Tämä tarina alkaa oikeastaan 2010 vuodesta, jolloin ostin ensimmäisen 10-tappisen kasipätkän, ja ihastuin ajettavuuteen ja vitoskoneeseen, tottahan sitä alkoi himottaa tehomallit, ja 2011 ostin ekan mustan teeviisärrä farkun, 2013 joulukuussa elämä ei oikein maistunut kivalta ja samalla tuli luovuttua tuosta ekasta T-5R:stä.. joka jäi kaivelemaan.
Mutta muutamien vaiheiden jälkeen tänä kesänä alkoi taas poltella 850R tai T-5R.. joten 18.11.-18 ostohousut oli sopivasti jalassa, ja ostin tämän:

Siis T-5R, manuaali, ja ne kaikki perus nahka/alcantara pähkinäpuu systeemit. Auto on tuotu Ruotsista Suomeen, mutta sitten ihmettelin tyyppikilven ABE-tyyppihyväksyntää, joka vittasi Saksaan. Markkinakoodikin oli 18, jolloinka vättäisin että Saksasta tämä on lähtöisin.
Enikeis, auto on kuitenkin ensirekisteröity Joulukuussa 1994, milläs tämä selittyy? Koska jokapaikassa puhutaan aina vain 1995 vuodesta, erään vision mukaan auto olisi ehkä ollut esittelykappale jälleenmyyjällä?

Vielä jännempää on se, miksi tässä on manuaali, mutta ilmeisesti automaatin keskikonsoli, koska tuossa on automaatin ohjelmanvalinta painike. Painikkeessa ei kuitenkaan ole pinnejä, ei alle sovi mitään liitintä, koska siellä on vaihdekepin mekanismit. Hyviä ideoita, kiitos. Lisäksi tuosta kuvasta näkee, ettei tässä ole kyynärnojassa edes mukitelineitä, kun käsittääkseni/muistaakseni T-5R:ssä kuuluu olla mokkainen kyynärnoja? Niin ja käynnistyksenesto on toteutettu sellaisella reiällä mihin tungetaan se tikku.

Tutkaillaan vielä tuota jännää automaatin nappia

Vikojahan sitten riittää, minkäänlaista huoltohistoriaa autosta EI ole..

Pikkuhiljaa kuitenkin huolenpito on päässyt ilmeisesti pettämään koska:
-Tehostin vuotaa öljyä jostain putkesta
-Abs valo palaa jatkuvasti
-Mittaristosta melkein kaikki lamput pimeänä
-Huohotinjärjestelmä on tukossa, puhaltaa höyryä öljykorkista
-Mittaristossa ei kilometrit ole vaihtuneet sitten 2017 vuoden, ainakaan katsastuksessa
-Lämmityslaitteen puhaltimen nappi hukassa
-Kuskin penkin selkänoja ei käänny, moottori pyörii
-Vetonivel tai muu pitää kivaa rallatusta kun kääntää pyöriä ajossa, vähän ku betonimylly.
-Bensanhajua jostainpäin autoa
-Takapuskuri roikkuu, eli kannatinraudat lahot
-Mystisin vika kyllä on toistaiseksi se, miksi auto on kahdesti liikkeelle lähdössä risteyksessä ikäänkuin meinannut sammua, nyki muutamasti mutta sit ei mitään. Ja kahdesti moottoritien rampista kun oikealle käänsin, ja kaasu pohjassa, ei tapahtunutkaan mitään, aivan kuin kaasuvaijeri olisi otettu irti

mutta kun kaasun nostaa ja pyörät suoraan, niin taas kaasu mennään, moottori ei kuitenkaan sammu, menee vaan tyhjäkäynnille.
-Mitä muuta vielä, en tiedä, kun en ole ehtinyt tutkimaan..
Jotain hyvääkin:
-300 kilometrin matkalla ei öljyä ole kulunut!
-ihan siisti sisältä ja ulkoa, ei ole kolhittu/puskurit ehjät
-??? no se R

Siinäpä sitä rassaamista olisi sitten, ideana olisi pitää tämä kesämobiilina ja laitella tätä pikkuhiljaa, ikäänkuin harrastepeli. Alustavia suunnitelmia mm:
-Mahdollisimman originaali, eli stereot vaihdettava
-Saattaa semmoiseen kuntoon, ettei arveluta lähtee ajamaan
-???
Annetaan tälle äRRälle mahdollisuus
