Carcom Oy  Elekma

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

• 523 Vastauksia
  • 264149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

hevonen

• Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #240 : 10.12.2011, 12:37:47 »
Kaikkihan me muistamme silloin tuoreet mainokset lehdistä (esim TM) vuodelta -74,  ;)
Kyllä mä ton muistan hyvin, olin semmonen mopoikänen ja luin TM:ää sun muita kieli vyön alla. Suurin osa tästä porukasta tais olla vasta harkinta-asteella... :D

Nojuu, taas pieni ot. ;)

Ps. Mitä tuosta irtoaa ns. pikkuvirillä ja vakiopalikoilla? Vääntöö ainakin hirveesti. :o

Poissa Juke-Maza

• Grand Luxe Touring
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
« Vastaus #241 : 10.12.2011, 13:10:09 »
Jumankauta ku on mahtava projekti! Oot mun idoli  :buck2:
Ootkos laskeskellu kustannuksia tälle projektille?

Ps. Mitä tuosta irtoaa ns. pikkuvirillä ja vakiopalikoilla? Vääntöö ainakin hirveesti. :o
~200hp/~450nm on varmaan aika rajoilla vakio palikoilla? Kyllähän tuossa motissa on potentiaalia aivan kauheesti.

Poissa jaippi

• Grand Luxe
  • **
Re: Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #242 : 10.12.2011, 13:34:20 »
Nähnyt lappuja joissa lukee about 170-180 hp / 450-500 Nm.
Vakiopalikoilla, avara putkisto ja esim. barbaarimainen evry.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Nähnyt lappuja joissa lukee about 170-180 hp / 450-500 Nm.
Vakiopalikoilla, avara putkisto ja esim. barbaarimainen evry.
Kyllä kai heppoja enemmän saa vakio leluilla kun pelkällä lastulla saa 170hp. Mutta mistäs sä noi väännöt repäsit? Rican softalla saa 330Nm. Eli noi ei kulje käsi kädessä. Noilla väännöillä heppoja pitäis olla enemmän.  ;)
http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=189

Poissa spike

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #244 : 10.12.2011, 16:40:46 »
Odotan mielenkiinnolla miten katsastuksessa menee. Itse miettinyt 960 vm 95 dieselöintiä. Siinä kun alkaa olemaan kilometrit täynnä.  Miten hyvin D5 kone soveltuisi tuohon? Sopiiko takavedon laatikko kiinni siihen? Elektroniikka voisi olla haasteellisempi mutta olisi oikea volvo eikä mikään Hitlerwagen kone. Sähköt ei kauheasti pelota mutta itsellä ei oikein ole taitoa taikoa alsasta ja raudasta kuten kulmamies joten pitäisi sopia edes jotenkuten paikoilleen. En ainakaan saa kytkinkoppaa muokattua vieraalle laatikolle vaan se pitää sopia suoraan.

Poissa sjs

• 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • Talven aika on takavedon taikaa!
« Vastaus #245 : 10.12.2011, 17:18:40 »
Odotan mielenkiinnolla miten katsastuksessa menee. Itse miettinyt 960 vm 95 dieselöintiä. Siinä kun alkaa olemaan kilometrit täynnä.  Miten hyvin D5 kone soveltuisi tuohon? Sopiiko takavedon laatikko kiinni siihen? Elektroniikka voisi olla haasteellisempi mutta olisi oikea volvo eikä mikään Hitlerwagen kone. Sähköt ei kauheasti pelota mutta itsellä ei oikein ole taitoa taikoa alsasta ja raudasta kuten kulmamies joten pitäisi sopia edes jotenkuten paikoilleen. En ainakaan saa kytkinkoppaa muokattua vieraalle laatikolle vaan se pitää sopia suoraan.
D5 kone sopii M90 lootan kanssa yhteen, ymmärtääkseni myös kytkinlevyä myöden. Harkita kannattaisi tuossa vaiheessa kyllä vaikka 6vaihteista Getrag V152 laatikkoa turbosuprasta tai BMW V8 koneen perästä, ei tartte M90 laatikon ja tuon väliin monta saturaista laittaa, ja saa kulutuksenkin alas samalla, eli se maksaa itsensä vuodessa varmasti. Toinen vaihtoehto tottakai joku automaattiloota, AW30 sopii tottakai heittämällä, mutta taloudellisuus on sit... oikealla PIIIITKÄLLÄ perävälityksellä vois maantiellä tottakai mennä, tyyliin 2,5-3 välitys, esim BMW E36 325TDS löytyy 2,56.

D5 kone pitäis kans käydä 960 konekorvakkeisiin, tai ainakin hyvin pienellä sovittamisella kuten täällä tehty 2,5TDI:lle.

