin 30 cm yläosasta oli vähän jään peitossa. Menin auton sisälle ja puhalsi sisälle lämmintä ilmaa. Ei kovin kuumaa, mutta lämmintä kuitenkin

Eli vika ei siis olekaan sisäpuhalluksessa webaston suhteen. Nyt kun lohkolämmitin oli lämmittänyt moottorin, niin webasto puhalsi sisälle lämmintä. Väitän, että jos webasto toimisi kunnolla ja moottori olisi kunnolla lämmin, niin silloin olisi puhaltanut vielä paljon kuumempaa ilmaa sisälle.
Eli uskoisin, että vika ei ole piirikortissa, vaan jossa muualla webastossa. Juttelin tuon webaston korjaajan kanssa. Hän sanoi, että kannattaa vaihtaa tuo moottorin termostaatti ensin, kun ei ihan lämmitä moottoria riittävästi. Kun termostaatti on vaihdettu ensi viikon tiistaina, niin sitten testaan webaston toimintaa. Jos ei toimi edelleenkään, niin menen korjaamolle.