Tämä on helppoa:
AC on ilmastointi, eli jäähdytys. Off tarkoittaa pois ja Aut tarkoittaa automaattia.
Eli AC Off=ilmastointi pois ja AC Aut=ilmastointi päälle ja pois automaattisesti tarpeen mukaan.
Puhaltimen automaattiasento säätää puhalluksen moottorin lämmön, sekä sisä- ja ulkolämpötilan mukaan niin, että sisätilat lämpenevät tai jäähtyvät mahdollisimman nopeasti.
Samaan pyritään puhalluksen suuntauksen automatiikalla; kylmällä puhallus suuntautuu enemmän jaloille ja kuumalla keskisuuttimiin. Järjestelmässä on myös aurinkoanturi, jolloin auringon paahteessa ilmastointia tehostetaan.
Ilmastointi poistaa kosteutta tehokkaasti. Siksi, jos lasit huurtuvat automatiikalla, ja käännät puhalluksen käsin lasille, niin myös ilmastointi menee päälle (eli automaatille, pakkasellahan se ei oikeasti käynnisty).
Kun säädät halutuksi sisälämmöksi vaikkapa useimpien suosiman 22 astetta ja pidät kaiken automaatilla, niin lämmitys/jäähdytys on kaikkein tehokkainta ja automatiikka hyödyntää myös esimerkiksi sisäkiertoa, ettei ulkoa oteta liikaa kylmää/kuumaa ilmaa sekaan.
Kylmällä kelillä siis automatiikka odottaa, että moottori lämpiää, ennen kuin puhallusta lisätään, jotta kone lämpiää nopeammin, samalla sisäkierto voi mennä päälle, jotta jo hiukan lämmennyt sisäilma saadaan kierrätettyä takaisin lämppärin kennolle, eikä kylmä ulkoilma pääse jäähdyttämään moottoria kennon kautta.
Ja sitten itse vikaan
-Veikkaisin että puhallin vain on tulossa tiensä päähän. Useinhan se alkaa pakkasilla oireilla muutenkin. Toisaalta olisi luullut kitisevän jo aiemmin.