Vaikea tuohon on oikein mitään sanoa täältä netin takaa... Mutta näyttäisi ihan normaalilta toiminnalta... Tuossa mallissa turbiinin stall speed on n. 2500 r/min, sinne saakka siis turbiinin kuuluukin luistella kun ei oteta lukitusta huomioon. Toki pitää muistaa, että turbiini luistaa periaatteessa aina, sen takia siellä se lukitus on näissä nykyajan vermeissä.
Normaaliköröttelyssä turbiini lukittuu viimeistään siinä 80km/h lukemissa, ja pysyy lukossa myös ns. "vauhdin lisäys"-kiihdytyksessä. Kun kaasua tarjotaan reippaasti lisää, napsahtaa lukitus auki => kierrokset nousee, kuten myös vääntö kasvaa ja auto kiihtyy paremmin. Käytännössä tuo tunnostaa aivan kuin vaihdettaisiin pienempää, vaikka vaan turbiinin lukitus avataan.
Muistanko oikein, vai onko niin että Geartronic -laatikon manuaalipuolella turbiinin lukitusta ei kiihdytyksessä niin herkästi avata? Jos niin sillähän tuota voisi kokeilla: Kiihdytetään manuaalipuolella sinne 80km/h tuntumille niin, että turbiinin lukitus on varmasti aktiivinen (kaasua höllätessä kierrokset eivät laske). Sitten reippaasti kaasua - ei kuitenkaan kick-downille asti, luistaako?
Harvemmin se kitkapakkojen luistaminen on lievää, tai tapahtuu kun vaihde on jo kytkeytynyt. Jos sitä luistoa on, niin kyllä sen huomaa aika äkkiä: Se kitkamateriaali kun ei kovin paksu ole, joten montaa sekuntia ei tarvitse luistoa olla, kun häviää koko pito. Ja palaneen käry haiskahtaa...
Lisäksi onnistuin saamaan laatikon sellaiseen tilaan että kierrokset oli punaisella ja auto liikkui 5km/h pysäytin ja sammutin ja sen jälkeen toimi taas.
Tämä kuulostaa jo enemmän luistolta, ja polttaa levypakat äkkiä. Jos vastaavaa vielä tulee, niin neuvoisin välttämään moottorin kierrätystä.
Hydrauliyksiköthän näissä on se heikoin kohta: Solenoidit takertelee ja sylinterit kuluu (osaksi kiitos täysin mitättömästä verkkosuodattimesta ja vanhasta öljystä), jolloin kytkentävikoja tulee. Oireilla kun ajetaan tarpeeksi kauan, kuluvat osat reippaammin ja öljy likaantuu entisestään. Tätä oravanpyörää sitten jatketaan, kunnes auto ei ole enää ajettavassa kunnossa.