Moottoriohjaus on sit haaste, ruotsissa asennettu Penta D3 koneen ohajuksia (Penta D3 = D5) koska ei tartte kun itse ohjausboksin ja johtosarjan ja EVC boksin (noh, tuossakin on jo tavaraa voin kertoa... eikä ole halpaa). Autosta jos otat, tarttet kuskinoven ohjainlaitteen, mittariston, virtalukon ja jotain muuta romua varmasti, mutta saattaa tulla halvemmaksi kun pentan ohjauksen hommaaminen.

Itse haaveilin joskus B6254 koneen dieselöinnistä, eli löis kiinni D5 männät, pumput, suuttimet jne... tosin ei oo homma helpoimmasta päästä eikä kaikki "bolt-on", mut sit olis volvon OMA kutosdiisseli. Positiivista olis että kone on jo sovitettu, eiku vaikka T6 konene ahtimet kylkeen, kanget+männät vaihtoon ja moottorinohjaus vaikka jostain mersun koneesta joko CDI tai rivipumppukoneesta, ja tottakai perävälitys vaihtoon... tuo vakio ei ole kauhean fiksu välitys ellei pellin alla ole vapari 1,2 kone.

Kandeis varmaan tälle laittaa oma topic ettei sotketa kulmamiehen topiccia turhaan. :)

Ja hyvältä näyttää edelleen kulmis, vielä kun saadaan ajeluvideo!
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #246 : 10.12.2011, 17:19:48 »

Mulla oli Expressissä Deran lastulla 174hv ja 370nm Harisen penkissä. Muuten vakio-osilla, mutta katti puuttui.

Jumankauta ku on mahtava projekti! Oot mun idoli  :buck2:
Ootkos laskeskellu kustannuksia tälle projektille?
~200hp/~450nm on varmaan aika rajoilla vakio palikoilla? Kyllähän tuossa motissa on potentiaalia aivan kauheesti.

Ei tähän nyt niin hirmuista budjettia tarvittu. Tekniikan luovuttaja oli jo ennestään ja siinä ei ollut rahaa kiinni kuin joku 1000e. Lisäksi piti hommata dieseliin sopiva M90, koneenkorvat ym. pientä. Tekniikan luovuttajasta olen saanut myytyä osia noin 500 euron edestä ja vielä on jäljellä 940:n alkuperäinen FT kone ja M90 laatikkokin.

Ensi viikolla pitäisi käydä konttorilla, niin sitten saadaan lopullinen tuomio tälle projektille :)

960:n laatikko sopii suoraan D5:seen. Myös öljypohja sopii lyhentämällä ja mahdollisesti moottorin korvakkeetkin sopii. Haasteelliseksi D5:n tekee sähköt. Niissä on jo väyläohjauksia ja muuta jännä. Suurin ongelma on saada ajonesto toimimaan, mutta sekin on varmaan järjestelykysymys. Helpointa on hommata kolaroitu tjms. auto D5:lla, joka on käyntikuntoinen, niin sellaisesta saa kaikki tarvittavat yksiköt ja johdot. Osa kerrallaan hommaamalla projekti on jotain toivottoman ja mahdottoman rajamailta :)

D5 kone sopii M90 lootan kanssa yhteen, ymmärtääkseni myös kytkinlevyä myöden. Harkita kannattaisi tuossa vaiheessa kyllä vaikka 6vaihteista Getrag V152 laatikkoa turbosuprasta tai BMW V8 koneen perästä, ei tartte M90 laatikon ja tuon väliin monta saturaista laittaa, ja saa kulutuksenkin alas samalla, eli se maksaa itsensä vuodessa varmasti. Toinen vaihtoehto tottakai joku automaattiloota, AW30 sopii tottakai heittämällä, mutta taloudellisuus on sit... oikealla PIIIITKÄLLÄ perävälityksellä vois maantiellä tottakai mennä, tyyliin 2,5-3 välitys, esim BMW E36 325TDS löytyy 2,56.

D5 kone pitäis kans käydä 960 konekorvakkeisiin, tai ainakin hyvin pienellä sovittamisella kuten täällä tehty 2,5TDI:lle.

Moottoriohjaus on sit haaste, ruotsissa asennettu Penta D3 koneen ohajuksia (Penta D3 = D5) koska ei tartte kun itse ohjausboksin ja johtosarjan ja EVC boksin (noh, tuossakin on jo tavaraa voin kertoa... eikä ole halpaa). Autosta jos otat, tarttet kuskinoven ohjainlaitteen, mittariston, virtalukon ja jotain muuta romua varmasti, mutta saattaa tulla halvemmaksi kun pentan ohjauksen hommaaminen.

