RallyBaron  Samppasport

V70 D5 alhainen polttoaineen paine

  • 77 Vastauksia
  • 61578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #60 : 07.09.2021, 14:54:13 »
Jorma varmaan osaa tarkemmin tästä sanoa  :) Miten paljon muuten sen tankin pumpun pitäisi sitä polttoainetta pumpata, esim. vaikka l/min?

Eli periaatteessa vaikka paperiliittimellä ottaa virran siihen pumpun sulakepaikkaan joltain sulakkeelta, johon tulee jatkuva virta? Voisi ainakin kokeilla jos noin helposti saisi onko tuolla mitään vaikutusta vikatilaan menemiseen  ;D

Toki itsellä on sähkötaustaa, mutta takapenkin istuinosa pois ja pumpun liitin esiin, siitä selvittää kumpi on plussa (sähköä tulee hetken aikaa kun kääntää virrat päälle) ja siihen vein kojetaulusta keinukytkimen kautta +12 V jonka otin muistaakseni kojetaulun alta, joko radion virtajohdosta tai jostain missä jännitettä oli silloin kun auto on käynnissä. Teho on aivan mitätön, sellaista johtoa kannattaa käyttää, mihin saa pienen sulakkeen. Johdon saa pujotettua maton alta paikoilleen. Jos käyttää paikkaa jossa on aina 12V, riski on, että pumppu unohtuu pyörimään parkkipaikalla  8)
Toiminta on helppo testata - pumppu ääntää kun kytkimen laittaa päälle.

Se, että toimiiko auton oma "boosteri" vai ei, on vaikea sanoa labraamatta asiaa. Itse epäilen, että siinä auttaa ennakointi, pumppu käynnistyy liian myöhään jos vasta sitten kun nilkka on jo suorana.

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #61 : 07.09.2021, 18:04:46 »
Kiitos selvennyksestä, minäpä virittelen joku päivä tuollaisen ja laittelen tänne oliko apua  :) Tuskin ainakaan haittaa on  ;D
Volvo V70 D5 -03

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #62 : 07.09.2021, 18:08:19 »
Onko muuten normaalia kun tässä joku päivä testailin korkeapainepumpulle tulevan ja pumpulta lähtevän letkun tilalle laittaa kirkkaan letkun, jotta näkisi repiikö ilmoja jostain, niin paluupuolen pumpulta lähtevässä letkussa näkyi ilmakuplia? Tulopuolella ei kuplia näkynyt.
Volvo V70 D5 -03

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #63 : 08.09.2021, 09:31:37 »
Teitkö Jorma sen kytkennän takapenkin istuinosan alla oleviin johtoihin vai pitikö se tehdä ihan sinne selkänojan alla olevaan pumppukoteloon? En oikein saanut selvää noista istuinosan alla olevista liittimistä/johdoista, että mikä niistä on pumpulle menevä  :P
Volvo V70 D5 -03

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #64 : 08.09.2021, 11:25:58 »
Teitkö Jorma sen kytkennän takapenkin istuinosan alla oleviin johtoihin vai pitikö se tehdä ihan sinne selkänojan alla olevaan pumppukoteloon? En oikein saanut selvää noista istuinosan alla olevista liittimistä/johdoista, että mikä niistä on pumpulle menevä  :P

Kävin virkistämässä muistia, kytkennästä on vähän aikaa. Itseasiassa olin hoitanut asian seuraavasti. Hankin keinukytkimen, jossa on kahdet koskettimet. Toin siihen sähköä tupakansytkältä. Löysin polttoainepumppua syöttävän johdon, OBD pistokkeen takana, rintapellin puolella on sininen, paksu johto (2.5mm2) joka syöttää pumppua. Katkaisin sen ja kierrätin sen keinukytkimen kautta. Keinukytkimen "OFF" asennossa johto vain kiertää kytkimen kautta takaisin lähtöpaikkaan ja toiminto on kuten johdinta ei olisi ikinä katkaistu. "ON" asennossa paluu "siniselle" on sitä sähköä joka tulee tupakansytkältä.  Paras käyttää vähän vahvempaa johtoa koska sulakkeet on 15A. (edit: varastin tupakansytkän sähköt sieltä panelin takapuolelta)
« Viimeksi muokattu: 08.09.2021, 15:00:11 kirjoittanut Jorma »

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #65 : 08.09.2021, 15:23:10 »
Selvä homma  8)
Volvo V70 D5 -03

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #66 : 09.09.2021, 07:31:25 »
Eipä ollut apua tästä pumpun kytkemisestä päälle jatkuvasti  :( Samalla tavalla heittää vikatilaan kiihdyttäessä kovemmin :buck2: Pitää varmaan tuota korkeapainepumppua availla ja katsoa miltä se näyttää.
Volvo V70 D5 -03

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #67 : 09.09.2021, 07:57:56 »
Eipä ollut apua tästä pumpun kytkemisestä päälle jatkuvasti  :( Samalla tavalla heittää vikatilaan kiihdyttäessä kovemmin :buck2: Pitää varmaan tuota korkeapainepumppua availla ja katsoa miltä se näyttää.

