Joo mitäpä nuilla tekee. Harvemmin itsekkään korvakoista nostelen vaikka ne joka autossani kovat onkin. Pitemmille matkoille ruukaan ottaa pikkusen
hallitunkin völjyyn jos rengasrikko yllättää.
Luulen että mätäneminen johtuu siitä että lattiapelti ja tunkinkorvakko on ihan toisiaan vasten. Sinne ei mahollisesti oo sinkki kunnolla päässy. Lisäksi
se ottaa kaikki kivet ekana vastaan mitä eturenkaat nakkoo. Kolmanneksi ihmiset ruukaa ne aina johonkin saada murjottua josta ruostuminen lähtee.
Tuli kuskinpuoli pistettyä pakettiin. Ennen kasausta ruiskasin tuonne lokasuojan alle eturunkoon vielä massat kotelosuojan kovetteeksi ettei kerää hirveenä
pölyä. Viimestelin asennuksen kirkkaalla vilkulla ja "rallimallin" kuraläpällä joka suojaa helmat että pohjan talven karuissa olosuhteissa jossa loska ja kivet
lentää.


Turha tulla sit huuteleen että ei passaa. Mieluusti suojaan helmat ja pohjan kiviroiskeilta. Ja näissä alkutalven kosteissa keleissä helmat ja pohjakin pysyy
kuivempina.
Tänään purin vänkärinpuolen samallalailla. Ja huhhuijaa helmassa ja lokasuojassa ei ole juuri nimeksikään pintaruostetta, muutama täplä parissa kohtaa, muuten
oli ihan sinkkiä näkyvissä. Huokaus ja helpotus. Myös tunkinkorvakon seutu on parempi, välttämät runkopalkkikaan ei ole puhki asti. Täältäkin kuitenkin annetaan
monoa korvakolle että kaikki saadaan puhtaaksi.
Sitten
muita mietteitä.Tässä olen tuumaillut että millä tuon haalistuneen maskin mustaisi uudelleen sillain että se kestääkin. Sitten keksein että kokeilis nyt siihen sitä uutta ja mullistavaa
PlastiDippiä! Samalla vois kiskasta nuo erisävyset ja aina uudelleen haalistuvat kylkilistat sillä. Miksei myös tuo hanakkaasti haalistuva takapuskuri menis sillä jos se
ei kovin röpelöistä ainetta ole. Kun ei se kuumailmapuhallus + bumbercarekaan sitä onnellisuutta taannut kuin kuukaudeksi.
Etunavat pyörii hiukka kankeasti ilmassa, jopa rengas paikallaan. Muttei miksikään merkittäväksi laahaukseksi voi sanoa. Jarruvoimat on ok. Voisi olla paikallaan liukujen
herkistely + rälläkällä vetää levyjen nurkat puhtaaksi ruosteesta.
Piiiiitkän starttauksen syyksi löyty reistaava pumpunrele :hello: