No niin, kyllä tämä tästä.
Huutavalle flektille ja surisevalle ahtosolenoidille löytyi varsin ymmärrettävä selitys. Eculle menee kaksi kelta/harmaata johtoa ja johtosarjoja tehdessäni olin kytkenyt nämä kaksi johtoa ristiin. Eli kyseessä lämpötila-anturin- ja mappi-anturin johdot, eli kaiken lisäksi oli vielä aika loogiset oireetkin.
Sen sijaan sille temppuilevalle polttonestejärjestelmän releelle en löytänyt varsinaista vikaa, joten päädyin toisenlaiseen ratkaisuun. Relettä ohjaava maadoitushan tulee siis eculta ja ohjaava jännite alunperin suoraan akulta. Kytkin ohjausjännitteen virtalukon kautta, joten nyt ei pienet maadoitushäiriöt vaikuta mitään, kun releeltä katkeaa samalla kertaa jännite ja maadoitus(pitäisi katketa), niin ei jää enää virrat päälle.
Vielä pitäisi sisäistää pakokaasujen lämpötilan varoitusvalon toiminta, kun sitä olisi kätevä käyttää hehkujen merkkivalona. Tuossa autossa ei moista valoa ole ollut käytössä ja kun laitoin siihen polttimon paikalleen, niin nyt se valo syttyy, kun laittaa virrat päälle ja sammuu itsestään noin 10sek kuluttua. Mihinköhän ihmeeseen se on kytketty, kun tosiaan tuolla relerasiassa ei ole edes koko relettä, minkä tuota valo pitäisi ohjata

Eihän sillä sis muuten ole merkutystä, mutta se johto pitäisi löytää ja kytkeä tuohon dieselin ecuun.