Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Käynnistyksen esto S80

  • 10 Vastauksia
  • 9307 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Käynnistyksen esto S80
« : 03.10.2011, 09:51:59 »
Vaimon S80 2,4 aut 170hv -01/-02 ajettu 207tkm käynnistyksen esto keljuilee sillon tällön. Joskus kun kääntää avaimesta II asentoon ilmestyy teksti käynnistyksen estosta, tarkkaa sisältöä en osaa kertoa, kun tuo flaamin kielen taito ei ole vielä ihan huipussaan...
Hommaan auttaa aina että ottaa virran pois ja vielä sen avaimenkin nyppää irti, sitten olen polkenut jarrua uudestaan, ja ei kun uuteen yritykseen. Joskus joutuu tämän manööverin toistamaan muutamaan kertaan, ennen kuin tokenee. Eikä tässä riitä, että ongelma olisi aina samanlainen, vaan joskus ei pyöritä starttia ollenkaa ja joskus pyörittää starttia mutta ei vaan käynnisty.
Puolenvuoden aikana homma ei ole pahentunut, mutta on kuitenkin välillä varsin kiusallista jatsailla avaimen kanssa eestaas, että muuten niin loistava kosla heräis tulille.
Eli onko nyt pa**a lentänyt kunnolla tuulettimeen vai olisikos mahtollisesti jokin pikku kakki vaan?

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #1 : 03.10.2011, 10:20:33 »
Käypäs luettuttamassa vikakoodit ajonestosta niin eiköhän se sillä selviä..

Onko sulla toista avainta ja jos on niin tekeekö sillä samaa?

Oma veikkaukseni on avaimen antennirengas(siinä virtalukon ympärillä ja tunnistaa avaimen)
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #2 : 03.10.2011, 11:31:27 »
Onko avainperän patteri täydessä latingissa? Tää on ihan arvaus...

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #3 : 03.10.2011, 11:49:12 »
Joo, meillä on kahdet avaimet ja vika esiityy molemmilla.
Voiskohan nuilla yleisiltä markkinoilta saatavilla testereillä lukea nuokii koodit. Niin ja sitten vielä, mikäs olisi semmonen hyvä vikakoodin lukija s80:een, kun niittä autoja on jo kaksittain perheessä, voisipa tulla varmaan aika-ajoin tarvista...

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #4 : 03.10.2011, 11:54:12 »
Voiskohan nuilla yleisiltä markkinoilta saatavilla testereillä lukea nuokii koodit. Niin ja sitten vielä, mikäs olisi semmonen hyvä vikakoodin lukija s80:een, kun niittä autoja on jo kaksittain perheessä, voisipa tulla varmaan aika-ajoin tarvista...

Noi yleismallin testerit ei kyllä yleensä näytä kun moottorinohjauksen koodit. Jotkut jopa vaihteiston. Taitaa olla BSR:n PPC oikeastaan ainoa vaihtoehto. Wanhempi PPCv1 malli on ihan riittävä jos sellaisen jostain vielä saa. BSR:n verkkokaupassa ainakin oli noita taannoin vielä myynnissä. Käytettynäkin niitä ajoittain löytää. Toinen vaihtoehto on BSR:n PPC:n uudempi malli jos lompakko vaan kestää ;)
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #5 : 03.10.2011, 11:55:29 »
Onko avainperän patteri täydessä latingissa? Tää on ihan arvaus...

ei vaikuta millään tavalla käynn. estoon...
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #6 : 03.10.2011, 13:29:06 »
ei vaikuta millään tavalla käynn. estoon...
Onko siinä avainperässä siis joku tunniste minkä perusteella auto suostuu käynnistymään ja mikä tunniste ei tarvitse sähköä? Jossain oli juttua rfid -tyyppisestä elementistä joka saa tehonsa ulkopuolelta, tässä tapauksessa virtalukolta langattomasti, ja pystyy sen jälkeen kommunikoimaan myös ulospäin.

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #7 : 03.10.2011, 14:37:18 »
Jou, kiitos hyvästä vinkistä. Taas onnistun olemaan ehkä onnistuu, ehkä ei -tyyppi. Nimittäin oma biilini on S80 2,5tdi joka on ensirekisteröity 05.10.2000 ja BSR:n esite (tai mikäse sähkösesti on) sanoo, että toimii kaikissa -01 etteenpäin, mutta ei -99 -00 dieselit. Missä ja kuinkas pystyy varmuudella määrittämään vuosimallin. Noinkin myöhään syssyllä rekisteröity lienee jo seuraavan vuoden mallia. Mutta mutta... paljonkos mallin vaihtumis kohdassa on mallien välisiä osia sekasin?
Voehan vetoakseli......

Poissa Henkka863

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #8 : 03.10.2011, 15:52:28 »
Onko siinä avainperässä siis joku tunniste minkä perusteella auto suostuu käynnistymään ja mikä tunniste ei tarvitse sähköä? Jossain oli juttua rfid -tyyppisestä elementistä joka saa tehonsa ulkopuolelta, tässä tapauksessa virtalukolta langattomasti, ja pystyy sen jälkeen kommunikoimaan myös ulospäin.


kuvassa olevan avaimen volvo tekstin alapuolella on kumin sisällä sellainen siru minkä se tunnistaa sillä tunnisterenkaan käämillä.
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #9 : 04.10.2011, 13:16:58 »
Missä ja kuinkas pystyy varmuudella määrittämään vuosimallin.

Valmistenumeron (VIN) kymmenettä merkkiä katsomalla. Esim. 1 = 2001.

Vaikka autosi osoittautuisi vuoden 2001 tuotteeksi, voi olla hyvä varmistaa vielä laitteen sopivuus autoosi BSR:ltä kysymällä tai esim. foorumin keskusteluja penkomalla. Tämä siksi, että dieselit olivat TDI-koneisia 99-01 ja D5-moottoria on käytetty 02->. Olisi loogisempaa, että laitteen toimivuus on kytköksissä moottorin (ja sen ohjauksen) vaihtumiseen kuin vuosimallin vaihtumiseen saman moottorin yhteydessä. Tosin TDI:n ohjauksessa versio 15.7/15.8 vaihtui jossain vaiheessa, joten kaikki lienee mahdollista...
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 13:24:07 kirjoittanut d6r »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Käynnistyksen esto S80
« Vastaus #10 : 04.10.2011, 14:18:55 »
Tosin TDI:n ohjauksessa versio 15.7/15.8 vaihtui jossain vaiheessa, joten kaikki lienee mahdollista...

Väittäisin, että kaikki S80-mallit ovat MSA 15.8 ohjauksella.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Samppasport  Futurez