Itse haaveilin joskus B6254 koneen dieselöinnistä, eli löis kiinni D5 männät, pumput, suuttimet jne... tosin ei oo homma helpoimmasta päästä eikä kaikki "bolt-on", mut sit olis volvon OMA kutosdiisseli. Positiivista olis että kone on jo sovitettu, eiku vaikka T6 konene ahtimet kylkeen, kanget+männät vaihtoon ja moottorinohjaus vaikka jostain mersun koneesta joko CDI tai rivipumppukoneesta, ja tottakai perävälitys vaihtoon... tuo vakio ei ole kauhean fiksu välitys ellei pellin alla ole vapari 1,2 kone.

Kandeis varmaan tälle laittaa oma topic ettei sotketa kulmamiehen topiccia turhaan. :)

Ja hyvältä näyttää edelleen kulmis, vielä kun saadaan ajeluvideo!

Mihin meinasit laittaa suuttimet ja hehkutulpat? Entä puristussuhde?  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2011, 17:22:44 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa sjs

• 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • Talven aika on takavedon taikaa!
« Vastaus #247 : 10.12.2011, 17:32:13 »
Mihin meinasit laittaa suuttimet ja hehkutulpat? Entä puristussuhde?  ;)
Porakone on keksitty ;), suuttimet tottakai tulpanreikiin, ja männät joko muotoilee sopiviksi tai kantta laskee yhdessä passelisti ni eiköhän se puristus-suhde nouse sillä... tai sit kaks D5 kantta heppaa yhteen ja teetättää nokat.

Joskus ajattelin omaani ruveta toteuttamaan tuollaista, mutta totesin että ei kannata... säästö on riskeihin ja työmäärään nähden liian pieni.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bertti

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #248 : 10.12.2011, 18:27:11 »
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=169372&p=1
tuossa on ihan kiva laite 8)

Lainaus korjattu t:usu
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 15:38:34 kirjoittanut usu »

Poissa jaippi

• Grand Luxe
  • **
Kyllä kai heppoja enemmän saa... ...mistäs sä noi väännöt repäsit?
esim. barbaarimainen evry.

;)
Säälimättä syöttöä lisäämällä ja ahtoja nostamalla saa julman vääntöpiikin alakierroksille. Hupia ei tosin riitä ylärekisteriin joten teho jää yllättävän pieneksi.
Ei kuitenkaan tässä topicissa tuosta sen enempää.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 21:49:01 kirjoittanut jaippi »

Poissa Jule

• Grand Touring
  • 264GLE + 245GL + B10M
« Vastaus #250 : 10.12.2011, 23:04:16 »
Porakone on keksitty ;), suuttimet tottakai tulpanreikiin, ja männät joko muotoilee sopiviksi tai kantta laskee yhdessä passelisti ni eiköhän se puristus-suhde nouse sillä... tai sit kaks D5 kantta heppaa yhteen ja teetättää nokat.

Joskus ajattelin omaani ruveta toteuttamaan tuollaista, mutta totesin että ei kannata... säästö on riskeihin ja työmäärään nähden liian pieni.

Mä mietin joskus että vinokoneesta rakentaisi dieselin. Laittaisi heron kannen vakio alakertaan ja ruuvaisi suuttimet tulpanreikiin, lopuksi jostain hihnavetoisesta nelipyttysestä pumppu. Ja mitään hehkutulppia, vanha imusarjahehku tai eetteripumppu.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #251 : 13.12.2011, 10:58:55 »
Tänään on maailmaan syntynyt laillinen 940 D5252T moottorilla S*

Kaikki ketkä tämän muutoksen ovat mielessään tai tässä topikissa tuominneet, saavat mun puolesta haistaa kukkasen ;)

Poissa usu

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #252 : 13.12.2011, 11:04:14 »
Onnea!

Poissa Puusilmä

• Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #253 : 13.12.2011, 11:08:06 »
Tänään on maailmaan syntynyt laillinen 940 D5252T moottorilla S*

Kaikki ketkä tämän muutoksen ovat mielessään tai tässä topikissa tuominneet, saavat mun puolesta haistaa kukkasen ;)

Onnea voimasavusta :sundaydriver:, tässä topikissa ei ole paljon kukan tuoksua tainnut olla 8).

Poissa juusba

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #254 : 13.12.2011, 11:33:57 »
Onko vuodenvaihteen jälkeen sama projekti käänteisessä järjestyksessä jos ja kun toi dieselin hinta tosta pompsahtaa  ;D

S60 2.4t geartronic -01

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron