Odotan mielenkiinnolla miten katsastuksessa menee. Itse miettinyt 960 vm 95 dieselöintiä. Siinä kun alkaa olemaan kilometrit täynnä. Miten hyvin D5 kone soveltuisi tuohon? Sopiiko takavedon laatikko kiinni siihen? Elektroniikka voisi olla haasteellisempi mutta olisi oikea volvo eikä mikään Hitlerwagen kone. Sähköt ei kauheasti pelota mutta itsellä ei oikein ole taitoa taikoa alsasta ja raudasta kuten kulmamies joten pitäisi sopia edes jotenkuten paikoilleen. En ainakaan saa kytkinkoppaa muokattua vieraalle laatikolle vaan se pitää sopia suoraan.
D5 kone sopii M90 lootan kanssa yhteen, ymmärtääkseni myös kytkinlevyä myöden. Harkita kannattaisi tuossa vaiheessa kyllä vaikka 6vaihteista Getrag V152 laatikkoa turbosuprasta tai BMW V8 koneen perästä, ei tartte M90 laatikon ja tuon väliin monta saturaista laittaa, ja saa kulutuksenkin alas samalla, eli se maksaa itsensä vuodessa varmasti. Toinen vaihtoehto tottakai joku automaattiloota, AW30 sopii tottakai heittämällä, mutta taloudellisuus on sit... oikealla PIIIITKÄLLÄ perävälityksellä vois maantiellä tottakai mennä, tyyliin 2,5-3 välitys, esim BMW E36 325TDS löytyy 2,56.
D5 kone pitäis kans käydä 960 konekorvakkeisiin, tai ainakin hyvin pienellä sovittamisella kuten täällä tehty 2,5TDI:lle.
Moottoriohjaus on sit haaste, ruotsissa asennettu Penta D3 koneen ohajuksia (Penta D3 = D5) koska ei tartte kun itse ohjausboksin ja johtosarjan ja EVC boksin (noh, tuossakin on jo tavaraa voin kertoa... eikä ole halpaa). Autosta jos otat, tarttet kuskinoven ohjainlaitteen, mittariston, virtalukon ja jotain muuta romua varmasti, mutta saattaa tulla halvemmaksi kun pentan ohjauksen hommaaminen.
Itse haaveilin joskus B6254 koneen dieselöinnistä, eli löis kiinni D5 männät, pumput, suuttimet jne... tosin ei oo homma helpoimmasta päästä eikä kaikki "bolt-on", mut sit olis volvon OMA kutosdiisseli. Positiivista olis että kone on jo sovitettu, eiku vaikka T6 konene ahtimet kylkeen, kanget+männät vaihtoon ja moottorinohjaus vaikka jostain mersun koneesta joko CDI tai rivipumppukoneesta, ja tottakai perävälitys vaihtoon... tuo vakio ei ole kauhean fiksu välitys ellei pellin alla ole vapari 1,2 kone.
Kandeis varmaan tälle laittaa oma topic ettei sotketa kulmamiehen topiccia turhaan.

Ja hyvältä näyttää edelleen kulmis, vielä kun saadaan ajeluvideo!