Futurez  Kulkukoira

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264306 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #75 : 29.10.2011, 15:16:26 »
Tässä on D24:n öljypohja, jota on etupäästä lyhennetty. Tuo mainitsemani munapussi tulee siis just vakaajan kohdalle. Syvemmän vakaajan kanssa ei olisi tilaongelmia, mutta toisaalta ei houkuttele ajatus vakaajan vaihtamisesta ohuempaan, kun nykyinen paksu turbon vakaajakin vaatii melko rennot ajolinjat ;D

Poissa JONE^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #76 : 29.10.2011, 17:36:44 »
Eikö tuota vakaajaa sais tehtyä / teetettyä jossain takomolla mittojen mukaan?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #77 : 29.10.2011, 18:14:46 »
Eikö tuota vakaajaa sais tehtyä / teetettyä jossain takomolla mittojen mukaan?

Tottahan toki. Se ei vaan ole sitten enää aluperäinen VOLVO-osa :) Pussihousut lepattaa... No ei vaan, katselin juuri Varaosahaku.fi:stä, niin Joensuussa olisi yhdessä purkaamossa 760:n vakaaja myynnissä 45e hintaan. Mitenköhän paksu tuollainen on?

Toisaalta voi olla, että tulee testattua tuolla alkuperäisellä. Saahan sinne jossain määrin laitettua korotuspaloja kinnikkeiden ja runkopalkkien väliin.


Tänään tein vesiputkia moottorin kupeeseen. Lopputulos ihan ok, mutta kuvat niin sekavia, että ei viitsi laittaa tähän topikkiin. Jokainen voi käydä Photobucketissa katselemassa, jos kiinnostaa.

Esivalmistelut ovat aika hyvällä mallilla ja kohta pitää varmaan alkaa tositoimiin. Mietin tuossa, että millä sitä sitten ajelee, kun tämä on työn alla. Päädyin sitten ostamaan ruttutukusta V40 Classicin ja jos se ei ole hirmuisesti valokuvista tutkittua pahempi, niin se täytyy varmaan laittaa välihommana kuntoon. Sitten saa rauhassa laitella dieseliä ja sitten sen 40:n voi myydä hyvin koeajettuna pois.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:29:10 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #78 : 29.10.2011, 18:32:54 »
Tänään tein vesiputkia moottorin kupeeseen. Lopputulos ihan ok, mutta kuvat niin sekavia, että ei viitsi laittaa tähän topikkiin. Jokainen voi käydä Kuvablogissa katselemassa, jos kiinnostaa.
Siis tä? Epäonnistuuks sulta jokin?   :o

 :D

No kiva kun edistyy.  :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #79 : 31.10.2011, 16:21:23 »
No kiva kun edistyy.  :)

Joo :) Viikonloppuna sain periaatteessa kaikki esivalmistelut tehtyä ja tänään tilasin purkaamosta sen 760:n vakaajan. Kauppaa on myös hierottu vahvemmasta vauhtipyörästä, joka on kierrätyskeskuksessa myynnissä. Jos vaikka sattuu mopo keulimaan.... tosin taisin jokunen viesti aiemmin todeta, että ei keuli, mutta pitää kuitenkin varautua :D

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #80 : 31.10.2011, 16:35:23 »
Joo :) Viikonloppuna sain periaatteessa kaikki esivalmistelut tehtyä ja tänään tilasin purkaamosta sen 760:n vakaajan. Kauppaa on myös hierottu vahvemmasta vauhtipyörästä, joka on kierrätyskeskuksessa myynnissä. Jos vaikka sattuu mopo keulimaan.... tosin taisin jokunen viesti aiemmin todeta, että ei keuli, mutta pitää kuitenkin varautua :D

Ja se oli menox  ;D
940 classic
Amazon -68

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #81 : 31.10.2011, 16:53:50 »
Jos vaikka sattuu mopo keulimaan....

Näkikö kukaan edes sen mopedin takavaloja?  :D
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #82 : 31.10.2011, 19:05:08 »
Äsken käväisin vielä asentamassa eilen tekemäni huohotinputken.


Tein myös ylimääräiseen 940:n lämpömittarin anturiin sopivat kierteet, jotta se sopii tdi:n ylävesiletkuun.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:30:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #83 : 31.10.2011, 19:09:25 »
tosin taisin jokunen viesti aiemmin todeta, että ei keuli, mutta pitää kuitenkin varautua :D
Keh.. Ei vara venettä kaada :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #84 : 05.11.2011, 16:27:28 »
Perjantaina ehdin vihdoin hakemaan Matkahuollosta 760:n kallistuksenvakaajan. HYVÄÄ TAVARAA!! Muodoiltaan se on juuri sellainen kuin pitikin, eikä se ole sen ohuempi, mitä nyt paikallaankin oleva, eli 23mm :)

Tiedustelin myös foorumin yhteistyökuppanilta Moonlight Motorsportin Jarilta lastua tdi koneeseen. Jos siitä vahvemmasta vauhtipyörästä tulee kaupat, niin oli puhe tehdä sellainen lastu, että ei tarvitse rajailla tehjoa, vaan otetaan kaikki irti, mitä vakio-osilla saadaan. Toistaiseksi tehokkain vakio-osilla oleva tdi heidän lastulla on kuulema 182hv. Väännöistä ei ollut puhetta, mutta jossain 400nm paikkeilla luulisi pyörivän.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14949
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #85 : 05.11.2011, 16:43:37 »
Tässä tyhmempi vois luulla että isänpäivänä 940 kulkee diiselillä??
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #86 : 06.11.2011, 19:01:26 »
Tässä tyhmempi vois luulla että isänpäivänä 940 kulkee diiselillä??

No ehkei nyt sentään. Täytyy saada se etuvetoinen ruttutukkuprojekti ensin ajoon, niin sitten alkaa tapahtumaan.

Tänään noudin sen "spesiaalivauhtipyörän", mutta en tiedä sen erikoisuudesta. On se jäykemmän tuntuinen, mitä 470tkm ajettu vanha vauhtis on, mutta ei siinä ole minkäänlaisia merkkejä mistään muokkauksista. Miten sille mitään olisi voitu tehdä, jos ei minkäänlaisia jälkiä ole jäänyt? No saas nähdä kuin käy...

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #87 : 07.11.2011, 19:20:58 »
kyllähän tähän olisi kiva joku vnt ahdin?  :idiot2:
volvoja - onhan noita.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #88 : 07.11.2011, 19:53:10 »
kyllähän tähän olisi kiva joku vnt ahdin?  :idiot2:

Mennään nyt aluksi ainakin vakio-osilla. Tässä kun on katsastuksen kanssa kuulema kuitenkin ongelmia, niin täytyy edes yrittää sitä, että näyttäisi tehdastekoiselta moottorilta ;)

Tänään vaihdoin sen toisen kallistuksenvakaajan ja nyt on ainakin tilaa :)


...ja tuo oli sitä paitsi 23mm paksu ja alkuperäinen oli 22mm.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:30:59 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #89 : 07.11.2011, 19:56:26 »
Onko tuo vakaaja nyt auton alin kohta :o ???
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

RallyBaron  Samppasport