Proturbo  Autodiagnoosi

C30 dieselin rekisteröiminen pakettiautoksi

  • 2 Vastauksia
  • 2227 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
C30 dieselin rekisteröiminen pakettiautoksi
« : 16.02.2019, 16:00:20 »
Työpaikka vaihtuu ja pitäisi hankkia moottoritiennielijä uutta työmatkaa varten.

C30 ja V40 pikkudieseleinä voisivat olla kiinnostavia. Tässä kuitenkin kun nettiauton hakua olen naputellut niin on tullut tuollaisia Ford Fiestoja vastaan jotka ovat pakettiautoja ja tällöin vuotuiset verot ovat noin 200 euroa, kolmisen sataa vähemmän kuin vastaavissa autoissa henkilöautoiksi rekisteröityinä.

Onko kukaan heivannut C30:stä takapenkkiä pois ja rekisteröinyt pakuksi?
C70 T5 2006 Summum

Poissa hpniemi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • C30 T5 Turbotec
Vs: C30 dieselin rekisteröiminen pakettiautoksi
« Vastaus #1 : 18.02.2019, 10:08:43 »
Sama asia ollut mielessä, kun hommasin C30:n hiljattain ja takaboksi on sen verran pieni, että ajattelin pakettiautontaa sen, mutta mutta...

Asia jäi kytemään, koska en ole jaksanut selvittää, onko se lain puitteissa mahdollista, koskapa tämä Trafin teksti on ensin ymmärrettävä:

Lainaus
Pakettiautoksi muutettavalla henkilöautolla tulee olla rinnakkainen luokittelu pakettiautoksi
valmistajan toimesta ja luokittelun tulee ilmetä joko ATJ:n tyyppihyväksyntätiedoista
TYYTIstä tai AKEn internetsivuilla olevasta vastaavat tiedot
sisältävästä M1/N1-rinnakkaismalliluettelosta.
Puitedirektiivin mukaisten AC (station wagon eli farmari-autot)- korityyppiin tai
AF (monikäyttöajoneuvo)- korityyppiin kuuluvien autojen osalta ei kuitenkaan
ole tarpeen edellyttää erillistä luokittelumerkintää eikä rinnakkaisen pakettiautoluokittelun
olemassaoloa. Myöskään muihin kuin AC- tai AF-korityyppiin kuuluvien
autojen osalta ei ole tarpeen edellyttää erillistä luokittelumerkintää em. tiedostoissa,
jos
• auto täyttää vanhan autoverolain vaatimuksen vähintään 3 m3 kokoisesta
tavaratilasta tai avolavapakettiautojen tavaratilan mittavaatimukset
(alemman autoveron alainen auto, joka on ensiverotettu ennen 1.4.2009
voidaan muuttaa ilman veroseuraamuksia pakettiautoksi jos se täyttää
autoverolain 23§:n vaatimukset)
• auto on muuten em. korityyppejä vastaava eli esim. tila-auto, farmariauto
tai maastohenkilöauto (ei kuitenkaan sedan, viistoperä, coupe, avoauto
tai niitä vastaavan korityypin auto).

Vaadittava kantavuus
Pakettiauton tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin autoon hyväksyttyjen
matkustajien lukumäärä x 68 kg (A 1248/2002 9§ 1 mom.). Istumapaikkojen
vähentämisestä on kerrottu AKEn ohjeessa 793/208/2009.

Jos selvität ennen minua, kerro täällä.
C30 T5 2010 Turbotec

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: C30 dieselin rekisteröiminen pakettiautoksi
« Vastaus #2 : 18.02.2019, 10:50:19 »
Fiestasta on tietääkseni ihan tehdastekoinen Van-malli olemassa. C30 Volvosta ei.

Aika suurella todennäköisyydellä sanoisin, ettei C30 saa katsastettua pakuksi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Carcom Oy  Elekma