KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 264167 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #315 : 17.12.2011, 14:17:51 »
Tuon puolan vastus tuntuu hurjan pieneltä. Virtahan on luokkaa 10 ampeeria :o

Joo, mutta sillähän onkin dwell time muutamia millisekunteja ja siinä ajassa pitää ladata kipinän tuottamiseen riittävä energia käämiin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #316 : 17.12.2011, 20:38:11 »
Pointtina ei ole vastus, vaan induktanssi, jonka kela muodostaa. Kiekkasignaali varaa sen kelan, ja kun kiekkasignaali tipahtaa nollaan, kelan varaus purkautuu nopeasti aiheuttaen jännitepiikin, joka on riittävän suuri herättämään rundarin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #317 : 21.12.2011, 13:30:05 »
Auto on valmis niin topic on kuollut. :smoke:

Paljonkos tällä on jo kilometrejä takana? Kaikki on toiminut moitteettomasti? Tuottaako tuon ikäinen tiisselimoottori riittävästi hukkalämpöä sisätilojen tarpeisiin vai täytyykö moottoria tukea lisälämmittimellä ajon aikana?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #318 : 21.12.2011, 14:34:53 »
Eihän sitä kerkiä tänne kirjoittelemaan, kun pitää ajella koko ajan, tosin kuin edellisillä projekteilla ;D

Toistaiseksi kilometrejä on kertynyt noin 400 ja polttoainemittari ei ole vielä edes lähelläkään puolta väliä. Ajoittain sytyy moottorin häirövalo ja sitten se taas sammuu itsekseen. En ole edes vaivautunut vikakoodeja tutkimaan, kun auto kuitenkin toimii täysin moitteetta. Hieman on 850 ajoiltakin tuttu oiretta havaittavissa, kun risteyksiin tultaessa, hieman ennen vauhdin pysähtymistä, moottorin käynti alkaa rynkyttämään. Rynkytys loppuu heti, kun auto pysähtyy, mikä tekeekiin viasta aika mystisen. Tuolla korjaamo-osiossa sitä pähkäiltiin jokin aika sitten, mutta varmuutta vikaan ei saatu.

Lämpötilan ollessa näin nollan tuntumassa autossa on tarjennut ihan hyvin ja se lämpeääkin kohtuu nopeasti. Webasto on hankintalistalla, mutta täytyy nyt miettiä koska sen sitten laittaa.

Perä pitäisi myös vaihtaa. Ajattelin ottavani tuosta varaosa-autosta perän, jos siihen laittaisi sen 3,3 välityksen ja tavallisen kitkalukon. Tuolla aksleilla on kuitenkin ajettu 200tkm vähemmän, joten on puslat ym. osat aika paljon paremmassa kunnossa. Talvilomalla voisi muutenkin koittaa saada tuon purkuauton atomeiksi ja katsoa mitä kaikkea siitä sitten ottaa käyttöön. Penkit on ainakin 100 kertaa hienommat, sellaiset tummanharmaat puolinahkapenkit 8) Ratin jo vaihdoinkin, kun toli sellainen öky nahkaratti.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #319 : 21.12.2011, 14:46:38 »
1,9TDI golffi teki kans mulla tota rynkytystä risteyksessä ajoittain. Loppu siihen kun säädin ruiskutusennakon VCDS:ällä (vagcom uudempi versio) ja lisäsin vähän syöttöä hammer-mod:illa ENNEN ennakkosäätöä. Tämä antoi kans moottorivikavaloa välillä, etenkin kylmästartissa, oli hankala käynnistää joskus kylmänä, joskus lämpimänä.
Huiput nousi 163->185km/h samalla ja piristyi jonkinverran, savutusarvo 0,3 tämän jälkeen. Täyskaasuvedossa eikä ryntäytyksessä näkynyt koskaan minkäänväristä pakokaasua putkesta, vaikka mittarissa oli 250tkm. Oli harmi myydä tuollainen.

VCDS kaapeli maksoi 8dollaria postikuluineen ebaystä, ja ohjelman sain netistä, EI lue CAN vehkeitä, mutta pitäis toimia volvossa uskoakseni.... en ole päässyt kokeilemaan.

Tässä pirussa voi olla hankala toi ruiskuennakon säätö, kun eikös se tehdä kannen takapäästä 5pyttysessä kuten deekussa? 4pyttysessä tehdään jakopäästä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #320 : 21.12.2011, 14:48:31 »
Eihän sitä kerkiä tänne kirjoittelemaan, kun pitää ajella koko ajan, tosin kuin edellisillä projekteilla ;D

Toistaiseksi kilometrejä on kertynyt noin 400 ja polttoainemittari ei ole vielä edes lähelläkään puolta väliä. Ajoittain sytyy moottorin häirövalo ja sitten se taas sammuu itsekseen. En ole edes vaivautunut vikakoodeja tutkimaan, kun auto kuitenkin toimii täysin moitteetta. Hieman on 850 ajoiltakin tuttu oiretta havaittavissa, kun risteyksiin tultaessa, hieman ennen vauhdin pysähtymistä, moottorin käynti alkaa rynkyttämään. Rynkytys loppuu heti, kun auto pysähtyy, mikä tekeekiin viasta aika mystisen. Tuolla korjaamo-osiossa sitä pähkäiltiin jokin aika sitten, mutta varmuutta vikaan ei saatu.

Lämpötilan ollessa näin nollan tuntumassa autossa on tarjennut ihan hyvin ja se lämpeääkin kohtuu nopeasti. Webasto on hankintalistalla, mutta täytyy nyt miettiä koska sen sitten laittaa.

Perä pitäisi myös vaihtaa. Ajattelin ottavani tuosta varaosa-autosta perän, jos siihen laittaisi sen 3,3 välityksen ja tavallisen kitkalukon. Tuolla aksleilla on kuitenkin ajettu 200tkm vähemmän, joten on puslat ym. osat aika paljon paremmassa kunnossa. Talvilomalla voisi muutenkin koittaa saada tuon purkuauton atomeiksi ja katsoa mitä kaikkea siitä sitten ottaa käyttöön. Penkit on ainakin 100 kertaa hienommat, sellaiset tummanharmaat puolinahkapenkit 8) Ratin jo vaihdoinkin, kun toli sellainen öky nahkaratti.

Kyllä käyttöautolla pitää ajella.  ;D Harrasteautot sitten asia erikseen.

Mielenkiintoisia vikoja tuollaiset. Toivottavasti vika löytyy. Tai löytyyhän se, kun ottaa huomioon auton omistajan.  :pomo:

Ai niinkun tämmöset penkit?  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #321 : 21.12.2011, 16:35:17 »
1,9TDI golffi teki kans mulla tota rynkytystä risteyksessä ajoittain. Loppu siihen kun säädin ruiskutusennakon VCDS:ällä (vagcom uudempi versio) ja lisäsin vähän syöttöä hammer-mod:illa ENNEN ennakkosäätöä. Tämä antoi kans moottorivikavaloa välillä, etenkin kylmästartissa, oli hankala käynnistää joskus kylmänä, joskus lämpimänä.
Huiput nousi 163->185km/h samalla ja piristyi jonkinverran, savutusarvo 0,3 tämän jälkeen. Täyskaasuvedossa eikä ryntäytyksessä näkynyt koskaan minkäänväristä pakokaasua putkesta, vaikka mittarissa oli 250tkm. Oli harmi myydä tuollainen.

VCDS kaapeli maksoi 8dollaria postikuluineen ebaystä, ja ohjelman sain netistä, EI lue CAN vehkeitä, mutta pitäis toimia volvossa uskoakseni.... en ole päässyt kokeilemaan.

Tässä pirussa voi olla hankala toi ruiskuennakon säätö, kun eikös se tehdä kannen takapäästä 5pyttysessä kuten deekussa? 4pyttysessä tehdään jakopäästä.

Tuosta hammermodista oli juttua silloin korjaamossakin. Kokeilinkin sitä, mutta olinkohan sitten liian ronski, kun tehot häipyi vallan kokonaan :( Pitänee testailla tuota jossain vaiheessa uudelleen. Vikavalon syttyminen ainakin aiemmin on johtunut liian aikaisesta ruiskutuksesta, mutta säädin sitä (onnistuu ihan ok) ja sen jälkeen valon palaminen muuttui ajoittaiseksi. Taitaa olla vieläkin siinä rajoilla...

Kyllä käyttöautolla pitää ajella.  ;D Harrasteautot sitten asia erikseen.

Mielenkiintoisia vikoja tuollaiset. Toivottavasti vika löytyy. Tai löytyyhän se, kun ottaa huomioon auton omistajan.  :pomo:

Ai niinkun tämmöset penkit?  ???

Justiinsa tuommoset. On mielestäni aika hienot :)




On tämä kyllä niin hieno auto nyt tällaisenaan. Takaveto, mukavan hilajinen, vakaa ajettava ja tdi pellin alla S*

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #322 : 21.12.2011, 18:30:59 »
Nyt kun aiheeseen päästiin, niin käväisin äsken tallissa säätämässä ruiskutuspumpun kantta kymmenyksen eri asentoon. Koeajolla ei ainakaan ilmennyt rynkytystä, mutta ei se sitä muutenkaan ihan joka kerta tehnyt, joten pitkäaikaisvaikutukset näkee muutaman päivän päästä.

Sovitin myös postilaatikkoon tupsahtaneen 850:n pyyhkijän viiksen 940 koneistoon ja vaihdoin modifioidun viiksen paikalleen. Enää ei tule ajaessa niin kieroutunutta fiilistä, kun molemmilla puolilla on samanlaiset viikset :)

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #323 : 21.12.2011, 18:36:06 »
Ei muuta ku nelivetoa sovittelemaan seuraavaksi :3/4 jättää sen:
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #324 : 22.12.2011, 12:48:45 »
Justiinsa tuommoset. On mielestäni aika hienot :)

On tämä kyllä niin hieno auto nyt tällaisenaan. Takaveto, mukavan hilajinen, vakaa ajettava ja tdi pellin alla S*

Itse olen kyllä tykännyt.  :)

Vaikka tuo vinokoneellinen 940:lla vie bensaa jopa suhteettoman paljon niin en kyllä ole aikomuksissa luopua tuosta lähitulevaisuudessa. Oishan tiisseli ihan paikallaan mutta taidan jättää tekniikan vaihdon tekemättä.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #325 : 23.12.2011, 07:30:05 »
Vaikka tuo vinokoneellinen 940:lla vie bensaa jopa suhteettoman paljon...

Tänään töihin huristellessani alkoi pikkuhiljaa olla polttoainemittarin viisari puolenvälin merkin paikkeilla ja trippimittari näytti 550km. Aika maireaa, vaikka peräkin on vielä vaihtamatta.

Mitäköhän joku lastu saisi aikaan kulutukselle... V:>

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #326 : 23.12.2011, 11:05:49 »
Onko tässä 60 vai 80l tankki?
No minä olen noista lastuista kuullut sellaista että joku olisi saanut kulutuksen nelosella alkaviin lukemiin 850:issä :P.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #327 : 23.12.2011, 11:57:23 »
Onko tässä 60 vai 80l tankki?
No minä olen noista lastuista kuullut sellaista että joku olisi saanut kulutuksen nelosella alkaviin lukemiin 850:issä :P.

75 litraa :juhau:

Meidän talouden ravitsemuspäällikön V70 tdi:ssä on sellainen tehoboksi ja siinä on keskikulutus aika tarkaan 5 litraa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9512
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #328 : 23.12.2011, 12:42:24 »
No minä olen noista lastuista kuullut sellaista että joku olisi saanut kulutuksen nelosella alkaviin lukemiin 850:issä :P.

Eikös jossain lehdessä (Volvo-viesti?) ollut artikkeli kun ajoivat Helsingistä Italiaan vakiolla diesel-850:llä ja kulutukseksi tuli muistaakseni 3,9 litraa/100 km. Toki oli ammattimaisen löpönsäästäjän pihistelyajoa maantiellä, mutta Alpitkin ylitettiin.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10033
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #329 : 23.12.2011, 16:24:28 »
Tänään töihin huristellessani alkoi pikkuhiljaa olla polttoainemittarin viisari puolenvälin merkin paikkeilla ja trippimittari näytti 550km. Aika maireaa, vaikka peräkin on vielä vaihtamatta.

Ei tartte vinokoneella yrittää samaa.  :2funny:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Carcom Oy  Elekma