Harmi homma ettei auttanut - kerro sitten kun vika löytyy niin opitaan uutta. Onkohan Vidassa mitään oloarvoa jota voisi seurata ja näkisi jotain hyödyllistä?

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #68 : 09.09.2021, 08:51:26 »
Ilmoittelen kyllä, jos saan vian joskus selville  ;D Harmi kun ei tuolla sinun tavallasi tullut kuntoon, olisi liian helppo ratkaisu ollut  :D Itsellä ei tuota Vidaa ole, niin ei pysty oikein kunnolla noita arvoja tutkailemaan  :-\
Volvo V70 D5 -03

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #69 : 09.09.2021, 13:57:58 »
Ilmoittelen kyllä, jos saan vian joskus selville  ;D Harmi kun ei tuolla sinun tavallasi tullut kuntoon, olisi liian helppo ratkaisu ollut  :D Itsellä ei tuota Vidaa ole, niin ei pysty oikein kunnolla noita arvoja tutkailemaan  :-\

Enempiä vanhaa ketjua tutkimatta kysyn, että onhan pa-suodatin vaihdettu - itse olen vaihtanut sen aika usein (vuosittain viimeistään) koska vanhalla suodattimella viat tulee helpommin. Helppo vaihtaa eikä maksa paljoa. Itse olen käyttänyt Bosch suodatinta, alkuperäisen hinta on jostain syystä moninkertainen.
Minulla oli sitä tunnettua ongelmaa noin 200 000 km sitten, että vajaalla tankilla tankin puoliskot eivät tasoittuneet, tästä syystä vaihdoin tankin pumpun (koko äijä ihan dieselissä vaihdon jälkeen) - letkut tankissa on niin lyhyet, ettei pumppu ylety kuin siihen takapenkin istuimen kohdalle ja siinä suojapaperit äkkiä vettyi dieselissä  8).

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #70 : 09.09.2021, 14:17:12 »
Joo, suodatinta vaihdoin ensin tarvikemallin loppukeväällä ja sitten vielä tuon boschin suodattimen mutta siitä ei ollut iloa ;D Muuta en keksi tosiaan enää kuin, että tuo common rail pumppu on jotenkin menossa rikki  :) Ellei sitten turbon siivet jumita niin ettei jää vikakoodia muistiin  :D Joka tapauksessa herjaa matalaa polttoaineenpainetta (2505 ja 2503) ja sitten oli kaasupolkimen asentotunnistimesta vikakoodi myös.
Volvo V70 D5 -03

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #71 : 09.09.2021, 19:30:56 »
Tuossa äsken tein taas vaihteen vuoksi sen suuttimien ohivuototestin, niin pientä ilmakuplaa joka letkussa meni koko ajan  ???  Onko se mahollista, että common rail pumppu repisi ilmoja jostain välistä? Pumpulle tulevassa letkussa kun ei ilmaa näy yhtään  :idiot2:
Volvo V70 D5 -03

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1108
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #72 : 09.09.2021, 19:42:53 »
Minä en osaa ilmavuotoon tai Common rail pumppuun sanoa mitään, mutta itselläkin oli aiemmin juuri noita säätyvien turbonsiipien ongelmia. Onko tuttu se ohjausventtiili jonka kautta alipaineletku menee, sijaitsee ilmanputsarilta lähtevän letkun kohdalla lohkon kyljessä parilla ruuvilla. Aika helppo ottaa irti, putsata sihti ja puhaltaa esim. brakekliineriä läpi. Tätä monet hehkuttaa ratkaisuksi. ¨
https://www.youtube.com/watch?v=BPtABczQk3E

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #73 : 10.09.2021, 18:19:33 »
Tuon venttiilin sihdin putsailinkin alkukesästä ja avasin myös itse venttiilin ja se kumikin oli siellä sisällä ehjä   :) Pumpun tosiaan purin jo tänään, eipä siinä oikein silmämääräisesti mikään näyttänyt rikki olevan  :D Pumpun akseli pyöri ihan sormilla kun voimaa vähän käytti  ;D Vai pitäisikö sen pyöriä ilman voimankäyttöä?
Volvo V70 D5 -03

Poissa VolvoV70TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #74 : 12.09.2021, 21:17:14 »
Vaihdettu uusi käytetty common rail pumppu ja sillä korjaantui  8)
Volvo V70 D5 -03

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron